IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как Европа ще се справя със старите батерии от електромобилите

Най-голямата компания за рециклиране на литиево-йонни акумулатори отвори завод в Германия

Канадската Li-Cycle Holdings Corp., най-голямата компания за рециклиране на литиево-йонни батерии, отвори първия си европейски завод. Фабриката, наречена Germany Spoke, се намира в Магдебург, Германия. На територия от 20 000 квадратни метра са инсталирани две основни линии, които могат да обработват до 10 000 тона батерийни блокове годишно. Едната от тях вече е пусната, а втората ще започне да работи до края на 2023 година.


завод за рециклиране


В бъдеще е възможно да се инсталира допълнителна линия с подобен капацитет. В този случай капацитетът на завода ще достигне 30 000 тона годишно. Така германският завод ще стане най-големият в Европа и в портфолиото на компанията и като цяло. Заедно петте обекта на Li-Cycle в Магдебург (Германия), Кингстън (Канада), Рочестър (Ню Йорк), Гилбърт (Аризона) и Тускалуза (Алабама) ще обработват до 81 000 тона батерийни пакети годишно.

След преработката на старите батерии от завода излиза така наречената "черна маса", която включва ценни материали като литий, никел и кобалт. В бъдеще Li-Cycle планира да и нови центрове, кадето от впърсоните материали да могат сами да правят нови батерии.

Първият такъв център се изгражда в Рочестър. Пускането му в експлоатация се очаква в края на тази година. През февруари 2023 година Министерството на енергетиката на САЩ отпусна заем от 375 милиона долара за изпълнението на този проект. Вторият хъб ще бъде построен в Европа. Швейцарският минен гигант Glencore ще бъде партньор на Li-Cycle с участие 50:50 в този проект. Партньорите планират да пренасочат част от съществуващия металургичен комплекс на Glencore в Портовесма, Италия. Той ще се казва Portovesme Hub.

В момента се извършва технико-икономическата обосновка на проекта. Ако успее, това ще бъде един от най-големите източници на рециклиран литий, никел и кобалт за батерии в Европа. Очаква се хъбът в Портовесма да обработва 50 000 - 70 000 тона "черна маса" годишно.


0 от 500
  • #36
    6 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Duesenfeld подобрява процент на рециклиране от 72% при механично рециклиране, с обработката на черната маса в хидрометалургията на Duesenfeld процентът на рециклиране на материала се увеличава до 91%. Само разделителният филм и висококипящата част на електролита не се възстановяват в момента. По този начин Duesenfeld отива далеч отвъд текущите изисквания на Директивата на ЕС за батериите 2006/66/EC.
  • #35
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Бих ти сложил 100 минуса,повече от един не може.
  • #34
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Кое не е достоверно?В темата "китайскта доминация в батериите е смазваща",го пише. Само цитирам какво споделят за фотоволтаиците.
  • #33
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Сложи още 5 плюса още с писането на коментара, за да изглежда по-достоверно!
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    MythBuster,само си мисли че разбива митове.В минала тема двама собственика на фотоволтаични централи споделят "печалби" от 166 лв месечно и загуби от 83 лв месечно.От наем на имоти тесларя печели годишно между 5-10000 лв или 416-833 лева месечно.Как да му вярваш на разбивача на митове.Агитира да си слагаме фотоволтаици и да продаваме ток,да съхраняваме ток в батерии.А нашия "консултант" влага в имоти и печели от наеми.
  • #31
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Рециклирането на батериите засега включва смилане до получаване на "черна маса",която включва литии, никел и кобалт.Как ще става разделянето е пълна загадка.Ще заравяме "черната маса".
  • #30
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    И понеже вече заради линка са ти изтрили мнението, ето заглавието на източника ти на информация който уж трябваше да докаже, че рециклирането на батерии е нерентабилно и винаги ще бъде такова, дори когато след 10-20 години дойде време за рециклиране на произведените днес батерии. Заглавието е EU battery recycling could be profitable by 2025
  • #29
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Други митове имате ли за разбиване? Колко е въглеродният отпечатък на една батерия и колко години, километри или цикли е нейния живот, преди да дойде време за рециклиране? Ако бъде произведена днес, средностатистически през коя година ще трябва да бъде рециклирана? След като приключи живота си в автомобила, ще може ли да се ползва за съхранение на енергия от мрежата, или според митовете е невъзможно, защото за нищо няма да става след три-четири години и трябва да се зарових още през 2026?
  • #28
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Ето че от твоя собствен източник на информация още във втория абзац четем: Проучването, представено на делегатите на виртуалната конференция за напреднали автомобилни батерии на ЕС (AABC), показа, че европейският пазар за рециклиране на батерии се очаква да достигне рентабилност до 2025 г., настигайки Китай, КОЙТО ВЕЧЕ МОЖЕ ДА ПЕЧЕЛИ от рециклирани материали за батерии. ТОЕСТ ЛИЧНО ТИ РАЗБИ ТОЗИ МИТ.
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    До 23. Все пак аз не съм антиелектрик и не казвам таковО животно нЕма, само защото не съм чувал за него. С удоволствие ще науча нещо ново днес благодарение на тебе и ще те помоля за линк или просто заглавие на източника на информация, на база на който аргументираш твърдението си, че рециклирането е по-скъпо. Благодаря предварително, въпреки че съм скептичен че въобще ще пишеш отново. Източник на информация е *** дума за вас, защото обикновено това е факс от космоса!