IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Трицилиндровият мотор на Toyota GR Yaris беше напомпан до 741 к.с.

Доработка на австралийско ателие позволява на „Гризача“ да си съперничи с McLaren 750S

С мощност от 257 к.с., Toyota GR Yaris е истинска джобна ракета. В Япония хечбекът е дори малко по-мощен, като 1,6-литровият турбомотор с 3 цилиндъра развива 268 к.с. Двигателят G16E-GTS се поставя и на GR Corolla, където произвежда 300 к.с. Това обаче съвсем не е неговият „таван на възможностите".


Toyota GR Yaris


В опит да изтръгне абсурдно количество мощнот от агрегат с 3 цилиндъра, екипът на Powertune Australia му направи някои сериозни подобрения. Благодарение на това моторът може да пасне на една от най-новите суперколи - McLaren 750S, тъй като мощността му е 741 к.с., достъпни при 8117 об./мин.

След доработките двигателят произвежда цели 462 к.с. на литър, като запазва оригиналните си бутала, колянов вал и биели. Специалисти от следпродажбеното обслужване от компанията от Нов Южен Уелс са инсталирали турбокомпресор Garrett G30-770, по-здраво уплътнение на главата, изпускателна система Akrapovic, нов междинен охладител и персонализиран турбо изпускателен колектор. Всичко това върви с ново ECU на фирмата Motec.


Toyota GR Yaris


Докато стандартният GR Yaris изпраща мощността си към системата за задвижване на четирите колела чрез шестстепенна ръчна трансмисия, този малък звяр е оборудван със секвенциална скоростна кутия X-Shift с допълнителен съединител. Машината с прякор „Гризача“ е преминала безпроблемно30 теста на динамометричен стенд.

Екипът на Powertune Australia е работил върху трицилиндровия двигател повече от година, така че там със сигурност вече знаят всичко за G16E-GTS. А подобна чудовищна мощност, комбинирана с 4х4 и ниско тегло – 1280 кг., обещава истинско забавление.


0 от 500
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    exmachina ( преди 1 година )
    Българите, не сме проектирали и един автомобил но, пък сме ,,разбирачи" какво би се случило със въпросния автомобил.
  • #7
    2 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мечтата на всяка "спортна" Тойотка е да преживее загряващата обиколка.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А ти какво си представяш, че представляват тези тестове?
  • #5
    10 rate up comment 12 rate down comment
    до 4 ( преди 1 година )
    Ещ, ещ, ещ - не Тойота е, която не признава гаранцията на моторите, ако колата е карана на писта, а гърмят като пуканки в микровълнова.
  • #4
    18 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 1, 2, 3: Ще, ще.. това да не ти е двигател на ВАГ бе, вагонче?
  • #3
    5 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мотора ще хвърли боба още на първото форсиране до максималните обороти.Ако се кара до 1000 оборота, може и да издържи едно ходене до супермаркета.А може и след всяко запалване и работа на празен ход за една минута, да има нужда от основен ремонт.
  • #2
    15 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "След доработките двигателят произвежда цели 462 к.с. на литър, като запазва оригиналните си бутала, колянов вал и биели....Машината с прякор Гризача е преминала безпроблемно30 теста на динамометричен стенд." А дали ще успее да направи поне няколко обиколки поне загрявка, преди някоя от тези оригинални части да се покаже над предния капак?
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "комбинирана с 4х4 и ниско тегло 1280 кг., обещава истинско забавление."Предполагам че на този му двигател му дават минимум 4 години или 200 000 км гаранция което настъпи първо, докато се забавляваш на писта?