IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва, когато прекалиш с добавянето на мощност?

Вижте как трансмисията на Chevy Camaro с 800 к.с. се взриви на стенд (ВИДЕО)

Собственикът на черен Chevrolet Camaro ZL1 откри по трудния начин какво може да се обърка, ако се опитате да измъкнете допълнителна мощност от това, което вече и без това е много мощна кола.


Chevrolet Camaro ZL1


Конкретно това Camaro ZL1 е притежание на Андрю Зюрик, който е собственик на YouTube-канала Complete Street Performance тества колата на дино-стенд. Не е ясно какви модификации са правени по колата, но тя изтласква 829 к.с. през задните колела, работейки с гориво E85, когато нещата се объркват.

Точно преди Зюрик да пусне газта, може да се види как шепа метални фрагменти падат от долната страна на колата. Миг по-късно въздушните възглавници на седалките и завесите се отварят, а под автомобила избухва огън. За щастие, човекът, който снима, успява бързо да потуши пламъците, преди да причинят значителни щети.



Екипът в сервиза бързо установява, че корпусът на задния вал на трансмисията се е спукал и това е предизвикало експлозията, която вероятно е задействала въздушните възглавници, но е трудно да се каже със сигурност.

Независимо от това, Зюрик отбелязва, че е имал късмет, тъй като трансмисията на неговото Chevy е гръмнала на дино-стенд, а не на пътя или на състезателна писта, тъй като последвалият пожар можеше бързо да погълне колата, ако няма кай да реагира и да загаси пламъците.


0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Турбо, а на тебе колко пъти трябва да ти се обяснява че не двигателя, а гумите определят мощността? Като смета каква мощност ти е необходима за изкачване на Шипка с два тона баничарка и 30% наклон, някъде във формулата имаше ли въртящ момент или обороти? Необходима ти беше мощност, която може да бъде постигната при различни обороти на двигателя на различни предавки за движение с една и съща скорост. 100 киловата са си 100 киловата, но разходът зависи от оборотите!
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Така от увеличаването на въртящия момент на двигателя и съответно мощността има някакъв смисъл. При ниски обороти на двигателя и висок въртящ момент, което е най-ефективната точка и двигателя е най-икономичен, буса с бързия диференциал се движи с по-висока скорост и откарваш път, за разлика от баничарката на турбо която се тормози със скорости над 90 км в час, заради предавките на трансмисията и ниския въртящ момент на двигателя му.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, казах ти че от неграмотност дори не можеш да зададеш правилния въпрос! Въпросът е като си вдигнал въртящият момент на двигателя, какво се случва с въртящия момент към гумите със стария и с Бързия диференциал? Вече ти казах какво е причината за смяна на диференциала, но ти така и не разбра. Камо ли сам да се сетиш, че трябва да се смени, за да получиш същия въртящ момент на колелата, но при по-високи скорости. При запазване на оборотите на двигателя, буса се движи с по-голяма скорост
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    До Гост.Как да ти отговори,като не знае.Сега ще се опита да се измъкне с празни приказки.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    При 100 квт на изхода на скоростната кутия,колко ще е до гумите с бързия диференциал ?
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Не можеш да отговориш.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ето че доказваш че не си никакъв инженер и задаваш грешния въпрос! Ама пък защо ли да не вярваш че мощността е счупила задният вал на трансмисията! То при такива инженери да те е страх да идеш на доктор! Инженер който твърди че двигателят получава максимален въртящ момент при поддържане на 6000 оборота дори на неутрална скорост, защото при тези обороти се получава максималният въртящ момент а натоварването на двигателя не влияело на въртящия момент! Комедия 118-то действие!
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    И какво става с мощността към гумите със смяна на диференциала?
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, а да се сещаш като инженер, ако с модула си увеличил мощността и въртящия момент на двигателя, какво става с мощността и въртящия момент на гумите след като смениш диференциала с по-бърз? Всеки инженер би се сетил и сам, Но ти така и не разбра целта за смяна на диференциала дори след като ти обясних каква е причината и защо се прави. Е как няма да повярваш че за 20 000 разликата не е само в софтуера на двигателя?
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това какви инерционни сили са в маховика, кардана, биелите - не е истина. Всичко може да стане на снаряд.