IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen призна: „Нещата не вървят на добре“

Покривът ни гори и трябва да спрем да харчим пари за глупости, категоричен е шефът на компанията Томас Шефер

Volkswagen се намира в много тежка ситуация и следващите месеци ще бъдат от жизненоважно значение за германския производител. Това е заявил главният изпълнителен директор Томас Шефер по време на вътрешна среща с 2000 мениджъри в компанията, твърди Wards Auto.


Томас Шефер Volkswagen


„Нещата не вървят добре и всичко е заложено на карта. Времената са много трудни и трябва да спрем да харчим пари за глупости. Предстоят ни тежки седмици и месеци, в които всяка малка победа може да бъде от огромно значение“, е казал Шефер на подчинените си.

Според Шефер основната задача пред Volkswagen е да спести 10 млрд евро през следващите 3 години. За целта компанията въвежда цяла серия от „програми за ефективност“, които ще доведат до сериозно намаляване на разходите.


Volkswagen


„В момента покривът ни гори, тъй като през последните години си позволихме да харчим твърде много пари в различни области. Проблемите ни се дължат на структури и процеси, които са твърде сложни, бавни и негъвкави. Трябва да бъдем един отбор, в който всички работят заедно. Само така ще излезем от тежката ситуация“, категоричен е Шефер.

Изявленията на шефа на Volkswagen идват на фона на противоречивите резултатите на компанията. Тя учетвори продажбите на електрическия си кросоувър ID.4 в САЩ спрямо миналата година, когато бяха продадени едва 6690 бройки от модела. В същото време обаче част от завода в Емден (Германия) спря работа за 6 седмици именно заради слабото търсене на електромобила.


Volkswagen


Едновременно с това продажбите на основен пазар – този в Китай, паднаха до едни от най-ниските нива в историята и това принуди Volkswagen да свали цените на повечето от предлаганите модели. Това позволява на компанията да остане конкурентоспособна, но и рязко намалява маржовете на печалба.

Притесненията на Шефер бяха подкрепени и от финансовият директор на компанията Патрик Андреас Майер, според когото „проблемите във Volkswagen са далеч по-дълбоки от това, което се вижда на повърхността“. На срещата с мениджърите той е заявил, че „бизнесът с продажбите на коли не върви и ситуацията е критична, като това е последният шанс за измъкване“.


0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2000 не е голям цифра предвид мащабите на компанията. 5 големи и оборотни марки. Все пак трябва да се управляват много процеси по зареждане на части, по тяхното производство, логистика между всички заводи, производството на автомобили, проектиране и изобретяване на технологии, дизайн, маркетинг и какво ли още не! VW са в криза, защото нямат нови коли. Пасат Б8 е от 2015 година. Б9 кога? Пуснаха там един Артеон и си мислят че всичко е топ! Вижте бмв: 25-30 актуални модела. За всеки джоб по нещо!
  • #2
    44 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С разходите по един топ мениджър могат да се наемат 5-10 отлично подготвени инженера. А основната работа на тези мениджъри е да замазват положението, създадено от недостига на онези 5-10 инженера.
  • #1
    43 rate up comment 1 rate down comment
    ГОСТ ( преди 1 година )
    2000 мениджъри? И така е във всички големи компании - мериджий до мериджей, под и над. Е, не става с толкова много търтеи и безумни разходи по тях, а полза почти никаква. Намалете ги наполовина и ето ви добър старт за намаляване на разходите.