Tesla Model Y губи лидерството си в Европа след слаби продажби през юли, които я изваждат извън Топ 20 за месеца. Така най-продаваната нова кола на Стария континент отново е Dacia Sandero, вече със значителен аванс на върха. На трето място, но все по-близо до лидерите, е Volkswagen T-Roc. Данните са на консултантската компания DataForce.
След срива при Model Y през юли, Dacia Sandero вече има над 9,000 автомобила аванс на върха
Резкият спад при Tesla не е нещо неочаквано: компанията на Илон Мъск има навика да прави големи доставки в края на всяко тримесечие и после да забавя темпото в началото на следващото. Картината от юли е сходна с тази от януари и април, но очакванията бяха тази цикличност да намалее с отварянето на новата Гигафабрика в Бранденбург, Германия. Вместо това през юли продажбите на Tesla са по-ниски дори от тези на китайската MG. Марката, някога гордост на британското автомобилостроене, сега е притежание на SAIC и се използва най-вече за експортните електромобили на китайската група. През юли MG може да се похвали с цели 176% ръст на годишна база в Европа. Впрочем Tesla има още по-висок ръст - 760%. Той обаче не е достатъчен, за да задържи Model Y на върха.
Вечната битка BMW-Mercedes в премиум сегмента остава на заден план: там неочакван лидер е Audi, най-вече благодарение на компактното А3
Пазарът в Европа е пораснал със 17% през юли, като още няколко марки имат трицифрен ръст (Xpeng, Polestar, Smart, BYD, Nio, Lexus). От основните пазарни играчи с голям ръст могат да се похвалят Ford (29%), Kia (22%), BMW (20%).
Убедителен пазарен лидер при марките си остава Volkswagen, с почти 300,000 продадени автомобила повече от Toyota. На трето място изненадващо излиза Audi, която не само изпреварва традиционните си конкуренти Mercedes и BMW, но дори е пред масови марки като Renault и Peugeot.
Най-продаваните модели и марки в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Спрямо 2022 година: +215.9%
След няколко месеца на върха в Европа, Model Y се смъква на второ място, най-вече защото през юли дори не попада сред двайсетте автомобила с най-много нови регистрации. Но въпреки това успехът на електромобила е неоспорим - още повече, че той е чувствително по-скъп от всички останали в Топ 15, с изключение на VW Tiguan.