IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите на VW ще ползват батерии на Hyundai

Германският производител получава най-новата технология на корейците

Hyundai Mobis, високотехнологичният клон на Hyundai, вече показа на света възможностите си в разработването на навиващи се екрани на информационно-развлекателната система, специални фарове и високотехнологичния си електромобил Ioniq 5. Затова и не е изненада, че Volkswagen избира именно корейската компания за доставчик на батерии за следващото си поколение електрически превозни средства.


Volkswagen


Всъщност, подобна практика – покупката на основни детайли и технологии от друг производител, не е нещо необичайно. Това се случваше при автомобилите с ДВГ през последните десетилетия. А в случая изборът на звеното за технологично развитие и производство на Hyundai Motor Company е напълно оправдан, тъй като то разработва и произвежда части за електромобили, хибриди и plug-in хибриди (PHEV) повече от десетилетие, при това не само за Hyundai.

Според договора между двата производителя създаденият от Hyundai Mobis батериен пакет BSA ще бъде поставят в следващото поколение електромобили на Volkswagen. Той включва не само компонента за съхранение на енергия, но също така и системата за управление на батерията, системата за охлаждане и кондициониране, както и други компоненти, които са необходими, за да поддържат батериите работещи и безопасни в продължение на много години.


батерии


Volkswagen ще започне да използването BSA около 2026 г., като тя ще бъде поставена в двата предстоящи електромобила, които са планирани за производство в заводите на Seat в Мартолел и на VW в Навара. Батериите ще се произвеждат в новата Volkswagen Gigafactory, която ще бъде разположена във Валенсия.

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 14.Кои батерии са производство на Тесла,онези на картинката на battery dey?
  • #18
    4 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 8 месеца )
    #16 Фабриките на Панасоник, които произвеждат клетки за Тесла в САЩ са с нейно участие! Преди бате Илън на дръпнатите и през ум не им е минавало да правят толко големи батерии! Японците не са добри в революциите, а в еволюциите:))))) Патентите за 4680 са на Тесла! Ти защо мислиш досега никой не монтира в негови коли такива неща:))))
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 8 месеца )
    И да не предлагат хюндай добра цена е по- добре от нещо което не е добро! Визирам проблемите с айде 3 и по бързата деградация на батерията им!
  • #16
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    До 14.В батериите с надпис Тесла,дори надписа се прави в завода на Панасоник.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Обикновено до сега съм чувал само да се купуват клетки които марките сами сглобяват в пакети, а тук обратното но явно Хюндай предлага добра цена :D
  • #14
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до 11 ( преди 8 месеца )
    Не. Първо, от 2 г. произвеждат собствени бат., 100% собствен дизайн, включително новата форма 4680 и структурното предназначение. Второ, произвеждат батерии с Панасоник в собствена фабрика. Трето, целият дизайн на пакета - охлаждането, структурната му роля - е техен. Четвърто, BMS-ът е изцяло техен и е несъмнено най-добрия в света и работи еднакво добре с NMC и LFP батерии, и то от различни доставчици. Пето, проектират си собствени чипове за управлението. Шесто - разрабортват собствен ел. мотор.
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Наблюдава се как традиционните компании се предават. И VW, и GM, и Ford опитаха да следват Тесла, но не издържаха на темпа. Затова се върнаха на каквото могат - да асемблират коли от поддоставчици. Да видим колко ще издържат - засега никой не е успял да свали производствените цени до нивото на Тесла, включително Hyundai. Китайците също изостават значително в ефективността и BMS-а. BMW и Mercedes, обаче, показват стабилен напредък в тези две неща и имат голям шанс - след като свалят цените.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Пак са се оплели муурзилките, от които преписват нашите. Всъщност, те го правят нарочно, но това е друг въпрос. Hyundai Mobis не е Hyundai Motor Company. Втората също е клиент на първата и, разбира се, са част от един концерн. Казано по друг начин, VW и Hyundai ще купуват технология от един и същ доставчик, който десега е работил основно за Hyundai, но от самото начало е създаден с идеята да доставя компоненти на всякакви компании.
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    До 7.Тесла не прави ли същото?Купува батерии и компоненти и само сглобява.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 8 месеца )
    Последното изречение.. Volkswagen Gigafactory във Валенсия ще е завод за клетки и правят още един такъв в Германия но в статията той не се споменава може би там по друг начин ще сглобяват батерийните пакети.. а този в Испания ще е основно за по-малки и евтини модели електромобили