През 2003 г. CLS за първи път видя бял свят под формата на концептуален автомобил, а впоследствие - за 19 години производство, бяха пуснати три поколения на модела. Историята на седана Mercedes-Benz CLS (или, както го нарекоха създателите му, „купе с четири врати“) приключи в последния ден на август, когато от поточната линия на завода в Зинделфинген слезе последна бройка от модела.
Пенсионирането на модела от трето поколение бележи края на жизнения цикъл на цялото семейство CLS, чието серийно производство стартира през 2004 г. Всъщност историята на модела започва още по-рано. Работата по проекта за първо поколение купе с четири врати стартира в самото начало на 2000-те - дизайнерът Майкъл Финк работи върху външния вид на бъдещия сериен модел през 2001 г.
Историята на Mercedes-Benz CLS (ГАЛЕРИЯ):
Производството на седана започна през януари 2011 г. - като първо автомобилите със задно задвижване напуснаха конвейера на завода в Зинделфинген, а през септември към линията бяха добавени модификации със задвижване на всички колела с префикс 4Matic. Топ-версията наCLS - 63 AMG, получи нов 5,5-литров V8 битурбо двигател, който произвежда 525 к.с. и 700 Нм (и в пакета AMG Performance, представен по-късно, мощността беше увеличена до 557 к.с. и 800 Нм), но компанията не върна предишния индекс „55“, тъй като по това време ерата на намаляването на обема двигателя вече започна в Европа.