IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford загуби 3,6 млрд долара

Акциите на компанията се сринаха след намаляването на цените на F-150 Lightning

Американският производител Ford понася огромни финансови загуби, след като намали цените на електрически пикап F-150 Lightning. Според Automotive News акциите на марката са се сринали и загубите до момента за в размер на 3,6 млрд долара.


Ford F-150 Lightning


До това положение се стигна, след като маркетолозите на „синия овал“ са пореден път пренаписаха цените на електрическия пикап. В началото на 2022 г. базовата версия на F-150 Lightning струваше 40 000 долара, но до пролетта на 2023 г. цената беше увеличена на 60 000 долара. През миналата седмица последва нова промяна – 50 000 долара, като всички тези колебания нямаше как да не се отразят на акциите на Ford и те записаха срив от 5,9% - най-големият от февруари насам.

Ford F-150 Lightning поевтиня преди началото на доставките на основния си конкурент - електрическия пикап Tesla Cybertruck. В зависимост от оборудването намалението на цената варира от 6100 до 10 000 долара. Отсега нататък версията Pro на пикапа ще струва 50 000 долара, а луксозният вариант Platinium Extended Range – 92 000 долара.

Най-евтината версия на F-150 Lightning все още струва около 10 000 долара повече от първоначално обявеното, но цената на топ-версията се върна към първоначалните си стойности. Така купувачите на електрически я пикап на Ford, които направиха предварителна поръчка през последните четири месеца, също са на сериозна загуба.

Илон Мъск отговори на намаленията на цените за електрическия пикап на Ford в свой стил: „F-150 Lightning е добра, но прекалено скъпа кола“. А експерти в САЩ очакват, че намалението на цените от страна на Ford ще предизвика „ценова война“ на пазара на електрически пикапи. Нещо подобно се случи в Китай, къзето в битка за клиенти редица компании свалиха цените на електрическите си коли и това донесе загуби за повечето от тях.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Хайде престанете с тази лъжа, че правителствата наливат субсидии само в Tesla? Откъде въобще може да ви дойде на ума такава глупост? Субсидиите са за абсолютно всички автомобилни производители и всеки може да се възползва от тях. Клиентите са тези които избират да си купят Тесла, а както беше видно три години си ги купуваха дори без субсидии в САЩ. А как точно си представяш че Тесла ще фалира, след като няма дългове и има 22 милиарда кеш, който си стои непотребен въпреки колосалните инвестиции?
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Така е, който се е хванал с електромобили, се е засилил към фалита. Дори и изпечения мошеник Илон, ако му се отнемат налятите субсидии, пирамидата му Тесла ще фалира.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бип ( преди 1 година )
    На мен ми изглежда, че вече има доста по-голямо производство на ел автомобили отколкото търсене... Скоро май имаше и статия за VW и техните ел модели, че са в застой... Прави впечатление и, че по-големият процент от хората които търсят електромобил са склонни да се доверят на Тесла, а не на традиционните производители....
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Не знам колко човека чакат новите пикапи на toyota, но вчера четох, че пикапът на Тесла е записал рекорд за заявки за всички времена и е бутнал рекорда на Тесла модел 3 която имаше половин милион заявки преди да излезе. Последно се знаеше че пикапа на Тесла 1,5 милиона заявки но по актуални данни били около 2 милиона и дори при 350 хиляди производствен капацитет, щели да ги произвеждат пет години
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Ford са производител на пикапи, не на автомобили. " - Някой автомобили са пикапи, а всички пикапи са автомобили.
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хората в САЩ чакат новите модели на Toyota. На никой не му пука за електрическите недоразумения. Toyota от есента пуска в продажба нов модел Land Cruiser Prado заедно със по луксозниятму брат на същата платформа Lexus GX550. И едновременно с това пускат и новото поколение на пикапа Tacoma и съответно Hilux за Европа. Нормално е при такива готини модели да спаднат продажбите на другите производители. Всеки търси качеството.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ford са производител на пикапи, не на автомобили. Така че всеки удар, който понасят в този сегмент, за тях е фатален. Ако при електрификацията загубят досегашната си позиция на лидер с F-150, край с тях! Май се опитват да спасят неспасяемото!
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На Тесла акциите също забуксуваха миналата седмица и с повече от -6%
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Фотоволтаичните централи обикновено подписват дългосрочни договори за изкупуване на тока, така че не ги мисли. Дори да продават тока на нулеви цени всяка събота и неделя, то на борсата цената на тока все още е по-висока отколкото да подпишат дългосрочно за 15 стотинки за киловатчас, така че и те не са на загуба. На загуба са всички останали централи които имат разходи, но продават на 0 стотинки, а клиентите са на печалба защото плащат токът на 0 стотинки и целият им разход е само за доставка.
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Нищо от написаното от тебе Не е вярно. Дай ми източника на информацията че от 1 юли тока в Европа е с по-високи цени и че автопилота на Тесла е убил 400 човека? Първото Не знам откъде го измисли, а за второто точно тези дни че тук новина, че при катастрофи в Тесла са загинали 400 човека и очевидно не всички са карали на автопилот. Погледнато статистически за всичките милиарди километри изминати за 13 години, 400 жертви са изключително ниско число и с или без автопилот. Колко загиват в България