IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои марки са подобрили най-много разхода на гориво за 20 години

За 2 десетилетия индустрията отчита забележителен напредък в това отношение

През последните две десетилетия автомобилната индустрия е претърпяла забележителна трансформация по отношение на горивната ефективност. Проучване на компанията Lendingtree.com хвърля светлина върху тази впечатляваща еволюция, разкривайки значителни подобрения в икономията на гориво при различни марки автомобили.


разход


Данните от Lendingtree.com за подчертават забележителна тенденция: -превозните средства са станали значително по-икономични през последните 20 години. Ако през 2002 г. средният разход на гориво е бил 14,4 л/100 км, то през 2022 г. той е 10,7 л/100 км. При леките автомобили подобрението е още по-впечатляващо – от 12,3 л/100 км на 8,4 л/100 м, което означава 46,1%.

Камионите, които имат значително по-висок разход, също са част от тази еволюция, като при тях подобрението е с 41,8% - от 17,2 л/100 км през 2002 г. до 12 л/100 км през 2022г .

Лидери сред автомобилните марки по този показател са Nissan, Kia и Toyota. При Nissan подобрението е изумително – 39,4%, следван от Kia – 38,7%, докато пионерът и лидер при хибридните технологии Toyota отчита 34,3%. Тези марки не само подобряват значително разхода на гориво на своите модели, но и постигат значителен напредък в намаляването на емисиите на въглероден диоксид (CO2).

От 2002 г. до 2022 г. емисиите от превозни средства са намалели с 27,6%, като автомобилите са водещи с намаление от 34,3%, но и камионите не изостават - 30,3% спад. Kia, Nissan и Toyota показват най-значителни спадове в емисиите на CO2, съответно с 29,1%, 28,5% и 25,7%.

С колко се е подобрил разходът на гориво при отделните марки за 20 години:

Nissan – 39,4%

Kia – 38.7%

Toyota – 34.3%

Mercedes - 31.2%

BMW - 27.8%

Subaru - 27.6%

Ford - 27.5%

Hyundai - 23.3%

Stellantis - 22,0%

Mazda - 20.8%

Volkswagen - 20.6%

Honda – 18.4%

General Motors – 18.1%


0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само прочетете по форумите за новите КИА и как заради тези еко норми и нисък разход са мапнали *** на газта. Колите са направо опасни за каране, особено с ръчните скорости. Първите 20-30% от хода на *** не се случва нищо и колите много често изгасват при потегляне. Трудно се паркира и т.н. Единствения вариант е поръчка на нов сензор за *** от тунинг сайт или превключване на режим "спорт" за тези които го имат. Заради тея еко норми ще пострадат хора.
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизелов 70к.с. Евро 3 харчеше 4.5л/100, Евро 6- 110к.с. с 300кг по-тежка около 5
  • #22
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Аз гледам такива класации на обратно. Защото ниския разход идва привидно с "подобрена ефективност". На практика получаваш един сложен, изпилен до минимум аграгат, който е надут и претоварен от периферни системи(турбо, Vanos, VVti..). Скъпа потдръжка, чести и много скъпи проблеми, и икономичност само при конкретни специфични сценарии. Колкото и да спестиш от гориво, не покрива огромните сервизни разходи и главоболията. Дори нова кола в гаранция да виси по сервизите е безплатно, но дразнещо.
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До *** "Тойота RAV4 на тест драйв който правя преди покупка ми покаже разход 7,5 / 100, а Тигуан с подобни екстри и двигател с подобна мощност ми покаже 9/100" Не се прави че не разбираш от цифри! Къде отиде разход от 0,5 на 100 за който твърдя, че лъжат? Май ми повтаряш моите твърдения с моите цифри и се правиш на ударен, че аз греша. Ето че потвърждаваш, че чистите ДВГ имат 10-20% по-голям разход в реалността, а не 1000-2000%. 15% разлика не са малко, но не са 1500, както твърди toyota
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 12. "Стига простотии не само Тойота по тестовете харчи по 1 литър просто защото теста за зареждаеми хибриди е такъв и за това не са виновни отделните производители" Е, именно де! Лобирали са за "правилните" тестове, но сега ще си сърбат попарата. Защото лобитата им удариха на камък за евро 7 засега и ще им мерят както разходът така и емисиите при реални условия и ще лъснат всичките им лъжи. Не оспорвам, че разхода на хибридите е по-нисък. Просто останалите не харчат 1000% повече!
  • #19
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Do 13-ти Тия б4-ки 1.9TDI, разни 1.8S, 2.0E и други такива параходи Ауди ги минавах и отляво и отдясно със старата ми Корола 1.3 12v. Особено се забавлявах да се гавря с TDI Б4-ките, няма толкова спънати коне,а шофъорите им си мислят, че карат бегачка. Ами вземете си 2.3 5 цилиндровото купе Ауди и тогава се правете на състезатели,не с тия кораби ТДИ. И харчела 4,5/100 само в сънищата ти. Да,може с 90км/ч. на дълго да, ама в града под 7/100км. не прави тоя параход. А хибрида 4/100 градско Тойот ...
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    До 10 - Ай вземи сравни бензинов или дизелов двигател от 80 години с днешен! И пак ми обясни разход, потенциал и т.н.! Айде да ти дам личен пример Субару Легаси, автоматик от 2004, лично ползвано 5 години, среден разход 11/100. Субару Леворг 2020 автоматик, същата мощност,същите +250kg, приблизително същите размери, 200 пъти повече екстри, среден разход 7,5/100. Никва разлика няма нали?!Или Селиката ми от 1993 с 156 коня,дето харчеше сега колко новатa Супра с 260 коня!*** никва разлика няма!
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Старата ми кола. 20 годишна. Като си сложа ръката на ауспуха и излизаше мощна струя вятър. 1.4 атмосферен.Новата. 2023 г произведена. 1.6 турбо почти нищо не се усеща.Чудо
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо,това Дани ли ти го каза или е твоя мисъл?!Искаш да кажеш, че ако примерно Тойота RAV4 на тест драйв който правя преди покупка ми покаже разход 7,5 / 100, а Тигуан с подобни екстри и двигател с подобна мощност ми покаже 9/100, то Тойота не са направили по-икономичен двигател за да привлекат вниманието на клиентите, а само,единствено и обсолютно заради емисиите!Неща като конглокенция, по-добро съотношение цена-качество,ги няма?!Всичко е отработени газове ..с които е пълна главата ти!
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    spiritus ( преди 1 година )
    Сузуки е на първо място, но те никога не го споменават.... Витара дава среден разход 5,4 бензин.