fallback

Volkswagen призна: „Нещата не вървят на добре“

Покривът ни гори и трябва да спрем да харчим пари за глупости, категоричен е шефът на компанията Томас Шефер

Volkswagen се намира в много тежка ситуация и следващите месеци ще бъдат от жизненоважно значение за германския производител. Това е заявил главният изпълнителен директор Томас Шефер по време на вътрешна среща с 2000 мениджъри в компанията, твърди Wards Auto.

„Нещата не вървят добре и всичко е заложено на карта. Времената са много трудни и трябва да спрем да харчим пари за глупости. Предстоят ни тежки седмици и месеци, в които всяка малка победа може да бъде от огромно значение“, е казал Шефер на подчинените си.

Според Шефер основната задача пред Volkswagen е да спести 10 млрд евро през следващите 3 години. За целта компанията въвежда цяла серия от „програми за ефективност“, които ще доведат до сериозно намаляване на разходите.

„В момента покривът ни гори, тъй като през последните години си позволихме да харчим твърде много пари в различни области. Проблемите ни се дължат на структури и процеси, които са твърде сложни, бавни и негъвкави. Трябва да бъдем един отбор, в който всички работят заедно. Само така ще излезем от тежката ситуация“, категоричен е Шефер.

Изявленията на шефа на Volkswagen идват на фона на противоречивите резултатите на компанията. Тя учетвори продажбите на електрическия си кросоувър ID.4 в САЩ спрямо миналата година, когато бяха продадени едва 6690 бройки от модела. В същото време обаче част от завода в Емден (Германия) спря работа за 6 седмици именно заради слабото търсене на електромобила.

Едновременно с това продажбите на основен пазар – този в Китай, паднаха до едни от най-ниските нива в историята и това принуди Volkswagen да свали цените на повечето от предлаганите модели. Това позволява на компанията да остане конкурентоспособна, но и рязко намалява маржовете на печалба.

Притесненията на Шефер бяха подкрепени и от финансовият директор на компанията Патрик Андреас Майер, според когото „проблемите във Volkswagen са далеч по-дълбоки от това, което се вижда на повърхността“. На срещата с мениджърите той е заявил, че „бизнесът с продажбите на коли не върви и ситуацията е критична, като това е последният шанс за измъкване“.

fallback
  • #23
    Мартин Винтъркорн ( преди 1 година )
    Няма ненаказано високомерие на този свят...И германците не правят изключение ,има баланс във вселената.Ще си платят заради високомерието и заради грешната политика .
  • #22
    До 15 ( преди 1 година )
    Освен това, окачването си им е болка заради теглото и дори по едно време имаха партида с некачествени носачи. Но така или иначе окачването не е включено в гаранцията и от Тесла нямат нищо против да отидеш в първия сервиз в който да ти сменят носача който струва 200 лв, като това по никакъв начин не ти нарушава гаранцията. Даже въобще не си задължен да стъпваш в сервиз на Тесла по време на гаранцията и тя не отпада! Има ПРЕПОРЪЧИТЕЛНИ поддръжки на определени километри/време.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    В Европа ВАГ все още с 119 000 електромобила за първите 6 месеца е пред Тесла с 90 000 но разликата се стопява бързо..
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма как да вървят добре при положение че най-евтините ел. коли сега са по 50000евро. Как се събират тези пари? Само високата средна класа може да си ги позволи. Цената на колите конглокира и цената на имотите. Догодина ще се усети още по-силно, защото имотите ща са още по-евтини.
  • #19
    До 15 ( преди 1 година )
    Объркал си причина и следствие. Обикновено течовете в батерията са следствие на смяна на антифриза с неподходящ, който разяжда уплътненията и създава горе споменатите проблеми. Това понякога става заради промиването на мозъка, че автомобилът редовно трябва да се обслужва в сервиз, а в сервиза няма какво да сервизират, за да ти вземат парите освен да ти сменят някоя течност, защото те са на друго обслужване няма. Те са обаче НЕ препоръчва смяна на антифриза в рамките на гаранцията.
  • #18
    До 15 ( преди 1 година )
    Нещо което излиза на към 400 000 км заводски недостатък ли се води :D ?
  • #17
    До 13 ( преди 1 година )
    Това е така защото не си гледал български видеа в които всичко става много по-евтино в Перник например. В повечето случаи дори не иска смяна, а само балансиране и/или почистване на клеми. Един такъв батериен блок струва около 1000 долара в eBay. Предвид цената, от 22 000, предполагам че говориш за батерията на Тесла модел s. В нея има 20 такива блока по 5kWh. Тоест собственика продава дори старата батерия за 20 000 долара. А тук някои антиелектрици чакат цените на електромобилите да се сринат.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Проблемите на ФВ не само при електрическите коли, които са на бузвъзвратно остаряла платформа още от пускането й. Дизайна на конвенционалните им модели е за купувачи 55+, а качеството на изработка копае ново дъно всяка година. Програмата им за спестяване на разходи няма да оправи нито един от гореописаните проблеми, а даже напротив. И преди колегите фенове на ФВ да се хвърлят на амбразурата да ме опровергават, искам да ги попитам колко са си купили нова кола на ФВ?
  • #15
    до №8 ( преди 1 година )
    защитавайки го от заводския недостатък върху него да изтича охлаждаща течност, който Тесла сами са заложили, за да си докарват парици, когато изтече гаранцията.Разбира се Тесла не са единствените, които поставят подобни "капани", но хората се хващат на 8 години и близо 200 000 км гаранция, а тези неща излизат на 350-400 000 км.Не съм стигал още до останалата гаранция, която при нас е 4 години или 80 000 км, за да знам имат ли проблеми с климатика, с окачването и т.н. но и там ще има такива.
  • #14
    До 11 ( преди 1 година )
    Продажбите на ВАГ на електромобили не намаляват те пак растат значително но изостават от плановете и от ръста на Тесла и китайците
fallback
Последни