IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо една накладка е изтрита докрай, а останалите са като нови?

Вижте причините за този проблем и как лесно можете да се справите с него

Не е необичайно шофьор внезапно да забележи странни неща след смяната на спирачните накладки. Вече след 5000 км пробег един от консумативите се изтрива почти до стоманената плоча. А всички останали са нормално износени. Защо се случва това, ви разказваме сега.


накладки


Този проблем излиза наяве с неприятно скърцане и тракане. Това предизвиква разбираемо недоумение у водача, тъй като спирачната система е обслужена съвсем наскоро. Да, и външно всичко изглежда нормално. Но при по-внимателен оглед се оказва, че едната накладка, която най-често е от вътрешната страна на диска, трябва спешно да се смени. Само да отидете до магазина и да купите нови части обаче не е достатъчно. Необходимо е да се открие причинителят на този проблем.

Всъщност, причините може да са няколко. Да речем, лошо смазани и следователно запекли водачи на спирачния апарат. Това най-често води до силно износване. Но ако са добре, трябва да проверите изправността на спирачното бутало. По правило то се разваля, когато се скъса малката уплътнителна гума, която предпазва същото това бутало от външни влияния. Мръсотията и водата започват да попадат под него, стимулирайки корозивни процеси.

В резултат на това механизмът започва да не се прибира след спиране и накладката остава притисната към диска през голяма част от времето, като само от време на време се отдалечава от него поради вибрациите.


накладки


Също така малко хора обръщат внимание на водачите на самите накладки. А има един нюанс. На много коли се използват метални пластини, които прикрепят накладките и те се движат без усилие по тях. Но понякога именно тези водачи са причина за това накладката да не се движи добре. Когато има хлабини между водача и накладката, мръсотията, летяща от пътя, попада в "жлебовете".

В резултат: консумативът "замръзва" на една позиция. Ясно е, че най-често това се случва отвътре. Защото именно тази накладка е подложена на най-силно замърсяване. Особено ако няма защити. Какво да направите в този случай? Необходимо е да разглобите спирачния механизъм, да го почистите от мръсотия и ръжда и да смените "пружинките".


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Pepy ( преди 1 година )
    Стискаш маркуча ? Може да го повредиш !
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До #5 ( преди 1 година )
    Там има и едни датчици на ABS-са, които прецакат ли се, болиии....
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На автомобили с ESP или друга стабилизираща програма винаги се износват по различен начин! При една износена, явно има проблем
  • #5
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Ако не знаете как да раздвижите апарат, по-добре идете на сервиз. Щото съм виждал самодейци с накладки, обърнати с металната основа към диска.....Или, най-малкото, изгледайте някое клипче в нета, преди да се захванете.
  • #4
    37 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сменят ги често тези шматки дето не знаят, че може да се намаля със скорости и че ако пуснеш газта по-рано, колата сама ще намали преди завоя без да трябва да натискаш спирачката. Трябва да има мисъл обаче и не да натискаш газта до последно, а да се убие ускорението на стотина метра преди завоя.
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2-ри, понятието добър шфьор е много разтегливо особенно в този случай. Колко често сменяш разбира се зависи от стила на каране, но до голяма степн зависи и от колата. Една с 300кс и 1800кг е нормално да ги изтърка по бързо от 1100кг и 100кс. Досега съм сменял на 7-80000км, но познавам хора,които не са сменяли изобщо 100к+, но определено не са "добри шофьори".
  • #2
    21 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Обикновено на задно дясно колело. Чак на 5 хил едва ли, но на 10-20 хил може да ви остърже диска, докато иначе добър шофьор може да сменя накладки почти на 100 хил км, стига да не е от обичайните баламурници с високо мнение за себе си, но каращи с безкрайни газ-спирачка, на които им светят стоповете на всеки завой.
  • #1
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    Случвало се е, и то още при първа смяна на накладки! Стискаш спирачния маркуч, откачаш апарата и на спокойствие разглобяваш, почистваш, смазваш, всичко. После монтаж и обезвъздушаване!