IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford загуби 3,6 млрд долара

Акциите на компанията се сринаха след намаляването на цените на F-150 Lightning

Американският производител Ford понася огромни финансови загуби, след като намали цените на електрически пикап F-150 Lightning. Според Automotive News акциите на марката са се сринали и загубите до момента за в размер на 3,6 млрд долара.


Ford F-150 Lightning


До това положение се стигна, след като маркетолозите на „синия овал“ са пореден път пренаписаха цените на електрическия пикап. В началото на 2022 г. базовата версия на F-150 Lightning струваше 40 000 долара, но до пролетта на 2023 г. цената беше увеличена на 60 000 долара. През миналата седмица последва нова промяна – 50 000 долара, като всички тези колебания нямаше как да не се отразят на акциите на Ford и те записаха срив от 5,9% - най-големият от февруари насам.

Ford F-150 Lightning поевтиня преди началото на доставките на основния си конкурент - електрическия пикап Tesla Cybertruck. В зависимост от оборудването намалението на цената варира от 6100 до 10 000 долара. Отсега нататък версията Pro на пикапа ще струва 50 000 долара, а луксозният вариант Platinium Extended Range – 92 000 долара.

Най-евтината версия на F-150 Lightning все още струва около 10 000 долара повече от първоначално обявеното, но цената на топ-версията се върна към първоначалните си стойности. Така купувачите на електрически я пикап на Ford, които направиха предварителна поръчка през последните четири месеца, също са на сериозна загуба.

Илон Мъск отговори на намаленията на цените за електрическия пикап на Ford в свой стил: „F-150 Lightning е добра, но прекалено скъпа кола“. А експерти в САЩ очакват, че намалението на цените от страна на Ford ще предизвика „ценова война“ на пазара на електрически пикапи. Нещо подобно се случи в Китай, къзето в битка за клиенти редица компании свалиха цените на електрическите си коли и това донесе загуби за повечето от тях.


0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До пръдливия ( преди 1 година )
    Кого се опитваш да излъжеш, като информацията е публична?YearTotal debtChange2023-03-31 $220.57 B 1.58% 2022-03-31$217.14 B-6.65% 2021-03-31$232.62 B22.28%
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 20: Към момента Тойота 126 милиарда дългове, но при отрицателна лихва -0.1% в Япония. Срещу тях обаче има и 549 милиарда активи. Тесла има 1.2 милиарда дългове и 86 милиарда активи, като съществена част от тях са натрупани от субсидии. Кой е по-зависим от субсидиите е повече от очевидно.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Долният коментар е отговор на 19.
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много просто - Тесла получава най-много субсидии, достатъчни за да оцелее само на тях. Другите получават по-малко, недостатъчни да оцелеят само с тях и затова затъват. Като каза Тойота - ето ти нагледен пример: 7500 долара федерален данъчен кредит в щатите не обхваща електромобилите на Тойота, защото не са произведени в щатите. Независимо от това, Тойота няма финансови проблеми, но това е защото е еталон за технологична и производствена ефективност, нещо което останалите не са.
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 година )
    "Дори и изпечения мошеник Илон, ако му се отнемат налятите субсидии, пирамидата му Тесла ще фалира." Както казах, дори да спрат субсидиите, Тесла със сигурност ще оцелее, като даже има планове да ограничи ако е необходимо печалбите до нула до 2027, за да увеличава продажбите си по план като това е заложено във финансовите планове. Дори С наличния кеш могат да построят всички предвидени заводи. Как ще оцелее toyota обаче със своите 200 милиарда увеличаващи се дългове, ако им спрат субсидиите?
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Ако не го твърдиш, ще обясниш ли как Тесла оцелява на база на субсидиите, щом и другите ги получават? Защо хората ми се измерват нормален електрически автомобил от нормален производител а залагат на този измамник и некачествените му автомобили, а не си вземат един качествен електромобил toyota например за да нямат никакви проблеми. Електромобилите на toyota са все известни със своето качество и надежност и огромните си продажби. Затова само toyota ще оцелее нали? На това му се вика сектантство.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 14: Ха-ха, Тесльо, откъде заключи че твърдя че само Тесла лапала субсидии? От много "функционална грамотност" може би, а? Ха-ха-ха, сектантска му работа..
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Теlа e дocтaвилa 889 015 електромобила през първата половина на тази година или повече електрически превозни средства от Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz и Porsche взети заедно.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Теlа e дocтaвилa 889 015 eлe
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Това че клиентите се доверяват повече на Тесла, отколкото на традиционните производители е повече от логично и очаквано. Но това че традиционните производители до толкова ще се доверяват и разчитат на китайските производители и ще си го признават още от сега, дори и аз не го очаквах. Особено за toyota, която до преди десетина години беше лидер в електрическото задвижване на автомобилите, а сега единият им модел е проектиран от subaru, а другия от китайците с китайско задвижване и лепенка toyota