IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как Европа ще се справя със старите батерии от електромобилите

Най-голямата компания за рециклиране на литиево-йонни акумулатори отвори завод в Германия

Канадската Li-Cycle Holdings Corp., най-голямата компания за рециклиране на литиево-йонни батерии, отвори първия си европейски завод. Фабриката, наречена Germany Spoke, се намира в Магдебург, Германия. На територия от 20 000 квадратни метра са инсталирани две основни линии, които могат да обработват до 10 000 тона батерийни блокове годишно. Едната от тях вече е пусната, а втората ще започне да работи до края на 2023 година.


завод за рециклиране


В бъдеще е възможно да се инсталира допълнителна линия с подобен капацитет. В този случай капацитетът на завода ще достигне 30 000 тона годишно. Така германският завод ще стане най-големият в Европа и в портфолиото на компанията и като цяло. Заедно петте обекта на Li-Cycle в Магдебург (Германия), Кингстън (Канада), Рочестър (Ню Йорк), Гилбърт (Аризона) и Тускалуза (Алабама) ще обработват до 81 000 тона батерийни пакети годишно.

След преработката на старите батерии от завода излиза така наречената "черна маса", която включва ценни материали като литий, никел и кобалт. В бъдеще Li-Cycle планира да и нови центрове, кадето от впърсоните материали да могат сами да правят нови батерии.

Първият такъв център се изгражда в Рочестър. Пускането му в експлоатация се очаква в края на тази година. През февруари 2023 година Министерството на енергетиката на САЩ отпусна заем от 375 милиона долара за изпълнението на този проект. Вторият хъб ще бъде построен в Европа. Швейцарският минен гигант Glencore ще бъде партньор на Li-Cycle с участие 50:50 в този проект. Партньорите планират да пренасочат част от съществуващия металургичен комплекс на Glencore в Портовесма, Италия. Той ще се казва Portovesme Hub.

В момента се извършва технико-икономическата обосновка на проекта. Ако успее, това ще бъде един от най-големите източници на рециклиран литий, никел и кобалт за батерии в Европа. Очаква се хъбът в Портовесма да обработва 50 000 - 70 000 тона "черна маса" годишно.


0 от 500
  • #46
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 9 месеца )
    Недей да скромничиш.Обявяваш между 5000 и 10000 лв. на година от наеми.Това е една добра инвестиция. Кое е повече 10000 лева или минус 1000?
  • #45
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 9 месеца )
    Правиш ли разлика за купено с кредит и купено с пари в брой?На тия с фотоволтаичните централи не им стигат приходите да си платят вноските.Неслучайно се продават цели фотоволтаични централи,защото са с договор.Единственият начин е да ги продадат.Единия влиза вътре с по 1000 лева вътре всяка година.Другия печели 2000 годишно.Като се изплати кредита след 10 години, хайде още пари за смяна на панелите.Голям бизнес!
  • #44
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Пак не можеш да смяташ, турбо! Казваш че аз съм добре, защото изкарвам 5 000 лв, а онези с фотоволтаиците са зле защото изкарват по 6 000 лв с 5 пъти по-малко инвестиция? Няма как да се занимаваш с търговия, пич! Невъзможно е!
  • #43
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Батериите ще ги заравят в Африка.
  • #42
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 9 месеца )
    Респект,тесльо.Ако е истина разбира се печалбата от 5 до 10 хиляди лева годишно от наем на имоти.Изграждането на фотоволтаична централа ще излезе пунтамара,в сравнение с твоя бизнес.Да вложиш 40 х.лева,за месечна печалба от стотина лева не си струва.При това им плащат по висока цена,ако им плащат по нулева бизнеса с фотоволтаици умря.
  • #41
    3 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    До 38. Забравих да ти отговоря и за черната маса. Колко мислиш че са 10 000 тона годишно? Това са толкова малко количество, че е нерентабилно да се прави фабрика за допълнителната му преработка, а складирането не е проблем, защото само тецовете горят по толкова количества въглища но не за година, а за ден. Знаеш ли колко изгорени въглища могат да спестят тези батерии, съхранявайки излишната слънчева енергия?
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "планира да и нови центрове, кадето от впърсоните" WTF????
  • #39
    3 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    А ти обърна ли внимание, че това бъдеще време е след две години! Обърна ли внимание че в Китай вече е по рентабилно рециклирането и суровините са по-евтини при рециклиране отколкото от копаене? Но най-вече обърнали внимание за причината? Причината е че все още няма достатъчно количество батерии за да е рентабилно рециклирането. Неслучайно ви зададох въпроса в днешните батерии кога ще се рециклират. Още през 2025 според статията ще е рентабилно, а те ще се рециклират 10 години по-късно!
  • #38
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Ангел ( преди 9 месеца )
    Само от заглавието "как Европа ЩЕ" става ясно,засега са само добри намерения.Къде ще складирате отровната черна маса?В бедните страни.
  • #37
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Разбивачи,обърна ли внимание,в статията се говори в бъдеще време.Засега батериите ще се преработват само в черна маса.