fallback

Китайската доминация при батериите вече е смазваща

Над две трети от производството е в Китай. Ето кои са 10-те най-големи компании

Китайската доминация в производството на батерии - най-ключовия елемент от електромобилите - продължава да расте с притеснителни темпове, показват обобщени данни след първото полугодие на 2023. Общо 66.7% от цялото световно производство се паза на китайски компании, като сред десетте най-големи производителя на автомобилни батерии шест са китайски.          Над една трета от световното производство на батерии вече се ръководи оттук - от централата на CATL в китайския град Нинде            Глобалното потребление се е увеличило с 50% за първото полугодие на тази година до цели 304.3 гигаватчаса, показва анализът на корейската изследователска компания SNE Research. Производственият капацитет на Европа въпреки големите усилия и субсидиите е едва 3.7 гигаватчаса, или около 1.2% от глобалното производство. При това немалка част от него също се пада на съвместни предприятия с доминиращо китайско участие.

Убедителен лидер на този пазар е китайската CATL, чийто пазарен дял вече достига рекордните 36.8%. На второто място излиза друг китайски производител - BYD, който измества корейската LG Energy. В челната десетка, освен шестте китайски компании, попадат три от Южна Корея и една от Япония.        10-те най-големи производителя на батерии през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

       

 

 

fallback
  • #18
    до Тойоткафенче ( преди 1 година )
    Понеже Тойотка не произвежда литиево-йонни батерии, много ти се иска и Тесла да не произвеждаше, нали? Помагат ли ти лъжите ти да спиш по-добре?
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    До фенът на toyota. Пак митове и легенди от заблудени сектанти! Човекът ти говори за собственото производство на Тесла на 46 80 батерии, което няма нищо общо с panasonic. Противно на твърденията ти, panasonic не прекратява сътрудничеството си с тесла, а ще строи нови заводи които също ще произвеждат 4680 батерии за Тесла, Но тези заводи все още не са построени. Всички, абсолютно всички големи производители на батерии се бутат да работят за Тесла и всички бягат от toyota с 200!
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шминтеритчо, ако европейските автомобилни производители не бяха на твоя акъл и се бяха захванали сериозно с електромобилите преди десетина години, откакто ви разправям че Тесла и китайците ще завземат автомобилния пазар, днес щеше да е различно. От 10 години ви обяснявам че преминаването на ток е напълно неизбежно и въпросът въобще не е дали, а кога. Но понеже си про японски и антиевропейски настроен, кажи нещо за електромобилната промишленост на Япония? Как се справят и какво ще им е бъдещето?
  • #15
    Тойота фен ( преди 1 година )
    Не съобщават,защото Тесла батерии не произвежда.Завода е на Панасоник,само надписа е Тесла.
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 12. Точно затова трябва да се гласува за пробългарски партии. Например знаеш ли че в България е едно от най-големите находища на манган, но той е приватизирано и затворено заради про американски интереси? Други предприятия са затворени заради про германски или проруски. Златото заминава за Канада. Поне засега не са съсипали ме добивната промишленост и сме едни от най-големите производители на мед, въпреки че печалбите пак не остават в България.
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И ме напъва на поезия и вечния Васил: "Сбогом моя любов... В моя живот към пропаст сякаш вървя. и нежна смърт от любов зова..." :D :D :D Кажете сбогом на европейските брандове. Китай не само доминира на най-богатия пазар, но вече е и износител 1. Полудяла Европа пак тича след вятъра, само дето тоя път сама си направи течението дето я отвя...
  • #12
    до 10 ( преди 1 година )
    Докато има "българи", които гласуват за про-московски партии, няма да има такива инвестиции в БГ.
  • #11
    до Тойоткафенче ( преди 1 година )
    Тесла не съобщават официално колко 4680 произвеждат на година, най-малкото защото увеличават темпа буквално всяка седмица. Но от някои междинни цифри, които са изнасяли, можем да изчислим, че в момента произвеждат между 5 и 10 ГвТч на година, като този темп ще скочи рязко до месеци заради пускането на Cybertruck, който вече е в предсерийно производство. Сегашният темп поставя Тесла някъде между 4-то и 7-мо място в света.
  • #10
    Друг Гост ( преди 1 година )
    На мен ми прави впечатление, че често се споменава Унгария и инвестиции в милиарди... а за България нищо... Нищо - ние ще измислим ДВГ който използва като гориво стари гуми и ще видят те
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 7 и 8. Хайде малко четете с разбиране? Завода на panasonic се намира в завода на Тесла и не могат да продадат и една батерийка на друга фирма освен на Тесла. Преди време panasonic беше ексклузивен доставчик на Тесла, но заради тях Тесла имаше проблеми с разрастването на производството на автомобили, защото panasonic ги спъваше с доставките и Тесла започна да си пазарува и от други марки. Затова panasonic от почти първа, остана на четвърто място, а Тесла си пазарува вече и от първите трима.
fallback
Последни