IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW и Toyota тръгнаха в противоположни посоки

Двете марки са на път да разменят местата си, което е изненадващо на фона на историята им

Ако преди 10 години трябваше да се направи класация с най-готините автомобили, едва ли някой би поставил Toyota преди BMW. В наши дни обаче нещата стоят различно, а доказателство за това са последните новини от двата производителя, които засягат бъдещите им намерения, пише в свой анализ автомобилното издание MotorBiscuit.


BMW и Toyota


Докато Toyota разработва електрически спортни коли с ръчни скорости, спортното подразделение на BMW обяви, че след 6-7 години неговите автомобили ще се предлагат само с автоматични трансмисии. Подобно нещо преди 10 години беше немислимо, но сега то ясно показва, че двата производителя поемат в различни посоки на развитие.

Явно е, че в BMW преместват фокуса си съм ултралуксозния край на спектър, което е напълно логично на фона на случващото се в автомобилната индустрия напоследък. Текущите флагмани на баварската марка – XM и i7, вече не се толкова свързани с динамиката при шофирането, а с разкош и комфорт.


BMW и Toyota


На свой ред Toyota се насочва към феновете на драйвърското представяне на пътя във всеки сегмент. От достъпния GR86 до хот-хечовете GR Corolla и GR Supra – марката предлага спортен автомобил за всеки вкус. Дори Toyota Camry получава TRD спецификация, а Prius се превърна във впечатляваща концепция, посветена на „Льо Ман“.

В същото време базовите автомобили на BMW от привлекателни и удобни станаха големи и луксозни. Това се оказва отличен бизнес ход за баварския производител, но в същото време се различава от всичко, зад което марката стоеше през 80-те години на миналия век.


BMW и Toyota


Предишното поколение автомобили BMW M бяха едни от най-добрите в историята. Зашеметяващото BMW M2 (F22) заедно със седана M3 и купето M4 превъзхождаха конкурентите си – не само като технологии, но и като представяне на пътя. Сега обаче те са нараснали както на размери, така и на тегло, и ултратвърдите настройки на окачването не са достатъчни, за да компенсират това.

Доказателство за тази тенденция е новото M2, което също има повече мощност под капака спрямо предшественика си. Тя обаче се компенсира от допълнителното тегло – цели 181 кг, които няма как да не се отразят на представянето на автомобила.


BMW и Toyota


Най-интригуващата част от това сравнение, че BMW и Toyota обединиха усили, за за разработят спортната GR Supra за 2019 г. Малцина знаят, че идеята за това е на бившия вече ръководител на Toyota – Акио Тойода, който искаше да направи марката по-малко скучна. По това време BMW подготвяше ново поколение автомобили, което включваше M3 и M4, новото M2, както и множество нови кросоувъри и SUV. Всичко това изглеждаше сякаш двете марки разменяха не само технически данни, но и философии.

Ако се разгледат моделите на BMW и Toyota през 2023 г., японците вече не отстъпват на баварския производител като брой завладяващи автомобили в гамата си. Освен трите спортни коли, за които вече стана дума, марката предлага Tundra и Sequoia с нов туин-турбо V6 двигател, като и нови поколения на 4Runner и Tacoma, предвидени за офроуд приключения.


BMW и Toyota


Промяната се вижда ясно – в Toyota работят по всички направления, докато BMW сякаш се отказва от старата си публика от фенове на спортните коли, за да преследва луксозната клиентела, следвайки примера на Mercedes и дори на Bentley. Ако някой не вярва, нека види колко струва i7 M60, например.

Разбира се, всичко това не означава, че BMW вече прави лоши коли. Или, че тези на Toyota са по-добри. Просто стратегията на баварците е различна и марката вече не залага на онзи тип ангажиращи продукти, които доминираха на кориците на списанията през по-голямата част от последните 40 години. И сега автомобили като GR Corolla, Supra и дори GR86 са на път да получат подобно внимание...


0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не разбрах точно от какво се оплакват. М2 е точно спартански модел за каране. Какво, като има скъпи луксозни модели отгоре в гамата?
  • #4
    11 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мислех, че след прайда ще си се успокоил малко, а то "рашистите" са ти влезли толкова надълбоко, че не можеш да спиш без да ги споменеш. Предполагам, че като отвориш гардероба или погледнеш под леглото, виждаш Путин. Добре би било да се лекуваш, ако вече не е късно, защото русофобията е много тежко ментално заболяване с необратими последици в даден етап. А колкото до двете марки в статията, интересно е, че Супрата е по-надеждна от баварския аналог, което значи,че японеца си разбира от работата.
  • #3
    17 rate up comment 16 rate down comment
    Nm ( преди 1 година )
    Колко интересна статия. Тойота изпреварва БМВ и прави по достъпен спортист от последния. Но видиш ли най-върховият модел на в гамата на японците Supra GR е маскирано BMW Z4. Та в този ред на мисли, Тойота свършва там където БМВ започва. Това ли е искал да каже автора?
  • #2
    17 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Баварците съвсем скоро ще правят, както вятъра. Същото се отнася за всички немски производители. Изнесоха си производствата в Китай, а китайците не спят. Усвоиха ги, откраднаха новите технологии и начини за производство и подобриха всичко. Сега изкарват по-добри, качествени и евтини продукти от немците, които карат още по инерция от доброто старо време.
  • #1
    10 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще тръгне я с баварските мизернитси никой сериозен производител не ще да си има работа