IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се намалява абразията в спирачните дискове

Всичко е свързано със иновационна, допълнителна обработка на този елемент

Емисиите на прахови частици от износване на гуми и спирчки са сериозен екологичен проблем. Няколко проучвания изчисляват, че именно праховите частици от тези части от автомобила са отговорни за милиони смъртни случаи всяка година.


дискове


По-конкретно, значителна част от емисиите, до 25%, са свързани с абразията на спирачните дискове. поради тази причина вече се прилагат нови процеси в производството на спирачни дискове, които значително намаляват това отрицателно въздействие.

Сивият чугун е най-популярния материал за производство на спирачни дискове за масовите автомобили. Той е евтин за производство и отговаря на всички изисквания на производителите. Спирачните дискове от чугун обаче имат слаба устойчивост на корозия и прекомерно износване по време на работа. Това създава фин прах, който е особено вреден за човека. За да се подобри работата на чугунените спирачни дискове, сега те се покриват с твърд метал чрез технология за студено пръскане.

С помощта на процеса на студено газово пръскане могат да се получат равномерни и много плътни покрития с необходимата дебелина. Обикновено това са метални покрития, чиито физични и химични свойства практически не се различават от свойствата на основния материал.

Производителите използват лазерни методи за нанасяне на това покритие. Лазерният процес е по-евтин и следователно по-подходящ за масовия пазар на спирачни дискове. Индивидуалните слоеве се нанасят върху спирачния диск за по-малко от 30 секунди под въздействието на лазера. Материалът на покритието се разтопява заедно с основния материал. Образува се изключително здрава спойка, като двата материала се смесват, за да образуват сложен слой с висока стабилност.

Първо се заварява буферен слой за защита от корозия, като след това се нанася покритие против износване, съдържащо карбид. Така спирачните дискове са по-екологични, без това да пречи на производителността им.


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Решение ( преди 10 месеца )
    Затова си купувайте коли с рекуперация, тоест зарядно спиране. Няма да ползвате дискове и спирачки, освен в много краен случай на аварийно спиране. Дефакто много коли на ток 200-300 хил. км са си още с оригинални дискове и спирачки.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 10 месеца )
    Пак автомобилите са големият проблем!.....Знаете ли, че една товарна влакова композиция за едно спиране образува и изхвърля над 300 грама *** прах!?
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 10 месеца )
    Ако се беше поинтересувал малко от историята на накладките, ти нямаше да пишеш глупости. Ето ти един линк, ако знаеш френски, ще го разбереш (особено параграф 4, който започва с En 1908..). Може да го копираш и да си го преведеш с Google translator.
  • #3
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Никога в накладките не е слаган азбест. Ако имаше малко понятие по технология и свойства на материалите, нямаше да напишеш подобна глупост. А колкото до вредния прах, да има го и безспорно е вреден, както е вреден праха от износването на гумите. Не случайно в белите държави мият улиците и този прах се отмива и не се диша. Така беше и в "лошия" соц. "Гадните" *** миеха редовно улиците, а сега *** само крадат ли крадат и продават Родината...
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Проблемът не е с праховите частици от дисковете, а от накладките, които до преди 10-15 години редовно съдържаха азбест, а сега заместители, които са все така канцерогенни.
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 10 месеца )
    Айде, по екологични съображение, всички с керамични дискове или тези от Бугати Вейрон за по 20 000 евро комплекта. И сме еко, и мислим за хората, дето са около колите....