IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari 512 BB Koenig Special - колата, която разгневи Енцо Ферари

Автомобилът получава шокираща доработка от германско тунинг-ателие

През 80-години на миналия век малко компании или хора са били достатъчно смели да модифицират Ferrari, но една от най-успешните в този бизнес е Koenig, която си навлича гнева на Енцо Ферари със своите екстремни творения.

 

Ferrari 512 BB Koenig Special

 

Koenig е немско тунинг ателие със седалище в Мюнхен, основано от Вили Кьониг през 1977 г. с цел да превърне Ferrari в „истински спортен автомобил“. И причината е недоволство от характеристиките на закупения от него Ferrari 365 GT4BB.

Ателието се специализира в модификации на европейски луксозни автомобили, но печели известност през 80-те и 90-те години с преработки на Ferrari. Самият Кьониг е състезател, а неговият бизнес върви добре в условията на силната германска икономика по това време. Кьониг модифицира и автомобили, собственост на известни личности. Сред тях са актьорът Силвестър Сталоун, който има сребрист Mercedes-Benz 560SEC и пилота от Формула 1 – Герхард Бергер, който притежава Ferrari Testarossa.

Това Ferrari 512 BB от 1980 г. (на снимките) е само на 57 629 км при последната му продажба за 166 666 евро. Автомобилът започва живота си като стандартен за немския пазар 512 BB, докато достигне втория си собственик през 1982 г.

 

Ferrari 512 BB Koenig Special-2

 

Според сведенията той е бил добре познат на Вили Кьониг и е поръчал цялостна реконструкция на колата, която получава шокираща преработка с високо крило, златни дискове и нисък преден сплитер.

Двигателят е 4,9-литров, 12-цилиндров, а благодарение на някои настройки произвежда около 450 к.с. Съчетан е с петстепенна ръчна скоростна кутия, която изпраща мощността към задните колела.

 

Ferrari 512 BB Koenig Special-4

 

Подобренията включват разширени калници, по-широки колела, изразени предни и задни спойлери, високоефективна изпускателна система и двудисков съединител.

Преработени са спирачките и охлаждането на скоростната кутия и е монтиран телефон в колата. Оборудването включва електрически прозорци и климатик, както и радиокасетофон Pioneer, адекватен за периода.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

0 от 500