IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето как Европа ще се справя със старите батерии от електромобилите

Най-голямата компания за рециклиране на литиево-йонни акумулатори отвори завод в Германия

Канадската Li-Cycle Holdings Corp., най-голямата компания за рециклиране на литиево-йонни батерии, отвори първия си европейски завод. Фабриката, наречена Germany Spoke, се намира в Магдебург, Германия. На територия от 20 000 квадратни метра са инсталирани две основни линии, които могат да обработват до 10 000 тона батерийни блокове годишно. Едната от тях вече е пусната, а втората ще започне да работи до края на 2023 година.


завод за рециклиране


В бъдеще е възможно да се инсталира допълнителна линия с подобен капацитет. В този случай капацитетът на завода ще достигне 30 000 тона годишно. Така германският завод ще стане най-големият в Европа и в портфолиото на компанията и като цяло. Заедно петте обекта на Li-Cycle в Магдебург (Германия), Кингстън (Канада), Рочестър (Ню Йорк), Гилбърт (Аризона) и Тускалуза (Алабама) ще обработват до 81 000 тона батерийни пакети годишно.

След преработката на старите батерии от завода излиза така наречената "черна маса", която включва ценни материали като литий, никел и кобалт. В бъдеще Li-Cycle планира да и нови центрове, кадето от впърсоните материали да могат сами да правят нови батерии.

Първият такъв център се изгражда в Рочестър. Пускането му в експлоатация се очаква в края на тази година. През февруари 2023 година Министерството на енергетиката на САЩ отпусна заем от 375 милиона долара за изпълнението на този проект. Вторият хъб ще бъде построен в Европа. Швейцарският минен гигант Glencore ще бъде партньор на Li-Cycle с участие 50:50 в този проект. Партньорите планират да пренасочат част от съществуващия металургичен комплекс на Glencore в Портовесма, Италия. Той ще се казва Portovesme Hub.

В момента се извършва технико-икономическата обосновка на проекта. Ако успее, това ще бъде един от най-големите източници на рециклиран литий, никел и кобалт за батерии в Европа. Очаква се хъбът в Портовесма да обработва 50 000 - 70 000 тона "черна маса" годишно.


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    В края на техния дълъг живот Tesla ще рециклира батерийните си пакети в UHT съоръжението на Umicore в Белгия. Базираната в Брюксел компания за технологии за материали ще използва експандирания материал за производство на сплав, която ще бъде допълнително рафинирана в кобалт, никел и други метали. След това Umicore ще трансформира кобалта във висококачествен литиев кобалтов оксид, който може да бъде препродаден на производителите на батерии. Един от малкото странични продукти на техния еколог ...
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 11 месеца )
    До PLAID - добре бе,ти като пишеш глупости,защо си мислиш,че хората се информират само от този сайт и от твоите глупости?!?!Как фабрика,чийто строеж е започнал през 2019 и първите и продукти напускат поточните линии през Май 2022, "Работи вече трета година в Шелефтео, Швеция."?!?!? То бива да послъгвате и да мажете, ама не сме 1986г от към достъп до информация бе!!!
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    МитЕ пропускаш 2 факта: Че да го изкопаш е по-евтино и копането ще продължи и че с много зор ще постигаш и 50% рециклиране. Вече ти казах, че даже фашизоидното образувание ЕС предвижда рециклиране на 80 от 80 - тоест 80% рециклиране на 80те% събираемост. Има и разни други факти *** карай да върви - маайте си по утопията, то ще дойде и бруталното събуждане
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 11 месеца )
    Northvolt Ett е първата европейска Гигафабрика за производство и рециклиране на батерии от 100% използвани суровини. Работи вече трета година в Шелефтео, Швеция. Тя е с годишен капацитет 4 Гигаватчаса рециклирани батерии. Новопроизведените са 97% рециклируеми.
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Само където пропускаш един важен факт. веднъж изкопани, материалите за тези батерии ще се ползват десетки и стотици години. Ако днес е изцапано за производството на 5 киловата фотоволтаици и една батерия за електромобил, за следващите 20 години и 1,2 милиона километра няма да се отделят никакви вредни емисии, а след 20 години електрическа енергия така или иначе няма да се произвежда от изкопаеми горива, така че и при рециклирането няма да се отделят вредни емисии. Сметни на бензин?
  • #1
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Никола ( преди 11 месеца )
    МАФИЯТА НЕ СПИ В ЕДНО С МИННА КОМПАНИЯ....ЗАБЛУДЕН НАРОД,МИСЛЯТ ЧЕ ОПАЗВАТ ПРИРОДАТА,А ТЕ Я ДОЯТ ДОКРАЙ....ЗА ТОВА ДО 1 МИЛИАРД ДА ОСТАНАТ НА ЗЕМЯТА ,ДРУГИТЕ СБОГОМ