IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите на VW ще ползват батерии на Hyundai

Германският производител получава най-новата технология на корейците

Hyundai Mobis, високотехнологичният клон на Hyundai, вече показа на света възможностите си в разработването на навиващи се екрани на информационно-развлекателната система, специални фарове и високотехнологичния си електромобил Ioniq 5. Затова и не е изненада, че Volkswagen избира именно корейската компания за доставчик на батерии за следващото си поколение електрически превозни средства.


Volkswagen


Всъщност, подобна практика – покупката на основни детайли и технологии от друг производител, не е нещо необичайно. Това се случваше при автомобилите с ДВГ през последните десетилетия. А в случая изборът на звеното за технологично развитие и производство на Hyundai Motor Company е напълно оправдан, тъй като то разработва и произвежда части за електромобили, хибриди и plug-in хибриди (PHEV) повече от десетилетие, при това не само за Hyundai.

Според договора между двата производителя създаденият от Hyundai Mobis батериен пакет BSA ще бъде поставят в следващото поколение електромобили на Volkswagen. Той включва не само компонента за съхранение на енергия, но също така и системата за управление на батерията, системата за охлаждане и кондициониране, както и други компоненти, които са необходими, за да поддържат батериите работещи и безопасни в продължение на много години.


батерии


Volkswagen ще започне да използването BSA около 2026 г., като тя ще бъде поставена в двата предстоящи електромобила, които са планирани за производство в заводите на Seat в Мартолел и на VW в Навара. Батериите ще се произвеждат в новата Volkswagen Gigafactory, която ще бъде разположена във Валенсия.

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Като прочетох заглавието ми се въртеше "след 3-4 години" и отворих статията за да видя дали съм бил прав
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 27. Panasonic не произвежда 46 80 батерии според техни публикации. Ще започнат да ги произвеждат в края на 2024 година. Пак задавам въпроса откъде те са ги купува тези батерии като никой не ги произвежда още? Втори въпрос panasonic имат ли завод в Тексас, където е втората фабрика за производство на 4680 батерии на Тесла ?
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 25.Десет милиона клетки произведени от Панасоник.
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    А изискванията са високи, защото колкото по-голяма е клетката, толкова по-трудно се охлажда. А трябва да се охлажда повече, защото една клетка 4680 трябва да осигури тока, който преди осигуряваха 4-5 2170.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Скоро обявиха произведени 10 милиона клетки 4680 в Тексас. През януари инвестираха 3,6 милиарда и за разширение на завода в Невада който доста по-рано имаше такъв производствен капацитет, въпреки че се водеше само пилотна линия за производство на батерии 46 80. След разширението само там ще се произвеждат батерии за 1,5 милиона автомобила годишно на първия етап, а след второто разширение за 7,5 милиона леки автомобила, Но тези батерии ще се ползват и за камиона. .
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Също така Тесла има патент и върху т. нар. таблес електроди, които са много пипкави за производство, но осигуряват много по-добро охлаждане, по-ниско съпротивление, по-малко загряване, по-висок ток и по-равномерно натоварване на химията. Вариантът на Панасоник НЕ използва този патент, а нейния си мулти-таб, но отстъпва значително по функционалност от решението на Тесла. Така и не обявиха защо ги отложиха, но най-вероятно причината са именно табовете, които явно не покриват изискванията на Тесла.
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 20 ( преди 8 месеца )
    Абсолютно невярно. Размерът 4680 може да се произвежда от всеки. Важното е какво има вътре и то може да се патентова. Тесла си има собствена химия - всъщност вече произвежда второто и поколение, което вече е със същата енергийна плътност като на Панасоник 2170 - и има конкретни планове за развитие. Въпросната химия е със сухи електроди - единствените в света засега. Технологията беше придобита с Максуел и доразработена за едросерийно производство от Тесла.
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 20 ( преди 8 месеца )
    Да казаха им. Панасоник показаха снимка на прототип и след това обявиха, че ги отлагат за неопределено време. Досега не са произвели нито една серийна батерия, а Тесла през февруари празнува едномилионната клетка, произведена в Остин, а тази бройка не включва произведените във Фримонт, където се правят много по-отдавна.
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Panasonic засега не произвежда 46 80 батерии. Тесла откъде ги купуват тогава, след като вече е произвеждат автомобилите си с тях вече втора година? Досега никой анти електрик не ми е отговорил на този въпрос. А го задавам всеки път когато ми обясняват че Тесла не произвеждала собствени батерии. Втората фабрика на Тесла за собствени батерии се намира в Тексас а panasonic нямат и един кабинет там да не говорим за производствена линия. Но антиелектриците още чакат Тесла да фалира!
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 18.Патента на Тесла е само размерите на батерията 4680.Казали са на Панасоник правете батерии с тези размери.