fallback

Китайската доминация при батериите вече е смазваща

Над две трети от производството е в Китай. Ето кои са 10-те най-големи компании

Китайската доминация в производството на батерии - най-ключовия елемент от електромобилите - продължава да расте с притеснителни темпове, показват обобщени данни след първото полугодие на 2023. Общо 66.7% от цялото световно производство се паза на китайски компании, като сред десетте най-големи производителя на автомобилни батерии шест са китайски.          Над една трета от световното производство на батерии вече се ръководи оттук - от централата на CATL в китайския град Нинде            Глобалното потребление се е увеличило с 50% за първото полугодие на тази година до цели 304.3 гигаватчаса, показва анализът на корейската изследователска компания SNE Research. Производственият капацитет на Европа въпреки големите усилия и субсидиите е едва 3.7 гигаватчаса, или около 1.2% от глобалното производство. При това немалка част от него също се пада на съвместни предприятия с доминиращо китайско участие.

Убедителен лидер на този пазар е китайската CATL, чийто пазарен дял вече достига рекордните 36.8%. На второто място излиза друг китайски производител - BYD, който измества корейската LG Energy. В челната десетка, освен шестте китайски компании, попадат три от Южна Корея и една от Япония.        10-те най-големи производителя на батерии през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

       

 

 

fallback
  • #88
    Гост ( преди 1 година )
    MythBuster, печалбата от твоите наеми е по голяма от "печалбата" на собствениците на фотоволтаични централи.
  • #87
    Мхм ( преди 1 година )
    Ха в батериите има нефт факт.Толкова за батериите и че те са бъдещето
  • #86
    Мхм ( преди 1 година )
    Ха в батериите има нефт факт.Толкова за батериите и че те са бъдещето
  • #85
    Мхм ( преди 1 година )
    Ха в батериите има нефт факт.Толкова за батериите и че те са бъдещето
  • #84
    MythBuster ( преди 1 година )
    До Пропов. Брат препоръчвам ти спасение. Слагай алуминиевата шапка и не я сваляй даже докато спиш!
  • #83
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Колегата ти продава цялата работеща централа,не само частите." Искаш да кажеш че ако ми продава климатик трябва да ходя у тях да си го ползвам, така ли? Как точно си купуваш фотоволтаична централа в чужд двор и кой мислиш че ще му я купи? Точно такива пишман бизнесмени които халхабер си нямат с какво си се захванали си продават централите, но няма кой да им ги купи. Няма да има и за в бъдеще. Ти би ли си купил 30 kW централа, която произвежда 25 MWh годишно? Специфичен добив 833kWh/kWp. Смях!
  • #82
    MythBuster ( преди 1 година )
    До другия. Колко собствени средства си вложил за да получаваш 200 лв на месец? Колко годишна лихва получаваш срещу вложените средства? Като искаш да получаваш по 2000 лв на месец, направи централа за 400 000 ... ако ти стиска.
  • #81
    Пропов ( преди 1 година )
    Китай имат материали и работна ръка в пъти повече от останалите. Тези дето истерически ни натискат за ел. мобилност, пък не предвидиха елементарни неща, явно не са наясно какво точно правят. Самите автомоб. производители почнаха да се отказват от отказа от ДВГ. След Ковид и войната, идват изк. интелект и извънземните. При такива заплахи ДВГто може да те спаси, но не и вързаните в мрежа и бавно зареждащи се електрички. Аз искам да посрещна Апокалипсиса яхнал ДВГ та да мога да бегам баце.
  • #80
    анонимен ( преди 1 година )
    До собствениците на фотоволтаици.При нулеви цени на електроенергията,колко пари получавате месечно?Как успявате да си плащате кредитите?Лакомо дУпе,кръв сеPе.
  • #79
    анонимен ( преди 1 година )
    До 76.Как да си направиш сметката с фотоволтаиците?.Откъде ще знаеш какво ще е времето,дали ще има слънце,колко часа ще грее,колко електроенергия ще произведеш?Всичко е на късмет.С перките е същото,няма вятър няма пари.
fallback
Последни