fallback

Volkswagen призна: „Нещата не вървят на добре“

Покривът ни гори и трябва да спрем да харчим пари за глупости, категоричен е шефът на компанията Томас Шефер

Volkswagen се намира в много тежка ситуация и следващите месеци ще бъдат от жизненоважно значение за германския производител. Това е заявил главният изпълнителен директор Томас Шефер по време на вътрешна среща с 2000 мениджъри в компанията, твърди Wards Auto.

„Нещата не вървят добре и всичко е заложено на карта. Времената са много трудни и трябва да спрем да харчим пари за глупости. Предстоят ни тежки седмици и месеци, в които всяка малка победа може да бъде от огромно значение“, е казал Шефер на подчинените си.

Според Шефер основната задача пред Volkswagen е да спести 10 млрд евро през следващите 3 години. За целта компанията въвежда цяла серия от „програми за ефективност“, които ще доведат до сериозно намаляване на разходите.

„В момента покривът ни гори, тъй като през последните години си позволихме да харчим твърде много пари в различни области. Проблемите ни се дължат на структури и процеси, които са твърде сложни, бавни и негъвкави. Трябва да бъдем един отбор, в който всички работят заедно. Само така ще излезем от тежката ситуация“, категоричен е Шефер.

Изявленията на шефа на Volkswagen идват на фона на противоречивите резултатите на компанията. Тя учетвори продажбите на електрическия си кросоувър ID.4 в САЩ спрямо миналата година, когато бяха продадени едва 6690 бройки от модела. В същото време обаче част от завода в Емден (Германия) спря работа за 6 седмици именно заради слабото търсене на електромобила.

Едновременно с това продажбите на основен пазар – този в Китай, паднаха до едни от най-ниските нива в историята и това принуди Volkswagen да свали цените на повечето от предлаганите модели. Това позволява на компанията да остане конкурентоспособна, но и рязко намалява маржовете на печалба.

Притесненията на Шефер бяха подкрепени и от финансовият директор на компанията Патрик Андреас Майер, според когото „проблемите във Volkswagen са далеч по-дълбоки от това, което се вижда на повърхността“. На срещата с мениджърите той е заявил, че „бизнесът с продажбите на коли не върви и ситуацията е критична, като това е последният шанс за измъкване“.

fallback
  • #13
    до №8 ( преди 1 година )
    Сега гледам доста видеа за електромобили, т.к. явно това е бъдещето и се убеждавам за пореден път, че американска коле никога не трябва да си купува човек. Гледах например Тесла със заминал един блок от клетки на батерията. Тесла искат на собственика 22 000 долара за смяна. Отива в частен гараж и му сменят само повредения блок за 6-8 хиляди. При ремонта на ел. моторите на Тесла разликата в цената не е фрапираща в офиц дилър, но в частния гараж ти ремонтират и уплътняват мотора, защитавайки го.
  • #12
    до №8 ( преди 1 година )
    Защо да не са актуални? Моята любима марка се раздели на 2(Волво и Полстар), така че ще имам 2 пъти повече избор и изобщо няма да ми се налага да сменям марката. Сони... всичко от електрониката у дома ми беше Сони. Сега само 2 ТВ и 2 системи за домашно кино са на любимата ми марка. Телефоните и лаптопа са на друга, но просто защото не ги предлагат, там където живея. Преди и те бяха Сони.А цената е мнооого важна, повярвай ми.
  • #11
    До 9 ( преди 1 година )
    На правилен път си. Но си спрял по средата. Хайде като си почнал, добави и нещо по темата volkswagen за който е статията и чиито продажби намаляват? Колко минават с едно зареждане, колко време ще им отнеме да заредят и за колко ще ускорят до 100? И не е лошо да добавиш и цените на трите автомобила, ако искаш наистина да информираш тези, които ти четат мнението? Че и аз мога да тръгна да сравнявам ферари с dacia
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    На всички им беше лесно да продават електромобили, когато се понатрупаха желаещи, които могат да си позволят да дадат над 50 000 евро/долара, а нямаше кой да произведе толкова много електромобили. За Тесла се чакаше около година и на някои желаещи не им се чакаше толкова и бяха склонни да направят компромис с марката и да си купят друга марка електромобил. Другия бяха склонни да направят компромиси с цената и да си купят Тесла втора употреба на по-висока цена отколкото новата. Но днес не е така!
  • #9
    Мхм ( преди 1 година )
    Е кой ще ги купува като с един цт5 блякуинг минавам 600км за сръвнение с модел 3 минавам 400-450км зареждам го за 2.7 минути а модел 3 за 25 минути първият до 100% вторият на 70% и а двете набирам за 3.5 сек до 100км/ч но първият има по висока макс скорост.
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    При електромобилите цената не е всичко. С всяка изминала година технологиите се развиват и дори цената да не е паднала получаваш повече за парите си. От друга страна, понятието "любима марка" автомобил ще става все по-голяма отживелица. До 10 години ще са актуални марки които днес 90% от хората не са ги чували, а някои дори все още не съществуват, а други са съществуващи но не произвеждат автомобили. Като например huawei, xiaomi, sony и apple
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Сигурно сега ги е срам да пуснат ИД7 официално в продажба с цените при положение, че не се знае фейслифта на Тесла 3 какви изненади ще донесе. ИД7 безспорно е добър особено пробега е рекорд в сегмента под EQS но цената по всяка вероятност ще е "прекалено добра" за да се продава прилично масово
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Конглокенцията ражда качество. В този случай - смъква цените. Това е добре за потребителите.Но из интернет вървят опасения, че трудното за производителите на автомобили тепърва идва - голяма рецесия и голям спад в продажбите.Мислех да си купя нов автомобил, но това е поредния знак, че трябва да изчакам, защото явно ще дойдат по-добри времена за покупка.Спомням си през 2010, когато беше ударила предната криза, как в дилъра на любимата ми марка даваха колите си на лизинг с 0% лихва.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    ВАГ поне си признават положението въпреки, че от старите гиганти продават най-много електромобили..
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    А от Тойота кога ще признаят същото?
fallback
Последни