fallback

Volkswagen призна: „Нещата не вървят на добре“

Покривът ни гори и трябва да спрем да харчим пари за глупости, категоричен е шефът на компанията Томас Шефер

Volkswagen се намира в много тежка ситуация и следващите месеци ще бъдат от жизненоважно значение за германския производител. Това е заявил главният изпълнителен директор Томас Шефер по време на вътрешна среща с 2000 мениджъри в компанията, твърди Wards Auto.

„Нещата не вървят добре и всичко е заложено на карта. Времената са много трудни и трябва да спрем да харчим пари за глупости. Предстоят ни тежки седмици и месеци, в които всяка малка победа може да бъде от огромно значение“, е казал Шефер на подчинените си.

Според Шефер основната задача пред Volkswagen е да спести 10 млрд евро през следващите 3 години. За целта компанията въвежда цяла серия от „програми за ефективност“, които ще доведат до сериозно намаляване на разходите.

„В момента покривът ни гори, тъй като през последните години си позволихме да харчим твърде много пари в различни области. Проблемите ни се дължат на структури и процеси, които са твърде сложни, бавни и негъвкави. Трябва да бъдем един отбор, в който всички работят заедно. Само така ще излезем от тежката ситуация“, категоричен е Шефер.

Изявленията на шефа на Volkswagen идват на фона на противоречивите резултатите на компанията. Тя учетвори продажбите на електрическия си кросоувър ID.4 в САЩ спрямо миналата година, когато бяха продадени едва 6690 бройки от модела. В същото време обаче част от завода в Емден (Германия) спря работа за 6 седмици именно заради слабото търсене на електромобила.

Едновременно с това продажбите на основен пазар – този в Китай, паднаха до едни от най-ниските нива в историята и това принуди Volkswagen да свали цените на повечето от предлаганите модели. Това позволява на компанията да остане конкурентоспособна, но и рязко намалява маржовете на печалба.

Притесненията на Шефер бяха подкрепени и от финансовият директор на компанията Патрик Андреас Майер, според когото „проблемите във Volkswagen са далеч по-дълбоки от това, което се вижда на повърхността“. На срещата с мениджърите той е заявил, че „бизнесът с продажбите на коли не върви и ситуацията е критична, като това е последният шанс за измъкване“.

fallback
  • #53
    анонимен ( преди 1 година )
    2000 мениджъри и нещата им са зле ... уау ... явно са на българския принцип назначени - брта на братчеда , шурей и т.н.
  • #52
    Шминтеритчо ( преди 1 година )
    Германското правителство много добре знае какво да стимулира за разлика от японското. Независимо дали германците или японците ще произвеждат електромобили, германците и японците ще карат електромобили. Въпросът е германците и японците желаят ли да ги произведат или ще ги купуват от китайците и американците. Трите основни автомобилни пазари преминават на ток. Това са 80% от продажбите на автомобили. На кого японците ще продават златните си яйца? В Европа днес тока е на нулеви и отрицателни цени.
  • #51
    анонимен ( преди 1 година )
    Volkswagen призна: Нещата не вървят на добре това е добър знак. Един проблем или една грешка могат да бъдат поправени единствено и само, ако си ги признаеш и започнеш целенасочено да търсиш решения. При toyota е точно обратното. Всички им посочват ,че са тръгнали по грешен път, но те нито желаят да си го признаят, нито активно да работят за търсене на решения. Не знам дали тези 2000 мениджъра на volkswagen са много, Но тези на toyota са още повече, защото произвеждат "от всичко" а накрая нищо.
  • #50
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Залагайте още на електрошитни и чакайте да се оправите. Посоката за ВАГ е надолу. Същото важи за цялата германска авто-индустрия. Не може да имаш златна кокошка, а вместо да ти снася златни яйца правителството да я ползва да произвежда тор!
  • #49
    До 48 ( преди 1 година )
    След това имаше още намаления, а и продажбите се вдигнаха, така че ще е любопитно дали готовността да работят на загуба за да увеличават продажбите до 2025 година, защото могат да си го позволят заради натрупаните над 20 милиарда Кеш и никакви дългове. Тези 20 милиарда могат да покрият загубите за години напред, а и заради почти трилион пазарна капитализация, имат достъп до на практика неограничено количество пари за финансиране на каквото и да било.
  • #48
    До 47 ( преди 1 година )
    Намалението е още от първото тримесечие така, че още там в по-голямата степен се отчете намалението и то се изразява в това, че печалбата падна на само 2.5 милиарда за януари-март
  • #47
    До 41 ( преди 1 година )
    От Тесла намалиха цените, защото увеличиха производствения капацитет до 2 милиона годишно, а няма кой да купува толкова много автомобили на цена 60 000 евро, пък и не е етично да натоварваш клиента с 15 хиляди евро печалба от продаден автомобил. Сега съм любопитен след като преди печелиха по 12-15 000 на продаден автомобил, а намалиха цените с 20 000, какъв ще им е финансовия резултат за последното тримесечие който трябва да излезе скоро. Дали ще са намалили достатъчно производствените разходи?
  • #46
    До 43 ( преди 1 година )
    Въпроса ти е толкова ***, че няма нужда от отговор. То нали за това се продават все повече и като ги намалиха пак имат добра печалба
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    "вътрешна среща с 2000 мениджъри в компанията" - Евала и среща! 2000 руководителя? Остава и да са "на високо ниво". ХАХАХА! Раздутие са като туйтър баце ...
  • #44
    анонимен ( преди 1 година )
    До 41 - В момента събирам фондове за Tesla 3 Performance и съм ЗА ел.автомобилите, но истината е, че повечето хора не биха си купили нова ел. кола ей така и все още прекалено много си искат ДВГ, в което ... няма нищо лошо.
fallback
Последни