IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои марки са подобрили най-много разхода на гориво за 20 години

За 2 десетилетия индустрията отчита забележителен напредък в това отношение

През последните две десетилетия автомобилната индустрия е претърпяла забележителна трансформация по отношение на горивната ефективност. Проучване на компанията Lendingtree.com хвърля светлина върху тази впечатляваща еволюция, разкривайки значителни подобрения в икономията на гориво при различни марки автомобили.


разход


Данните от Lendingtree.com за подчертават забележителна тенденция: -превозните средства са станали значително по-икономични през последните 20 години. Ако през 2002 г. средният разход на гориво е бил 14,4 л/100 км, то през 2022 г. той е 10,7 л/100 км. При леките автомобили подобрението е още по-впечатляващо – от 12,3 л/100 км на 8,4 л/100 м, което означава 46,1%.

Камионите, които имат значително по-висок разход, също са част от тази еволюция, като при тях подобрението е с 41,8% - от 17,2 л/100 км през 2002 г. до 12 л/100 км през 2022г .

Лидери сред автомобилните марки по този показател са Nissan, Kia и Toyota. При Nissan подобрението е изумително – 39,4%, следван от Kia – 38,7%, докато пионерът и лидер при хибридните технологии Toyota отчита 34,3%. Тези марки не само подобряват значително разхода на гориво на своите модели, но и постигат значителен напредък в намаляването на емисиите на въглероден диоксид (CO2).

От 2002 г. до 2022 г. емисиите от превозни средства са намалели с 27,6%, като автомобилите са водещи с намаление от 34,3%, но и камионите не изостават - 30,3% спад. Kia, Nissan и Toyota показват най-значителни спадове в емисиите на CO2, съответно с 29,1%, 28,5% и 25,7%.

С колко се е подобрил разходът на гориво при отделните марки за 20 години:

Nissan – 39,4%

Kia – 38.7%

Toyota – 34.3%

Mercedes - 31.2%

BMW - 27.8%

Subaru - 27.6%

Ford - 27.5%

Hyundai - 23.3%

Stellantis - 22,0%

Mazda - 20.8%

Volkswagen - 20.6%

Honda – 18.4%

General Motors – 18.1%


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    здраво настъпване 8 на сто
  • #13
    8 rate up comment 10 rate down comment
    TDI ( преди 1 година )
    Старото ми ауди Б4 1.9ТДИ даваше смесен разход 4,5 /100. Произведено 1993. Сета 30 години по-късно, с хибриди мибриди и хиляда технологии старт-стоп - същата работа, голям прогрес!
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Стига простотии не само Тойота по тестовете харчи по 1 литър просто защото теста за зареждаеми хибриди е такъв и за това не са виновни отделните производители
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е как няма какво да се измисли? Измислили са схема. Автомобилните компании се стремят автомобилите им да са по икономични Не защото мислят за джоба на клиента. Правят ги по икономични защото на база на изгореното гориво се смятат въглеродните емисии. Въглеродните емисии на toyota се смятат на база разход 0,5 л на 100, а не на база колко реално ще отделиш до морето и обратно.
  • #10
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Както и да го смятам числата не излизат! Новите коли са по големи, мощни и по тежки а ги изкарват че горят по малко от старите де са по малки, по леки и с по ниска мощност. Това просто няма как да стане щото двигателите с вътрешно горене достигнаха своят потенциал за максимална ефективност още в края на 80-те години когато масово навлязоха инжекционните системи а няколко години по късно и турбо системите с междинни охладители. До 2000 година вече нямаше какво ново да се измисли освен хибриди
  • #9
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При всички положения и до морето да караш хибридът дава по-нисък разход,а градско разходът е поне два пъти по-нисък от стандартен двигател. И е много просто защо= хибридите на Тойота не ползват стандартен двигател,а такъв специално настроен към икономия по цикъла на Аткинсън, второ термичната ефективност на тези Тойота двигатели е най-високата в света за бензинов агрегат - над 40 %, сравнима и надвишаваща тази на дизелите дори. Трето - при всяко намаление на скоростта или спирачки се зарежда .
  • #8
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Якишен Моторишен ( преди 1 година )
    Хонда винаги е правела много икономични и изключително мощни двигатели за съответната кубатура. Там няма как да е 30 + процента подобрението.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 6- Той е 0.5 на 100 км ... ама за първите 20 км ... ама само ако батерията е пълна на макс и колата е чисто нова ...
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 4. Хайде не ми обяснявай че вярваш на разходът който дава toyota? Например 0,5 на 100? Все си мислех че няма разумен или неразумен човек който да повярва на тази лъжа. На теория разходът на нехибриден автомобил е с 1000% по-висок - 5 на 100. На практика като идеш и се върнеш до морето осъзнаваш, че в най-добрия случай си спестил по-малко от 5% гориво, ако въобще има спестявания. Виждаш ли за каква колосална измама става въпрос и за какво разминаване между технически характеристики и реалност?
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    5 пет ( преди 1 година )
    Не знам как Нисан е смъкнал толкова разхода. 1991-96-а Примерата 2.0 дизел-а гореше средно по 6 на 100. 7-8 в града, А извън пътя зависи - с 90 км/ч може и 4.7 да ти даде, със 110-120, вече по към 5.5 отиваше.