fallback

Volkswagen призна: „Нещата не вървят на добре“

Покривът ни гори и трябва да спрем да харчим пари за глупости, категоричен е шефът на компанията Томас Шефер

Volkswagen се намира в много тежка ситуация и следващите месеци ще бъдат от жизненоважно значение за германския производител. Това е заявил главният изпълнителен директор Томас Шефер по време на вътрешна среща с 2000 мениджъри в компанията, твърди Wards Auto.

„Нещата не вървят добре и всичко е заложено на карта. Времената са много трудни и трябва да спрем да харчим пари за глупости. Предстоят ни тежки седмици и месеци, в които всяка малка победа може да бъде от огромно значение“, е казал Шефер на подчинените си.

Според Шефер основната задача пред Volkswagen е да спести 10 млрд евро през следващите 3 години. За целта компанията въвежда цяла серия от „програми за ефективност“, които ще доведат до сериозно намаляване на разходите.

„В момента покривът ни гори, тъй като през последните години си позволихме да харчим твърде много пари в различни области. Проблемите ни се дължат на структури и процеси, които са твърде сложни, бавни и негъвкави. Трябва да бъдем един отбор, в който всички работят заедно. Само така ще излезем от тежката ситуация“, категоричен е Шефер.

Изявленията на шефа на Volkswagen идват на фона на противоречивите резултатите на компанията. Тя учетвори продажбите на електрическия си кросоувър ID.4 в САЩ спрямо миналата година, когато бяха продадени едва 6690 бройки от модела. В същото време обаче част от завода в Емден (Германия) спря работа за 6 седмици именно заради слабото търсене на електромобила.

Едновременно с това продажбите на основен пазар – този в Китай, паднаха до едни от най-ниските нива в историята и това принуди Volkswagen да свали цените на повечето от предлаганите модели. Това позволява на компанията да остане конкурентоспособна, но и рязко намалява маржовете на печалба.

Притесненията на Шефер бяха подкрепени и от финансовият директор на компанията Патрик Андреас Майер, според когото „проблемите във Volkswagen са далеч по-дълбоки от това, което се вижда на повърхността“. На срещата с мениджърите той е заявил, че „бизнесът с продажбите на коли не върви и ситуацията е критична, като това е последният шанс за измъкване“.

fallback
  • #33
    До 28 ( преди 1 година )
    За първите 6 месеца Тесла У е най-продавания електромобил в Германия пред ИД4/5. Може би проблема им е повече извън Германия никого не е казал, че конкретно там им е проблема, Geely също доста се засилиха и то традиционно имат едни и същи силни пазари с ВАГ като Скандинавия и Бенелюкс, Тесла У е най-продаваната кола вече и в Дания освен Норвегия
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    как да вървят след като стремежът да печелите повече с по-малко продадени автомобили си има един недостатък , води след себе си повишаване на безработицата , и от там на по-малко потенциални купуваци
  • #31
    Мхм ( преди 1 година )
    Ел колите са като безплатната енергия от фотоволтаиката дето не е безплатна.
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    прав си колега , последните години пазарната икономика в световен мащаб не работи, всички държави се надпреварват да предлагат постоянни стимули за всичко, като по този начин икономиката и пазара се изопачават.
  • #29
    До долния ( преди 1 година )
    Е в тъпата германия дибиоити какво друго да карат освен немски клузетй
  • #28
    Пропов ( преди 1 година )
    Живея в Германия. Почти пред всяка къща има нов Голф. Освен това ID 3 и 4 също има масово. Много повече са от Теслите. Доста фирми с повечко коли са накупили точно ID 3 и 4. Това което виждам всеки ден с очите се е различно от това което чета постоянно. Медиите са доста измамни и служат на някви други цели , освен да ни информират. А ФВ реват и ще реват , защото играта стана нечестна. Европа си натиска произодителите с всякакви измишльотини, другите държави инвестират и и помагат на своите.
  • #27
    до №22 ( преди 1 година )
    Е нали електрическите се повреждаха по-малко? Всъщност, ако държиш колата 10 години и не надхвърлиш 200 000 км пробег за този период, електричката ще ти е по-добре по отношение на разходи за поддръжка. Като сметна колко парици се дават за пробег от 500 000 или 1 000 000 км... ами то си плащаш колата още веднъж-дваж. тогава вече поддръжката не е на сметка.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    че кога изхарчиха десетте милиярда от продажбата на част от Порше? А чакай -раздадоха ги като бонуси и дивиденти щото нямаха нужда от тях , а сега реве за още , ами искай от акционерите , нали затова притежават дялове от фирмата
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако положението за ВАГ е критично , то не ми се мисли тойотка и японците в какво положение са !
  • #24
    до № 18 ( преди 1 година )
    Е как да не е, след като може да се предотврати и се предлага адекватна защита, но производителя не го прави умишлено, за да текат парици на по-късен етап?
fallback
Последни