fallback

Защо „фабричните" акумулатори издържат по-дълго

Производителите спестяват някои неща, когато става дума за устройства за замяна на оригиналните

Много шофьори обръщат внимание на факта, че акумулатори, закупени нови от магазините, се разреждат много по-бързо от тези, с които колата е излязла от завода - тоест тези, които са инсталирани във фабриката при сглобяването на автомобила. За това защо това е така, ви разказваме сега.

Интересното е, че по този въпрос собствениците на бюджетни автомобили са много по-малко засегнати от собствениците на премиум коли. Всъщност в скъпите автомобили има огромен брой потребители на енергия и това, разбира се, се отразява на живота на батерията. Но независимо от това каква е колата ви, тенденцията остава непроменена. Ако най-често срещаните оловно-киселинни батерии , инсталирани във фабриката, работят под капака 4 години, то новите от магазина - работят безпроблемно не повече от 2-3 години. Защо се случва това?

Факт е, че производителите на превозни средства и акумулатори са обвързани със строги договорни задължения. И ако има нещо нередно с качеството, тогава заводът просто ще се откаже от доставчика на акумулатори, предлагащ продукт, който не отговаря на стандартите. И още нещо - инженерните центрове на автомобилните компании провеждат сериозни тестове на батериите предварително. В резултат на това се разработват доста строги изисквания, на които трябва да отговаря всяка партида резервни части, влизащи в конвейера.

Но за веригите за търговия на едро и дребно системата за подбор е много по-лоша или изобщо не съществува. Продавачите са ограничени само до основни проверки, тъй като обемите, които продават, са малки. Проблемни доставки и съхранение на акумулаторите също често допринася за по-краткият им живот. Ако технологията за съхранение е нарушена, батериите се разреждат много по-бързо. Също така трябва да отбележим, че животът на автомобила отдавна е изчислен. В Европа той е 5-8 години, така че много производители на резервни части се ръководят точно от това време време.

Но за магазинната мрежа, за производителите на акумулатори е просто неизгодно да произвеждат батерии, които да служат правилно 8-10 години. И чрез намаляване на ресурса на продукта те достигат доста добро спестяване, което им позволява и да поддържат цените ниски и конкурентни. А това не може да се случи в завода, където, както вече споменахме, проверките са изключително сериозни.

Тоест производителите си спестяват компоненти, когато става дума за акумулатори за вторично вграждане. Но каква батерия да изберем, за да издържи по-дълго? Логично е да се обърне внимание на продукти с технология EFB (4-5 години) или така наречените AGM батерии (6-8 години). Вярно е, че те имат един съществен недостатък - високата цена. 

fallback
  • #40
    Субарист ( преди 1 година )
    Животът на акумулатора зависи много от генератора,стартера,общата консумация и температурите.Някои хора се заблуждават,че някои изкарват повече от други.Нека си отговорят на въпроса защо за Такси гаранция за акумулатор не важи,?Таксито за две години минава 200 000 км.Други този пробег го правят за 10 г и изкарват с един или два акумулатора.ако с генератора всичко е в норми.
  • #39
    и аз да си кажа ( преди 1 година )
    ЕФБ акумулаторите на старт-стоп системите и с много каране и без каране издържат 3 години. И заводският и този след него. Проблемът им е, че им пада капацитетът и дори след заряд на зарядно не могат да държат повече от 12,3 - 12.4 волта. Двигателят пали без проблем, но старт-стопът не работи и колата е предимно в икономичен режим на батерията.
  • #38
    варта рулз ( преди 1 година )
    от 5 години съм с Варта
  • #37
    анонимен ( преди 1 година )
    При избора на акумулатор имам 2 правила:1. Далеч от Варта, Бош и Монбат. 2. Предпочитам да е произведен в Словения, без значение каква марка е.
  • #36
    Един там, от многото ( преди 1 година )
    Както написа някой по-долу всичко е опира до късмета.Имал съм Монбат Динамик, който в двугодишната гаранция бе заменен два пъти, както и абсолютно същият при роднина издържа девет години без никаква поддръжка.Бошове, Варти и т.н съм сменял и на 4 години и на 8.
  • #35
    Бошо Гошов ( преди 1 година )
    Боша си е чисто ребрандирана Варта т.к. в един завод ги правят. Моят S4 го карам вечер 7ма година и няма признаци на слабост за сега.Varta Black Dynamic
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната безмислена статия,която е смехотерапия за хора имащи коли от години .
  • #33
    Байерн ( преди 1 година )
    С Варта изкарах 8,5 г. И имаше още 30% капацитет на Мерцедес нов
  • #32
    до#31 ( преди 1 година )
    Доста елементарно мислене имаш. Всъщност, повечето германофили сте с такова и това вече не ме учудва този факт. Значи според твоята изкривена антилогика, трябва да съм имал всички автомобили, за да си направя някакви заключения, така ли? Не бе селски, чета повече, интересувам се, запознавам се с тестове, чета отзиви на реални собственици, имал съм немски коли, карал съм немски коли, вземал съм под наем немски коли и цялата тази информация и опит ми дават една реална представа за колите им.
  • #31
    До 28 ( преди 1 година )
    Под "немски" автомобили кое имаш предвид?Слагаш Порше, Мерцедес, БМВ, Фолксваген, Ауди под общ знаменател?!Евала,страшен опит имаш!Знаеш ли вица за оная дето викала "всички мъже са еднакви буклуци" Един мъдрец и казал - дъще,за да твърдиш,че всички са еднакви, то трябва да познаваш всички!Ако не познаваш всички,ти си лъжкиня, ако познаваш всички то ти си егати разпуретината, дъще, и е нормално да се държът като *** с теб" !Ти едва ли познаваш всички немски марки и модели, чадо!Т.е. какъв си?
fallback
Последни