IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да оправите скърцането на спирачките бързо и без пари

Една от честите причини за появата на неприятните звуци може да се дължи на нещо различно

Дори опитни собственици на автомобили понякога изпадат в паника, когато без никаква причина спирачките започват да издават неприятни високи звуци, които преминават от обичайното скърцане до неприятно свирене. И това независимо смяна на накладки, дискове или нещо друго. Така че какъв е проблемът? Разказваме ви сега.


спирачки


Скърцащите спирачки, особено най-мощните предни, се считат за един от най-честите и досадни системни дефекти. Често трябва да се признае, че неприятните високочестотни звуци не са пълна неизправност. Така че, просто досаден симптом, който причинява дискомфорт и предполага, че системата не работи перфектно.

Един добър специалист ще назове повече от двадесет различни фактора като източници на скърцане, а ние сме ви разказвали за повечето от тях. Но днес ще говорим за най-често срещаната и повърхностна причина, която понякога дори и опитни шофьори не вземат предвид.

И така, спирачките неочаквано изскърцват при натискане на педала. Влязла ли е мръсотия? Паднал ли е пясък върху работната повърхност на спирачната накладка? Или може би нещо по-сериозно - един от спирачните цилиндри блокира, създавайки несъответствие в работещата спирачна двойка - диск/накладка? На много хора им идва на ум, че трябва да смажат водачите. Но не бързайте да изграждате теории на конспирацията. Всичко може да се окаже много по-лесно.

Спомнете си дали наскоро сте посещавали гумаджия.. Може би просто са свалили колелото в сервиз, за ​​да поправят, да речем, части на окачването, които не са свързани със спирачната система или сте посетили сервиза за сезонна смяна на гуми. И ако е така, с голяма степен на вероятност сегашното ви скърцане е резултат от неквалифицирани действия на майстори. И спирачките нямат нищо общо.

Може да звучи налудничаво, но вече е трудно да срещнете майстор, който да използва динамометричен ключ при ремонт на спирачна система или на гуми. Днес се използва различен инструмент - пневматичен, на пръв поглед по-технологичен и много по-производителен. За последното не можете да спорите, но що се отнася до технологичността в истинския смисъл на думата, това е под въпрос. Теди "пистолети" би трябва да изключват на определена сила, но повечето не са настроени добре.

Често срещана грешка е пренатягането на болтовете без контрол на въртящия момент. В най-добрия случай „майсторът“ поставя колелото с помощта на всемогъщият ударен пневматичен гаечен ключ, майсторски прекарвайки не повече от секунда и половина на всеки болт и може би в два от десет случая динамометърът „тресчотката“ е настроена правилно.


спирачки


Междувременно ударният гайковерт развива не 20 или 30 Nm. И дори не 80, 100 или 150 - силата в този диапазон се препоръчва от различни автомобилни производители за монтиране на колела. А 800 Nm, 900 ... И понякога всички 1600 Nm! По този начин, чрез такова залепване на вашите болтове, механикът надвишава препоръчителния въртящ момент от 2.5 до 6.5 пъти, в зависимост от модела на инструмента! А уж фиктивното управление с динамометричен ключ след задействане на мощен пневматичен гаечен ключ е подобно на контролен изстрел, но често не се прилага.

Какво става? Каква е физиката на процеса? Спирачките са особено рискова зона. Например, недостатъчно затегнато или по-скоро прекалено затегнато закрепване на джанта може да доведе до злополука. А в най-добрия случай - до скърцане на спирачките.

Трябва стриктно да се спазва указаният от производителя контрол за всеки конкретен модел на точния момент на затягане на всички гайки и болтове, които автомобилът има. Адекватното взаимодействие на компонентите, осигурено чрез оптимално затягане, предотвратява "механичното напрежение" на частите, което може да доведе до тяхната деформация.

Прекалено затегнатите гайки провокират предаването на честоти, които генерират шум и външни звуци. Всяка нишка е предавател между компонентите, превръщайки се в проводник на вибрации. А при спиране компонентите започват да резонират – „пеят“ – разпространявайки тази „мелодия“ из цялата система.

С една дума, когато чуете немотивирано скърцане, опитайте баналния метод - затягане на джантите с правилния въртящ момент, което вероятно е посочено в инструкциите за експлоатация на вашия автомобил. И в доста от случаите скърцането ще изчезне.


0 от 500
  • #2
    9 rate up comment 9 rate down comment
    РУК ( преди 8 месеца )
    Ако нямате динамометрич ключ,вечерта преди операцията по прверка на затягането,ядете боб с кисело зеле,сутринта разхлабвате болтовете,затягате на ръка,с лек напън,до първо ПРЪЦ,изправяте се,нагласяте ключа 45 градуса,заставате в противоположна посока,леко навеждане в кръста на 20градуса, и с крак натискате ключа,силно но внимателно до ПРЪЦ,ПРЪЦ!Важно е да не сте яли лючи чушки с боба и да не сте пили кафе преди операцията,че може да се посе рете след второто ПРЪЦ!Както е станало със статията!
  • #1
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    От презатегнати болтове с пневматичен пистолет при гумаджия,се наложи да режа болтове с ъглошлайфа.Заоблих главите на болтовете,без да успея да ги развия.Обеца на ухото,сменям си гумите сам и затягам на ръка.