IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да оправите скърцането на спирачките бързо и без пари

Една от честите причини за появата на неприятните звуци може да се дължи на нещо различно

Дори опитни собственици на автомобили понякога изпадат в паника, когато без никаква причина спирачките започват да издават неприятни високи звуци, които преминават от обичайното скърцане до неприятно свирене. И това независимо смяна на накладки, дискове или нещо друго. Така че какъв е проблемът? Разказваме ви сега.


спирачки


Скърцащите спирачки, особено най-мощните предни, се считат за един от най-честите и досадни системни дефекти. Често трябва да се признае, че неприятните високочестотни звуци не са пълна неизправност. Така че, просто досаден симптом, който причинява дискомфорт и предполага, че системата не работи перфектно.

Един добър специалист ще назове повече от двадесет различни фактора като източници на скърцане, а ние сме ви разказвали за повечето от тях. Но днес ще говорим за най-често срещаната и повърхностна причина, която понякога дори и опитни шофьори не вземат предвид.

И така, спирачките неочаквано изскърцват при натискане на педала. Влязла ли е мръсотия? Паднал ли е пясък върху работната повърхност на спирачната накладка? Или може би нещо по-сериозно - един от спирачните цилиндри блокира, създавайки несъответствие в работещата спирачна двойка - диск/накладка? На много хора им идва на ум, че трябва да смажат водачите. Но не бързайте да изграждате теории на конспирацията. Всичко може да се окаже много по-лесно.

Спомнете си дали наскоро сте посещавали гумаджия.. Може би просто са свалили колелото в сервиз, за ​​да поправят, да речем, части на окачването, които не са свързани със спирачната система или сте посетили сервиза за сезонна смяна на гуми. И ако е така, с голяма степен на вероятност сегашното ви скърцане е резултат от неквалифицирани действия на майстори. И спирачките нямат нищо общо.

Може да звучи налудничаво, но вече е трудно да срещнете майстор, който да използва динамометричен ключ при ремонт на спирачна система или на гуми. Днес се използва различен инструмент - пневматичен, на пръв поглед по-технологичен и много по-производителен. За последното не можете да спорите, но що се отнася до технологичността в истинския смисъл на думата, това е под въпрос. Теди "пистолети" би трябва да изключват на определена сила, но повечето не са настроени добре.

Често срещана грешка е пренатягането на болтовете без контрол на въртящия момент. В най-добрия случай „майсторът“ поставя колелото с помощта на всемогъщият ударен пневматичен гаечен ключ, майсторски прекарвайки не повече от секунда и половина на всеки болт и може би в два от десет случая динамометърът „тресчотката“ е настроена правилно.


спирачки


Междувременно ударният гайковерт развива не 20 или 30 Nm. И дори не 80, 100 или 150 - силата в този диапазон се препоръчва от различни автомобилни производители за монтиране на колела. А 800 Nm, 900 ... И понякога всички 1600 Nm! По този начин, чрез такова залепване на вашите болтове, механикът надвишава препоръчителния въртящ момент от 2.5 до 6.5 пъти, в зависимост от модела на инструмента! А уж фиктивното управление с динамометричен ключ след задействане на мощен пневматичен гаечен ключ е подобно на контролен изстрел, но често не се прилага.

Какво става? Каква е физиката на процеса? Спирачките са особено рискова зона. Например, недостатъчно затегнато или по-скоро прекалено затегнато закрепване на джанта може да доведе до злополука. А в най-добрия случай - до скърцане на спирачките.

Трябва стриктно да се спазва указаният от производителя контрол за всеки конкретен модел на точния момент на затягане на всички гайки и болтове, които автомобилът има. Адекватното взаимодействие на компонентите, осигурено чрез оптимално затягане, предотвратява "механичното напрежение" на частите, което може да доведе до тяхната деформация.

Прекалено затегнатите гайки провокират предаването на честоти, които генерират шум и външни звуци. Всяка нишка е предавател между компонентите, превръщайки се в проводник на вибрации. А при спиране компонентите започват да резонират – „пеят“ – разпространявайки тази „мелодия“ из цялата система.

С една дума, когато чуете немотивирано скърцане, опитайте баналния метод - затягане на джантите с правилния въртящ момент, което вероятно е посочено в инструкциите за експлоатация на вашия автомобил. И в доста от случаите скърцането ще изчезне.


0 от 500
  • #12
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Тонката ( преди 8 месеца )
    Честно казано нищо не разбрах от статията ви щото няма нищо смислено в нея.Дефакто абсолютни лъжи ръсите само и само да ви четат.Трябва просто или да ви закрият или да сложите читави автори.
  • #11
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Дик Мъдикув ( преди 8 месеца )
    Ползвайте вазелин да не скърца и задира!
  • #10
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 8 месеца )
    До 6.Затягам само на ръка с оригиналния ключ за джанти.Пренатягането може да ти изиграе лоша шега на пътя,ако спукаш гума.
  • #9
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Скърцането е от накладките.Сега заменят класическото феродо с разни синтетични материали.В сервиза на Пежо ме питат какви накладки искам.Оригинални скърцащи по скъпи или алтернативни нескърцащи феродови.Ти си избираш дали да ти скърца или не.Затягането на джантата няма отношение към скърцането.
  • #8
    2 rate up comment 9 rate down comment
    хи хи хи ( преди 8 месеца )
    ай стига глупости бе, Върляй небрежно шепа грес и *** до ламарината!
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    хи хи хи ( преди 8 месеца )
    ай стига глупости бе, Върляй ,
  • #6
    13 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 8 месеца )
    Скърцането на спирачките не съм го коментирал изобщо. Там причините може да са най различни. Най често е от самите накладки. Просто някой накладки са по шумни особено на мокро. Коментирам обаче проблема с ударните гайковерти които повреждат главите на болтовете и гайките. Иначе няма проблем да си ползваш обикновен електрически гайковерт без удар само за по бързо развиване и завиване. Но първоначалното силово развиване както и крайното силово затяган трябва да се прави на ръка! Така е правилно.
  • #5
    21 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 8 месеца )
    До 4 - може да си коментирал много неща,може да си прав за някои, но е факт, че затягането на джантата към главината не може да причини скърцане на спирачките!!!На 90% от автомобилите джантите се затягат с пневматични пистолети, не по спецификация!Ако статията е вярна 9 от 10 автомобила трябва да им скърцат спирачките!Бавната работа не е гаранция за качество!Бавно - у вас си!Пневматичния пистолет се използва за завиване, след това се затяга с динамомоетричен ключ!Това е правилото!
  • #4
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Да ( преди 8 месеца )
    Доста отдавна съм коментирал че по принцип пневматичният гайковерт изобщо няма място при автомобила и не трябва да се ползва на нито един болт! "Майсторите" го използват само и единствено защото с него е по лесно и по бързо. А както знаем в сервиза времето е пари. Иначе човек ако иска да работи качествено, ще работи бавно и ще прави нещата както трябва. Абсолютно всички болтове и гайки се завиват по спецификация. Има си таблици и калкулатори за тия нея. Според главата, размер на резбата и др.
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    О ( преди 8 месеца )
    това са налудничави писаници, нямам думи.