IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Общините ще връчват фишове за неплатени глоби на шофьорите

Над 500 000 наказателни постановления не са стигнали до нарушителите

Депутатите са приели на първо четене четири проекта за промени в Закона за движение по пътищата. В него е заложено шофьорите, които не са платили глобите си, да получават фиш при заявление за друга административна услуга в общината. По този контролът ще се завиши,тъй като нарушителите ще получават наказателните си постановления в кратък срок.


превишена скорост


„Законопроектът мина на първо четене с консенсусно мнозинство. Трябва да се доработи до второ гласуване, като 70% от приходите от платените глоби да остават бюджетите на общините. Трябва ясно да се регламентира за какво да се харчат тези средства и те да бъдат насочени към пътната безопасност”, заяви депутатът Александър Ненков.

С парите от глобите ще бъде закупено оборудване за контрол на движението по пътищата - най-вече камери, които ще бъдат поставени на основни кръстовища и на други опасни участъци от пътя..

„Когато сте засечен от такава камера, това се изпраща към МВР, респективно към КАТ, от където издават наказателното постановление, което да може да бъде връчено и от общините. Това означава, че общините ще бъдат аангажирани много по-сериозно в пътната безопасност, превенцията и санкционирането на водачите”, поясни депутатът.

Още по темата - вижте в Dnes.bg

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До #9 ( преди 8 месеца )
    Нищо не влиза. Една винетка за транзит е 10 кинта за лек автомобил. Така пътища не се поддържат, за строителство пък съвсем. В Словения минималната е за 7 дни и е 15 евро. Неслучайно имат едни от най-добрите пътища в Европа. Примера ми с Италия, беше просто пример. Просто цените трябва да са по-високи, за да са по-адекватни
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    ... но за да го всичко това оправиш не ти трябват препарирани старчета и педиморалисти, които мразят колите! Трябват ти хора със страст към колите!! Те най-много искат да е безопасно на пътя! И чак след това ще мислиш за "хората"! Защото да - те са проблем, но не са виновни! Те не са виновни, че никой не ги учи как се шофира и как се владее автомобила - не са виновни, че някой им взима една кинта за да им даде книжка и да се оправят! После - после вече слагай камери и следи! ПОСЛЕ! Етап 3!
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До #11 ( преди 8 месеца )
    Половината неща, които си изредил са без особен смисъл и безумни. Зони за сигурност... направо ме разби...за ф1 ли става въпрос? Хммм, къде си видял подобни завои? Останалите 100 неща от същите ли са?
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    Инфраструктура е здрави "колчета" пред спирките, инфр-ра са повдигнатите пешеходни, инфр-ра е разделяне на потока, така че да не се кръстосва и да не създава опасност в тези точки. Инфр-ра са ти изнесените извън градовете и селата обходни, за да няма трафика конфликт с пешеходеца. Инфр-ура е изправяне на завоите за да няма обърнали се през таван. Трети ленти на участъци със завои, за да няма изпреварвания на сляпо и да не стават безумни тапи. Зони за сигурност на остри завои и още 100 неща...
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    6ти "Тинтирито" винаги знае какво пише! В Европа може да плащаш за магистрала... ама тя е всъщност избор - паралелно до нея върви първокласен път който ти е без пари и можеш да го ползваш. Айде *** мини по стария път на Витиня, за който също плащаш винетка! Никога не е било до шофьора и в Европа винаги философията е била такава - пътя се прави така, че глъмавия да не може да направи беля. Пътя пази шофьора от самия него! А и казах - инфраструктура не е нов асфалт! То е инженеринг!
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    6-ти, парите които влизат от винетки, тол такси и прочие, може да не са на нивото на Италия или Франция, но все пак да добър старт, АКО се използват за пътища и инфраструктура, а не отиват да попълват в черната дупка, наречно "бюджет" или нечии сметки. Само летните месеци от транзитния трафик, влизат повече пари от годишните винетки. Къде са парите?! Дали немците, французите или италяците правят отстъки за товарния трафик или си плащаш като поп.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Визирах коментар 6 (италианския познавач).
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До #490 лева за винетка, която се ползва по изровени междуселски пътища, не е смешно, а са си 90 лева за почти нищо. Защо хората с тъй богат международен опит от цяла Европа (и не само) !? просто пишат "в.... това струва...", без дори да се замислят за какво точно се плаща - да, 100 лв. за 600 км., но .. по магистрала, а не като мине бай Пешо от неговото до съседното село. Може някой за тези 90 лв. да не стъпи на магистрала.
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До #4 ( преди 8 месеца )
    Милиони, които не стигат дори и за нормална поддръжка. 90 лв за винетка е смешно! В Италия за 600-700 км плащаш 100 лв. Събираемостта трябва да се увеличи, това е добър начин. След няколко глоби, всеки ще се замисли. Отделно колите трябва да слезнат на пътя! Нямат място по тротоари и тревни площи. Само глоби оправят нещата! Тинтирито говори за някаква инфраструктура, смехория. Проблема винаги излиза извън водача, а всъщност 90% винаги е в него
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Софийска община ще стане най-богатата община в севета, то трилиони приходи обаче дали някой ще иска да ги плати?