fallback

Китайската доминация при батериите вече е смазваща

Над две трети от производството е в Китай. Ето кои са 10-те най-големи компании

Китайската доминация в производството на батерии - най-ключовия елемент от електромобилите - продължава да расте с притеснителни темпове, показват обобщени данни след първото полугодие на 2023. Общо 66.7% от цялото световно производство се паза на китайски компании, като сред десетте най-големи производителя на автомобилни батерии шест са китайски.          Над една трета от световното производство на батерии вече се ръководи оттук - от централата на CATL в китайския град Нинде            Глобалното потребление се е увеличило с 50% за първото полугодие на тази година до цели 304.3 гигаватчаса, показва анализът на корейската изследователска компания SNE Research. Производственият капацитет на Европа въпреки големите усилия и субсидиите е едва 3.7 гигаватчаса, или около 1.2% от глобалното производство. При това немалка част от него също се пада на съвместни предприятия с доминиращо китайско участие.

Убедителен лидер на този пазар е китайската CATL, чийто пазарен дял вече достига рекордните 36.8%. На второто място излиза друг китайски производител - BYD, който измества корейската LG Energy. В челната десетка, освен шестте китайски компании, попадат три от Южна Корея и една от Япония.        10-те най-големи производителя на батерии през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

       

 

 

fallback
  • #38
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но всъщност се отплесваме от важното. Въпросът е защо китайците са лидери при батериите и съответно при електромобилите? Ами защото те единствени са предвидили и са започнали навреме да ги произвеждат, изпреварвайки останалите с няколко обиколки. Защо Тесла пазарува най-много от китайците и корейците, а в нея от японците или дори от собственото си производство? Ами защото китайците са най-напред както с мащабите на производство така и с технологиите за производство на батерии.
  • #37
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, вече трета година не можеш да разбереш, че Тесла започна собствено производство на батерии 4680, а освен това купува батерии кой в каквито количество може да и предложи без ограничение 1. panasonic, които така и не повярваха за да си вдигнат производството като типични японци. 2. LG, от които доста производители се отказаха, защото се самозапалват, но топлинният мениджмънт на Тесла е много добър и няма такива проблеми. 3. CATL които имат фабрика до фабриката на Тесла в Китай. 4. BYD
  • #36
    До 35 ( преди 1 година )
    Е кажи кой е китайския Меган за 10 К евро? BYD dolphin с голямата батерия, 400 км пробег и 345 литра багажник е 37 К евро в Европа
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Кое точно е притеснителното, защо ми продават сапунерка Рено Меган за 100к, като има аналогична китайска такава за 10 хиляди долара и е по-добра сигурен съм, идеално е.
  • #34
    Гост ( преди 1 година )
    До 32.Я си прочети пак коментар 17."Човекът ти говори за собственото производство 4680 на Тесла".Поздрави на Грета.
  • #33
    Факт ( преди 1 година )
    Не ми пука карам карбураторен Ве-8 от 69-та.Електричките не са бъдещето и никога няма да бъдат
  • #32
    MythBuster ( преди 1 година )
    В кой град се намира тази фабрика на panasonic в САЩ? Тези четири завода за кой ще произвеждат батерии? Как пък се разбираш три години по-късно информацията след като я прочетеш? Въобще няма да се учудя да си имал няколко жени, за които чак на втората третата година да си разбрал, че са от мъжки пол. Точно както продължаваш да твърдиш че iveco не произвеждат микробуси със задно предаване, при положение, че поне аз не съм чул някога да се произвеждали с предно. Време ти трябва, поне три години!
  • #31
    Гост ( преди 1 година )
    До 29.Потърси снимки на фабриката на Панасоник в САЩ.На фасадата пише Панасоник.
  • #30
    Гост ( преди 1 година )
    Тойота батерии не произвежда,те купуват батерии от Панасоник.А Панасоник започва да строи 4 нови завода за батерии.Смяташ ли че не са си договорили вече суровините?
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Миличкото бавноразвиващо се поддържа твърдението, че Тесла няма никакви права върху батериите от Невада, които произвежда с Панасоник. Също така твърди, че небето не е синьо, а водата не е мокра.
fallback
Последни