Внезапна рекламна фотосесия в Мексико издаде голямата тайна на Nissan: най-достъпният седан в гамата – новият Nissan Versa (моделна година 2027), е готов за своя официален дебют. Снимките, „уловени“ на снимачната площадка, на практика потвърждават, че пред нас стои не просто лек фейслифт, а старателно преработен субкомпактен модел.

Въпреки че Versa остава един от най-достъпните автомобили на пазара, Nissan демонстрира, че дори бюджетният сегмент заслужава сериозна актуализация на фона на засилващата се конкуренция. На пръв поглед моделът изглежда значително по-модерно и солидно от своя предшественик. Дизайнерите са приложили радикално обновена предна част, следвайки новия корпоративен стил, вече видян при по-големите модели като Murano. Тази промяна е постигната, въпреки че под новата каросерия продължава да се крие познатата и доказана архитектура от предишното поколение (пусната през 2019-а и освежена през 2022 година).
Предницата е получила изцяло нова оптика с атрактивни разделени LED фарове, визуално свързани чрез лъскава черна вложка. Тясната горна радиаторна решетка сега изглежда по-сдържана и изчистена, докато долният въздухозаборник е станал по-широк и агресивен, придавайки на компактния седан вид, присъщ на по-солиден автомобил. Променените пропорции и вертикални елементи на предната броня визуално разширяват колата и я привеждат в унисон с актуалния дизайнерски език на Nissan.

Както отбелязват източниците, страничният силует на покрива, линията на прозорците и предните калници са останали почти идентични. Този факт ясно показва, че става дума за дълбока модернизация на базата на съществуващото поколение, а не за изцяло нов модел. Versa остава вярна на платформата Nissan V, споделяна с кросоувърите Kicks и Kait, което е логичен подход за поддържане на цената на конкурентно ниво, докато дизайнът и оборудването се актуализират спрямо съвременните стандарти.
Промените в задната част са по-фини, но допринасят за по-зрял и подреден вид. Новата графика на задните светлини придава на кърмата по-ясен, „заточен“ силует. Капакът на багажника вече гордо носи голям надпис Versa, простиращ се почти по цялата му ширина, а регистрационният номер е преместен по-ниско в преработената задна броня. Всичко това улеснява разграничаването на обновената версия от предишната дори отдалеч. Екземплярът на снимките, в свежия нюанс Arctic Ice Blue Metallic, приятно подчертава новите линии.
Интериорът засега остава пазена тайна – липсват шпионски снимки от кабината. Въпреки това, предвид бързото развитие на мултимедията и ожесточената конкуренция, логиката подсказва, че трябва да очакваме модернизиран преден панел, нова централна конзола и вероятно дигитално или поне частично дигитално арматурно табло. Най-вероятно ще видим и актуализация на мултимедийния комплекс с по-модерен и интуитивен интерфейс, насочен към младата аудитория.

В сферата на технологиите за безопасност, Nissan е принуден да вдигне летвата: очаква се добавянето на по-модерни системи за подпомагане на водача, като адаптивен круиз контрол, автоматично спиране и наблюдение на „мъртвите зони“, за да остане конкурентоспособен в този ценови сегмент.
Техническата основа е без революции: под капака остава доказалият се атмосферен 1.6-литров бензинов двигател, известен със своята непретенциозност и ниски разходи. За да опрости гамата и да подобри разхода на гориво, Nissan най-вероятно ще предлага новия Versa изключително с CVT вариатор, което, макар и практично, може да разочарова някои ентусиасти.
Производството на новия Versa се премества в завода на Nissan в Агуаскалиентес, Мексико, което е стратегическа промяна. Тя е част от по-широка производствена стратегия, която включва затварянето на легендарния завод CIVAC.

Въпреки че Nissan все още не е обявил официална цена за новия Versa 2027, очакванията са той да запази статута си на най-достъпния седан в гамата на марката, като се прогнозира леко увеличение спрямо текущия модел, чиято базова цена в САЩ стартира от $17,390 USD.
Основният пазар за продажби остава Латинска Америка, където евтините седани традиционно се радват на стабилно търсене. Въпреки че въпросът за завръщането на Versa на американския и европейския пазар остава отворен (търсенето расте, но вносните мита в САЩ усложняват ценообразуването), а в Европа (като Almera) търсенето на такива седани е слабо. Така, че най-реалистичният сценарий е моделът да бъде преди всичко локален продукт за Мексико, Бразилия и съседните пазари.

