IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой е виновен за пожара на кораба Fremantle Highway?

Оказва се, че всичко 500 електромобила на борда са в добро състояние

Електрическите превозни средства, превозвани от кораба Fremantle Highway, който се запали миналия месец край бреговете на Нидерландия, са в добро състояние. Това съобщи Automotive Logistics, цитирайки Питър Бердовски, главен изпълнителен директор на Boskalis Salvage Company, която организира пътуването на морския съд.


Fremantle Highway


Говорейки пред нидерландската преса, Бердовски каза, че 500-те електрически превозни средства „изглеждат в добро състояние“ и са „напълно мобилни“. Според местните медии четирите долни палуби на товарния кораб (от общо 12) са останали непокътнати и това е мястото, където са били разположени колите, захранвани с батерии.

По-рано беше съобщено, че корабът е превозвал близо 3000 превозни средства, но в доклада на Automotive Logistics е посочено по-голям брой – 3700. Това са модели на Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz, транспортирани от Германия към Египет. Първоначално също така се твърдеше, че пожарът е възникнал в близост до електрическо превозно средство, чиято марка и модел не са посочени.


Fremantle Highway


След пожара товарният кораб беше изтеглен до пристанище в Нидерландия, където в момента се изпомпва петрола, за да се намали всякакъв риск от разлив. Очаква се Fremantle Highway да остане там до 14 октомври, когато ще трябва да бъде преместен на друго място или бракуван заедно с колите на борда. Като се има предвид това, не е ясно как точно ще бъдат извадени останалите автомобили, като Бердовски каза, че има риск от възобновяване на пожара:

„Не бихте искали колите да се запалят отново по време на процеса на движение и цялата мизерия да започне отначало. Освен това тези коли имат заредени с високо напрежение батерии, което може да бъде изключително опасно“, коментира Бердовски.


Fremantle Highway


Международният съюз за морско застраховане (IUMI) заяви след първоначалната проверка на кораба, че към днешна дата „няма доказателства, че пожарът е причинен от електрическо превозно средство на борда". Fremantle Highway се запали на 25 юли, докато плаваше на север от Амеланд в Северно море. Пожарът уби един член на екипажа и рани няколко други на борда.


0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    едно време инженерите бяха елита на обществото отговорни и съвестни хора и се подписваха под проектите с трите си имена
  • #5
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Дизела ( преди 8 месеца )
    Бустер4о,ти от ваксините ли си,дядовото?Друго освен шофьор не съм работил.От казармата започнах с транспортен ЗиЛ 130, после всякакви марки камиони,автобуси ,ТИР и сега като пенсионер карам пикап Кади.Въпроса ми е как при 42 години стаж и милиони навъртяни километри,досега кола не ми се запалвала?
  • #4
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Прилича на фейк нюз, замазване на положението.Корабите ще започнат да отказват да превозват електромобили.
  • #3
    8 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    до 2. Дотам ли прочете статията? Да беше продължил! "средства изглеждат в добро състояние и са НАПЪЛНО МОБИЛНИ. Според местните медии четирите долни палуби на товарния кораб (от общо 12) са ОСТАНАЛИ НЕПОКЪТНАТИ и това е МЯСТОТО, където са били разположени колите, ЗАХРАНВАНИ С БАТЕРИИ." Тази информация Не ти ли е достатъчна, за да схванеш, че не е имало нито един запален електромобил и няма как пожарът да е тръгнал от там, след като на палубите на електромобилите пожар въобще не е имало?
  • #2
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Изглеждат" в добро състояние може да ви даде отговор на компетентността на въпросния индивид който се е "изказал", пардон "изакал"!
  • #1
    9 rate up comment 11 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Поредното "аз казах ли ви". Автомобилите с ДВГ статистически се палят по-често от електромобилите. Проблемът на електромобилите просто е, че се гасят по-трудно заради thermal runaway на батериите. Нещо подобно на верижна реакция при която при горене една клетка постепенно нагрява съседните, които след време и те се запалват и на свой ред започват да нагряват съседните на тях клетки и така 7000 пъти колкото са клетките. Задачата на пожарникарите е да ги охладят, за да не палят съседните.