IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW и Toyota тръгнаха в противоположни посоки

Двете марки са на път да разменят местата си, което е изненадващо на фона на историята им

Ако преди 10 години трябваше да се направи класация с най-готините автомобили, едва ли някой би поставил Toyota преди BMW. В наши дни обаче нещата стоят различно, а доказателство за това са последните новини от двата производителя, които засягат бъдещите им намерения, пише в свой анализ автомобилното издание MotorBiscuit.


BMW и Toyota


Докато Toyota разработва електрически спортни коли с ръчни скорости, спортното подразделение на BMW обяви, че след 6-7 години неговите автомобили ще се предлагат само с автоматични трансмисии. Подобно нещо преди 10 години беше немислимо, но сега то ясно показва, че двата производителя поемат в различни посоки на развитие.

Явно е, че в BMW преместват фокуса си съм ултралуксозния край на спектър, което е напълно логично на фона на случващото се в автомобилната индустрия напоследък. Текущите флагмани на баварската марка – XM и i7, вече не се толкова свързани с динамиката при шофирането, а с разкош и комфорт.


BMW и Toyota


На свой ред Toyota се насочва към феновете на драйвърското представяне на пътя във всеки сегмент. От достъпния GR86 до хот-хечовете GR Corolla и GR Supra – марката предлага спортен автомобил за всеки вкус. Дори Toyota Camry получава TRD спецификация, а Prius се превърна във впечатляваща концепция, посветена на „Льо Ман“.

В същото време базовите автомобили на BMW от привлекателни и удобни станаха големи и луксозни. Това се оказва отличен бизнес ход за баварския производител, но в същото време се различава от всичко, зад което марката стоеше през 80-те години на миналия век.


BMW и Toyota


Предишното поколение автомобили BMW M бяха едни от най-добрите в историята. Зашеметяващото BMW M2 (F22) заедно със седана M3 и купето M4 превъзхождаха конкурентите си – не само като технологии, но и като представяне на пътя. Сега обаче те са нараснали както на размери, така и на тегло, и ултратвърдите настройки на окачването не са достатъчни, за да компенсират това.

Доказателство за тази тенденция е новото M2, което също има повече мощност под капака спрямо предшественика си. Тя обаче се компенсира от допълнителното тегло – цели 181 кг, които няма как да не се отразят на представянето на автомобила.


BMW и Toyota


Най-интригуващата част от това сравнение, че BMW и Toyota обединиха усили, за за разработят спортната GR Supra за 2019 г. Малцина знаят, че идеята за това е на бившия вече ръководител на Toyota – Акио Тойода, който искаше да направи марката по-малко скучна. По това време BMW подготвяше ново поколение автомобили, което включваше M3 и M4, новото M2, както и множество нови кросоувъри и SUV. Всичко това изглеждаше сякаш двете марки разменяха не само технически данни, но и философии.

Ако се разгледат моделите на BMW и Toyota през 2023 г., японците вече не отстъпват на баварския производител като брой завладяващи автомобили в гамата си. Освен трите спортни коли, за които вече стана дума, марката предлага Tundra и Sequoia с нов туин-турбо V6 двигател, като и нови поколения на 4Runner и Tacoma, предвидени за офроуд приключения.


BMW и Toyota


Промяната се вижда ясно – в Toyota работят по всички направления, докато BMW сякаш се отказва от старата си публика от фенове на спортните коли, за да преследва луксозната клиентела, следвайки примера на Mercedes и дори на Bentley. Ако някой не вярва, нека види колко струва i7 M60, например.

Разбира се, всичко това не означава, че BMW вече прави лоши коли. Или, че тези на Toyota са по-добри. Просто стратегията на баварците е различна и марката вече не залага на онзи тип ангажиращи продукти, които доминираха на кориците на списанията през по-голямата част от последните 40 години. И сега автомобили като GR Corolla, Supra и дори GR86 са на път да получат подобно внимание...


0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Фен ( преди 8 месеца )
    Пълни глупости !! Ако не е ръчка не е спорт ли !! Supra си е BMW !! М8,м4 ,М3 мисля че са повече от спортни интересни са няма да гонят резултати като Ф1 !!
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    "Тойота НЕ прои ( преди 8 месеца )
    Да, защото не ходят в сервизите толкова динамично!
  • #14
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Стига де ( преди 8 месеца )
    Сега остава феновете на БМВ да се насочат към Тойота! Това рязко ще намали средното ниво на интелигентност на шофьорите на японската марка.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 8 месеца )
    Пазарните им сегменти обаче все повече се стесняват.
  • #12
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Пропов ( преди 8 месеца )
    М моделите на БМВ са в съвсем други пазарни сегменти от която и да било Тойота или Лексус дори. Човек който знае какво е М, знае че няма алтернатива, особено пък от Японоя. GR моделите на Тойота са страхотни но те са в градските компактни класове. БМВ никога не са имали амбиции там.
  • #11
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    бмв тойота автоматична скоростна ръчна путин байдън леви десни дъгата прайдове общо взето кой каквото го вълнува това си коментира
  • #10
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Фактите са: Тойота НЕ произвеждат толкова динамично привлекателни автомобили като БМВ. Изключения има, но малко- Lexus LFA (само 500бр.), LC500 (готин е, но няма динамиката на моделите на БМВ). Всякаквите GR модели са интересни, но не могат да се сравняват като показатели с БМВ. И да, факт е, че самият аз карам Лексус, защото предлага много повече за парите си от БМВ .....и е мнооого по-надежден. Не съм предубеден! Но зависи кой на какво държи. По динамични показатели БМВ е пред Тойота/Лексус.
  • #9
    9 rate up comment 14 rate down comment
    До Класика ( преди 8 месеца )
    Видя ли двамата минали под дъгата как бързо ти нашляпаха минусите. Същото се случи и с 4-тия коментар. Много ги сърби тази двойка жендъри. Не случайно са мразещи Путин и Русия. Там не ги толерират подобни индивиди, а правата са им същите, като на останалите хора. Тук обаче е друго. Управляват ни амбреажи и същите имат повече права от нормалните хора. В световен мащаб дори има лоби на обратните. В някои сфери не можеш да се издигнеш, ако не си от тях. Същото го има и в политиката...
  • #8
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Германците нямат отговор на толкова много коли на Корветт къде е немският отговор няма го на Камаро Мустанг Чсаленджър няма ги.Там където почват американците германците спят зимен сън ама целогодишно
  • #7
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Тук има ( преди 8 месеца )
    Не добре написана или по-скоро не добре защитена теза на автора. Toyota е нещо като VW за азиатския пазар. Няма база за сравнение или изобщо някакви допирни точки. Освен, че бмв им произвежда култовия и най-спортен модел.