fallback

Защо „фабричните" акумулатори издържат по-дълго

Производителите спестяват някои неща, когато става дума за устройства за замяна на оригиналните

Много шофьори обръщат внимание на факта, че акумулатори, закупени нови от магазините, се разреждат много по-бързо от тези, с които колата е излязла от завода - тоест тези, които са инсталирани във фабриката при сглобяването на автомобила. За това защо това е така, ви разказваме сега.

Интересното е, че по този въпрос собствениците на бюджетни автомобили са много по-малко засегнати от собствениците на премиум коли. Всъщност в скъпите автомобили има огромен брой потребители на енергия и това, разбира се, се отразява на живота на батерията. Но независимо от това каква е колата ви, тенденцията остава непроменена. Ако най-често срещаните оловно-киселинни батерии , инсталирани във фабриката, работят под капака 4 години, то новите от магазина - работят безпроблемно не повече от 2-3 години. Защо се случва това?

Факт е, че производителите на превозни средства и акумулатори са обвързани със строги договорни задължения. И ако има нещо нередно с качеството, тогава заводът просто ще се откаже от доставчика на акумулатори, предлагащ продукт, който не отговаря на стандартите. И още нещо - инженерните центрове на автомобилните компании провеждат сериозни тестове на батериите предварително. В резултат на това се разработват доста строги изисквания, на които трябва да отговаря всяка партида резервни части, влизащи в конвейера.

Но за веригите за търговия на едро и дребно системата за подбор е много по-лоша или изобщо не съществува. Продавачите са ограничени само до основни проверки, тъй като обемите, които продават, са малки. Проблемни доставки и съхранение на акумулаторите също често допринася за по-краткият им живот. Ако технологията за съхранение е нарушена, батериите се разреждат много по-бързо. Също така трябва да отбележим, че животът на автомобила отдавна е изчислен. В Европа той е 5-8 години, така че много производители на резервни части се ръководят точно от това време време.

Но за магазинната мрежа, за производителите на акумулатори е просто неизгодно да произвеждат батерии, които да служат правилно 8-10 години. И чрез намаляване на ресурса на продукта те достигат доста добро спестяване, което им позволява и да поддържат цените ниски и конкурентни. А това не може да се случи в завода, където, както вече споменахме, проверките са изключително сериозни.

Тоест производителите си спестяват компоненти, когато става дума за акумулатори за вторично вграждане. Но каква батерия да изберем, за да издържи по-дълго? Логично е да се обърне внимание на продукти с технология EFB (4-5 години) или така наречените AGM батерии (6-8 години). Вярно е, че те имат един съществен недостатък - високата цена. 

fallback
  • #10
    Турбо ( преди 1 година )
    Пежото ми пристигна ново 2015 от Франция с акумулатор Еxide произведен в Испания,който изкара 7-8 години.За мое голямо учудване сдаде багажа през лятото.Купих същата марка със същия капацитет и пусков ток като оригиналния.Да видим колко години ще изкара.
  • #9
    Fury ( преди 1 година )
    През февруари 2018 г. купих кола от Германия от салон, която не беше с нов акумулатор но все още държи. На него обаче пише Мерцедес Бенц, необслужваем.
  • #8
    до ширпотребата ( преди 1 година )
    А едно време колко консуматори имаше в един автомобил? Особено ако караш дизел той кара почти без ток. Имах една Корса 91-ви набор, ако не бяха радиото и алармата реално единствения съществен консуматор бяха свещите. Като ми заминаха четките на алтернатора изкара над 10 км на фарове и 2 паления. А акумулатора беше евтин стар и малък.
  • #7
    Потребител ( преди 1 година )
    Имам случай с български акумулатор, който изкара 7 години и австрийски акумулатор, който изкара 8 години. И двата бяха за вторично вграждане. Тайната е в това да следиш зареждането на алтернатора и да не оставяш плочите на акумулатора да се покажат на сухо.
  • #6
    Танко ( преди 1 година )
    Навремето купих нова лада петица. Оказа се с толбухински акумулатор. Всички останали бяха с югославски. Просто са го сменили в мототехниката. Изкара 7 г. и половина. Всеки с късмета си.
  • #5
    Западна Ширпотреба! ( преди 1 година )
    Едно време акумулаторите на руските коли издържаха по 20-30 години. Бяха направени с по дебели оловни плочи и капачки за обслужване и подмяна на електролита. Обслужват многократно и се връщат към живот след почистване на сулфитизацията. На дядо Жигулата навремето я продадохме с оригиналния акумулатор на 30г. и си палеше до последно.
  • #4
    до#3 ( преди 1 година )
    С това стартиране всъщност скапваш акумулатора. При старта е изразходвана енергия от батерията, която с едно стартиране на колата за няколко минути не може да се възстанови. Поне 30 мин. трябва да работи двигателя, за да дозареди. В противен случай ти изтощаваш акумулатора с това твое действие. Също така скапваш и двигателя. Той не може да достигне работна температура, циркулацията на маслото е слаба при работа на място и износването е огромно.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Никога няма да имам възможност да си купя нов автомобил така, че за тях няма да се изказвам. Но имам опит с другите акумулатори - от магазинната мрежа: ако няма да шофирам често, колата се стартира поне веднъж на седмица; ако е ясно, че много дълго няма да шофирам, акумулаторът се прибира на стайна температура и се зарежда със зарядно у-ство, преди да бъде монтиран пак. Резултат: последният ми изкара 6 /шест/ години. А купувам най- най- най- евтиния от верига за хранителни и пром. стоки.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И сега ако обясниш как разглобяваш половината кола в салона, за да видиш какъв е акумулатора..? ***!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Скоро ходих да гледам нови коли, при цени над 60 хиляди нагоре ако видя, че е пестено от гумите или акумулатора е обикновен при наличие на AGM от толкова много години директно сприрам да гледам автомобила. Моята Киа преди 5 години дойде с AGM акумулатор и гуми Continental.
fallback
Последни