IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дилъри на Ford бият тревога - не могат да си продадат електромобилите

Складовете на търговците са затрупани с F-150 Lightning и Mustang Mach-e

Американските търговци на марката Ford не могат да разпродадат натрупаните електрически превозни средства. Предлагането изпреварва търсенето и това се превръща в проблем, съобщава Bisness Insider, цитирайки не продавач от Източното крайбрежие.


Ford Mustang Mach-e


Търговецът твърди, че в складовете на дилърите са натрупани големи количества коли на ток, за които не могат да се намерят купувачи. Излишък от пикапи F-150 Lightning и кросоувъри Mustang Mach-e се отчита и в други търговски представителства на Ford в Щатите, като причината за него е дългият срок на доставка на електромобил.

Именно забавянето на доставките кара клиентите да правят по няколко поръчки за кола на ток наведнъж. Потребителите си избират модели на различни марки и в крайна сметка купуват тази, която бъде произведена първа и съответно е доставено по-рано. След което се отказват от останалите , като така те губят само предварителния депозит за колата, но той обикновено е минимална сума.

Според Insideevs.com, Ford вече е намалил цените на F-150 Lightning и Mustang Mach-e, за да привлече вниманието към тези модели, като предлага отстъпки до 2500 долара. Агенция Reuters, на свой ред, съобщава, че автомобилният производител има в складовете на дилърите си F-150 Lightning за почти три месеца и Mustang Mach-e за два месеца.

По отношение на продажбите, през първата половина на 2023 г. Ford е продал 23 000 електрически превозни средства, което е с 12% повече от същия период на миналата година. В същото време продажбите на Mustang Mach-e и E-Transit са намалели съответно с 21 и 3%, докато търсенето на F-150 Lightning, напротив, се е увеличило с 281%.


0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да прав си гледал съм за тримесечие данните. Но само Форд надхвърля милион годишно. На второ място е Шеви със 750к. Това за което може да се бори Тесла е да избута Тойота и Нисан. Но дори на 100% да ги замести пак трудно ще закръгли милион. И все пак Мъск не планира милион в скоро време.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Само Форд, Шеви, РАМ и Тойота поотделно правят по от около милион нагоре пикапи годишно а ти казваш, че световния пазар на пикапи е толкова което е смешно..
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И да припомним от сутрешната статия: "...Още през май Илон Мъск изчисли, че Tesla ще може да продава от 250 000 до 500 000 Cybertruck годишно, когато производството на пикапа достигне пълния си капацитет..." Т.е. след 1-2 години планира значително по-малко от твоята прогноза.
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    до 1 ( преди 1 година )
    Целия пазар на пикапи в света е около милион бройки на година. А пък ти искаш само Тесла да продава по толкова. И 2/3 от пазара са 4 модела. Трудно е да се бориш с толкова установена конкypенция. Второ как ще накараш rednecks да слязат coal burner-ите си, трето там спора Шеви срещу Форд е направо религиозен. Та Мъск по-вероятно ще се бори да направи съвсем нова ниша и да търси хора до сега не карали пикап. Та не е много ясно колко ще се търгува.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    "докато търсенето на F-150 Lightning, напротив, се е увеличило с 281%."
  • #1
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А това трябваше да е убиеца на пикапа на Тесла. Напълно вероятно повечето от резервациите за пикапа на Тесла също да са кухи И клиентите да се откажат от тях, но дори и половината да останат, са гарантирани милион продажби. А пикапа на ford започна да буксува на 23 000 продажби! Очевидно онова с дърпането на ford f-150 от пикапа на Тесла по баира нагоре, е било метафора Какво ще се случи и с продажбите и колко ще дръпне Тесла напред. Стига да се научат да го произвеждат бързо, което няма да е ле