fallback

Китайската доминация при батериите вече е смазваща

Над две трети от производството е в Китай. Ето кои са 10-те най-големи компании

Китайската доминация в производството на батерии - най-ключовия елемент от електромобилите - продължава да расте с притеснителни темпове, показват обобщени данни след първото полугодие на 2023. Общо 66.7% от цялото световно производство се паза на китайски компании, като сред десетте най-големи производителя на автомобилни батерии шест са китайски.          Над една трета от световното производство на батерии вече се ръководи оттук - от централата на CATL в китайския град Нинде            Глобалното потребление се е увеличило с 50% за първото полугодие на тази година до цели 304.3 гигаватчаса, показва анализът на корейската изследователска компания SNE Research. Производственият капацитет на Европа въпреки големите усилия и субсидиите е едва 3.7 гигаватчаса, или около 1.2% от глобалното производство. При това немалка част от него също се пада на съвместни предприятия с доминиращо китайско участие.

Убедителен лидер на този пазар е китайската CATL, чийто пазарен дял вече достига рекордните 36.8%. На второто място излиза друг китайски производител - BYD, който измества корейската LG Energy. В челната десетка, освен шестте китайски компании, попадат три от Южна Корея и една от Япония.        10-те най-големи производителя на батерии през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

       

 

 

fallback
  • #68
    MythBuster ( преди 1 година )
    Я тъкмо да видим един собственик да потвърди или отрече мита, че в България всеки киловат фотоволтаици произвежда средно между 1200 и 1400 киловатчаса енергия. По колко мегаватчаса годишно произвежда централата. Залагам на между 36 и 42 мегаватчаса, които биха ти донесли доход от 7000 до 8500 лв годишно, което прави средно по 600- 700 лв на месец. Познах ли? За колко години ти е кредита, за да не ти стигат?
  • #67
    Петър Славов ( преди 1 година )
    Не се хващайте на тая въдица с фотоволтаиците.Плащат ми на 198,27 лева МВтч без ДДС към Енерго-про.Произведения ток не стига да си платам кредита,с изключение на месеците юли август.Дал съм около 45000 лева за 30 квт фотоволтаична централа,какви са панелите не разбирам,лаик съм.Къщата ми е стара,не е включена в цената.Изтече ли ми договора и я продавам,ако банката вече не я взела.
  • #66
    MythBuster ( преди 1 година )
    Интересно! Не знаех че в Щатите минават средно по 30 000 км годишно. Може ли източник на тази информация, от обща култура знам че минават около два пъти по-малко
  • #65
    До 64 ( преди 1 година )
    Средно над 20 К в км минават в САЩ годишно тоест 250 К км ги минават за малко по-малко отколкото е средната възраст на колите им но не средната възраст на бракуване а тези в движение, а 200 К мили минават за около 15 години средно
  • #64
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тук не говорим за години, а за километри. Но ако не можеш да намериш тази информация кажи по колко хиляди километра годишно минават шофьорите в Щатите и в Европа? Но не предположения а факти за които можеш да дадеш източник на информация. Хайде да спрем с вярванията и митовете и да говорим за проверени факти?
  • #63
    До 60 ( преди 1 година )
    Еми точно с факти си говорим средната възраст на колите в САЩ е 12.5 години и расте с няколко месеца годишно тоест както има чисто нови не са рядкост и тези на над 20 за да е средно над 12. Не е нормално и логично да се бракува кола на 250-300 К км поне в повечето случаи
  • #62
    MythBuster ( преди 1 година )
    Човекът с фотоволтаиците замлъкна, гостенина замлъкна, доста митове се разбиха на пух и прах. Очевидно е че Тесла произвежда собствени батерии, panasonic Не само че се отказва от Тесла а дори разширява сътрудничеството и ще строи нови заводи заради Тесла, а човек който е изтеглил заем за къща с фотоволтаици и иска да си плаща кредита за покупка на имот строеж на къща и фотоволтаична централа само с продажбата на ток от фотоволтаиците, логично ще му вземат къщата, защото не си е направил сметката
  • #61
    До 59 ( преди 1 година )
    И от какво количество и какви петролни продукти се прави? То все едно да кажеш, че ДВГ нямат бъдеще защото в производството им е нужно електричество същата глупост
  • #60
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пак ли говорим за митове и вярвания или ще си говорим с факти? Я провери на колко километра средно се бракува автомобил в Европа? Ако не се лъжа беше 240 000 км в Европа и 200 000 мили в Щатите. Според анализатори, един електромобил ще замести поне три автомобила с ДВГ. Разбира се на дали са имали предвид пазара в България, че някак не си представям 60-годишни електромобили. Надали тези анализатори са си представяли че автомобил с ДВГ може да се кара 20-30 години.
  • #59
    анонимен ( преди 1 година )
    Батериите защо нямат бъдрще а ми много чросто електролита им се прави от петролни продукти за каква зелена енергия говорим
fallback
Последни