fallback

Защо „фабричните" акумулатори издържат по-дълго

Производителите спестяват някои неща, когато става дума за устройства за замяна на оригиналните

Много шофьори обръщат внимание на факта, че акумулатори, закупени нови от магазините, се разреждат много по-бързо от тези, с които колата е излязла от завода - тоест тези, които са инсталирани във фабриката при сглобяването на автомобила. За това защо това е така, ви разказваме сега.

Интересното е, че по този въпрос собствениците на бюджетни автомобили са много по-малко засегнати от собствениците на премиум коли. Всъщност в скъпите автомобили има огромен брой потребители на енергия и това, разбира се, се отразява на живота на батерията. Но независимо от това каква е колата ви, тенденцията остава непроменена. Ако най-често срещаните оловно-киселинни батерии , инсталирани във фабриката, работят под капака 4 години, то новите от магазина - работят безпроблемно не повече от 2-3 години. Защо се случва това?

Факт е, че производителите на превозни средства и акумулатори са обвързани със строги договорни задължения. И ако има нещо нередно с качеството, тогава заводът просто ще се откаже от доставчика на акумулатори, предлагащ продукт, който не отговаря на стандартите. И още нещо - инженерните центрове на автомобилните компании провеждат сериозни тестове на батериите предварително. В резултат на това се разработват доста строги изисквания, на които трябва да отговаря всяка партида резервни части, влизащи в конвейера.

Но за веригите за търговия на едро и дребно системата за подбор е много по-лоша или изобщо не съществува. Продавачите са ограничени само до основни проверки, тъй като обемите, които продават, са малки. Проблемни доставки и съхранение на акумулаторите също често допринася за по-краткият им живот. Ако технологията за съхранение е нарушена, батериите се разреждат много по-бързо. Също така трябва да отбележим, че животът на автомобила отдавна е изчислен. В Европа той е 5-8 години, така че много производители на резервни части се ръководят точно от това време време.

Но за магазинната мрежа, за производителите на акумулатори е просто неизгодно да произвеждат батерии, които да служат правилно 8-10 години. И чрез намаляване на ресурса на продукта те достигат доста добро спестяване, което им позволява и да поддържат цените ниски и конкурентни. А това не може да се случи в завода, където, както вече споменахме, проверките са изключително сериозни.

Тоест производителите си спестяват компоненти, когато става дума за акумулатори за вторично вграждане. Но каква батерия да изберем, за да издържи по-дълго? Логично е да се обърне внимание на продукти с технология EFB (4-5 години) или така наречените AGM батерии (6-8 години). Вярно е, че те имат един съществен недостатък - високата цена. 

fallback
  • #30
    РУК ( преди 1 година )
    Поговорете с дилъри на японски марки например, за модели които се произвеждат в Япония. Да видите, че масов на нови коли е проблем акумулаторите да непрехвърлят гаранциония срок от 2 години. Престой на паркинг в заводите в Япония, дълъг транспорт по море, престой при дилърите. На много коли дори се подменя акумулатора при пристигането при дилъра. Същото е и с афтърмарнет акумулаторите. Като попаднеш на такъв стоял по складовете 4 години, ходи обвинявай поточната линия как била манипулирана!
  • #29
    РУК ( преди 1 година )
    Има 3 коли-в Германия една бензинова, 2020, акумулатора не е мръднал.Една електричка,2023, тук тепърва чакам изненади :-)Обаче в България имам една дизелова 2009, последно съм сменял акумулатор 2016, и той не е мръднал!Имал съм случай с нова кола да замине за 6месеца.В статията има много измислици!Няма производител който да настройва поточна линия за "оригинални" и афтърмаркет акумулатори!Просто е по-скъпо от това да правиш едни и същи!Разликата идва само от престоя на батерията без разряд-заряд
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Също така от марката Bosch не препоръчвам да си вземате ремъци и филтри. Всичкото идва от Китай. Пълно дърво са. И то не говоря закупени у нас, а купени от Германия. Така е и с повечето немски фирми и стоките им. Китайско качество на високи цени. Немските коли, като цяло са нещо подобно. Скъпи, проблемни, трошливи с отвратително качество и надеждност, но с изкуствено напомпан имидж, че са нещо, а са едно голямо нищо. Стават само да ходите до чалготеката да сваляте мадами с лъскавата бричка.
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Bosch и абсолютно дърво. Отдавна бягам от техните продукти. Китайско качество на високи цени са им всичките неща. Например крушките им са под всякаква критика. Горят повече от китайските. Преди време ми изгоря моторчето на чистачките. Беше Bosch и това беше единственото немско нещо в колата ми. Смених го с пак с Bosch и на 2-рата год. пак изгоря. Пак Bosch и пак след около 1 г. изгоря. Просто нямаше такива моторчета от др. производители. Накрая намерин някакво китайско КФ и до сега 3г. е наред.
  • #26
    Бай Онзи ( преди 1 година )
    Бош,Варна в българската магазинна мрежа са турска сглобка.трудно изкарват две/три години.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Твойта Варта от Германия виж хубаво къде е произведена. Виж също къде е произведена и тази у нас. От едно и също място са и двете, а тези, 3 кг. които си ги измисли са пълна лъжа и то толкова опашата, че чак е срамно да коментирам. Ти знаеш ли какво значи 3 кг разлика? Май не си много наясно. Я кажи модела Варта, която в Германия е с 3 кг по-тежка да ти покажа, че теглото у нас е същото, като тази от немско. Чакам модела лъжецо!
  • #24
    До 20 ( преди 1 година )
    Ак ся не отвсряй очи, амумулатор се купува с кантарче....мойта Варта (от Германия и не за първично вграждане, а за партьор произведена - има и такъв вид, в случая ADAC ) тежи точно 3 кг повече от "същите и аналогични", продаващи се тук...
  • #23
    FIAMM ( преди 1 година )
    FIAMM от Италия купен нов, 6-та година почна.Качеството за вътрешния пазар е перфектно.
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Оригиналният в градско (под 10-12 км) изкара почти 8 години и 110 хил км. На следващата кола купена втора ръка, го смениха на 200 хил защото тези от сервиза успяха докато ремонтират едно нещо да го включат в ремонта и да го плати застрахователната компания, но все още изкарваше 4-5 последователни старта (колата е със start-stop).
  • #21
    Мондео ( преди 1 година )
    С бензиново Мондео от Холандия с акумулатор направих 12 години, които едва ли ще повторя когато и да е и с каквато и да е друга кола. Още се чудя, после бях със скъп - изкара 4 години.
fallback
Последни