fallback

Защо „фабричните" акумулатори издържат по-дълго

Производителите спестяват някои неща, когато става дума за устройства за замяна на оригиналните

Много шофьори обръщат внимание на факта, че акумулатори, закупени нови от магазините, се разреждат много по-бързо от тези, с които колата е излязла от завода - тоест тези, които са инсталирани във фабриката при сглобяването на автомобила. За това защо това е така, ви разказваме сега.

Интересното е, че по този въпрос собствениците на бюджетни автомобили са много по-малко засегнати от собствениците на премиум коли. Всъщност в скъпите автомобили има огромен брой потребители на енергия и това, разбира се, се отразява на живота на батерията. Но независимо от това каква е колата ви, тенденцията остава непроменена. Ако най-често срещаните оловно-киселинни батерии , инсталирани във фабриката, работят под капака 4 години, то новите от магазина - работят безпроблемно не повече от 2-3 години. Защо се случва това?

Факт е, че производителите на превозни средства и акумулатори са обвързани със строги договорни задължения. И ако има нещо нередно с качеството, тогава заводът просто ще се откаже от доставчика на акумулатори, предлагащ продукт, който не отговаря на стандартите. И още нещо - инженерните центрове на автомобилните компании провеждат сериозни тестове на батериите предварително. В резултат на това се разработват доста строги изисквания, на които трябва да отговаря всяка партида резервни части, влизащи в конвейера.

Но за веригите за търговия на едро и дребно системата за подбор е много по-лоша или изобщо не съществува. Продавачите са ограничени само до основни проверки, тъй като обемите, които продават, са малки. Проблемни доставки и съхранение на акумулаторите също често допринася за по-краткият им живот. Ако технологията за съхранение е нарушена, батериите се разреждат много по-бързо. Също така трябва да отбележим, че животът на автомобила отдавна е изчислен. В Европа той е 5-8 години, така че много производители на резервни части се ръководят точно от това време време.

Но за магазинната мрежа, за производителите на акумулатори е просто неизгодно да произвеждат батерии, които да служат правилно 8-10 години. И чрез намаляване на ресурса на продукта те достигат доста добро спестяване, което им позволява и да поддържат цените ниски и конкурентни. А това не може да се случи в завода, където, както вече споменахме, проверките са изключително сериозни.

Тоест производителите си спестяват компоненти, когато става дума за акумулатори за вторично вграждане. Но каква батерия да изберем, за да издържи по-дълго? Логично е да се обърне внимание на продукти с технология EFB (4-5 години) или така наречените AGM батерии (6-8 години). Вярно е, че те имат един съществен недостатък - високата цена. 

fallback
  • #20
    Колеги ( преди 1 година )
    Ами изтеглете си оригиналния акумулатор заводски и същия по параметри от магазина. Ще ви светне, защото все пак говорим за оловно-цинкови...
  • #19
    Не съм убеден ( преди 1 година )
    Оригинален с колата Варта AGM 2.5 години,Бош вече 3.5 години и е още ОК.
  • #18
    Лари ( преди 1 година )
    Оригиналният ми изкара 12г варта AMG. Има си щампа 15 седмица, 2010г
  • #17
    Валентин ( преди 1 година )
    С Монбат 75 ач. На кола 1,9 ТД изкарах 8 години
  • #16
    Българина ( преди 1 година )
    Варта не е вече Варта, приятел... Еднодневки станаха.
  • #15
    Виктор ( преди 1 година )
    Мерцедеса ми, w203 с220 изкара 11 години с оригиналния акумулатор. Беше на баща ми, купуван нов 2005та година, даде ми го 2011та, а чак 2016та есента аз купих нов акумулатор Varta, още съм с него.Купих и w211 e420 преди 3 години. Не беше с оригиналния акумулатор. Смених го преди 2 години пак с Varta...Еми това лято беше пак за смяна.Тествах алтернатора - зарежда, няма големи оттечки. Явно е до късмет.
  • #14
    Stara Zagora ( преди 1 година )
    Kupih akumulator za 15 evro ot edna avtomorga v germaniq prez proletta na 2011 godina 12v 45ah bez marka i model za ford 1.2 benzin i izkara bez problem do 2021 u 2022 na kabeli i zarqdni i sega 2023 e s nov na varta
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    В края на 2012 купих нов Сивик 9 генерация в Германия. Още съм с оригиналния акумулатор.
  • #12
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Новите коли идват с нови акумулатори. Тези по магазините, обикновено са около двегодишни.
  • #11
    Дидо ( преди 1 година )
    Не е вярно! Оригиналният изкара 9год. Вторият и той в момента започва девета година!
fallback
Последни