IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как трябва да се зарежда електромобил в жегите?

Високите температури убиват батерията, предупреждават експерти

Голямата жега нахлу в Европа, а с нея идват и много проблеми за потребителите на електрически автомобили. Литиево-йонните батерии не реагират никак добре на екстремните температури, които скъсяват живота им. По тази причина експертите от британската компания LeaseElectricCar дадоха някои съвети как шофьорите да се погрижат максимално добре през летните месеци.


електромобил


„Навиците трябва да се придобият – категоричен е мениджърът Тим Алкок. - Само така ще предпазите батерията на електрическата си кола. Ако я оставите да прегрява, тя ще се повреди. Паркирайте на сянка или в гараж, особено в горещите часове на деня.“

От LeaseElectricCar предупреждава, че бързото зареждане също може да съкрати живота на батерията.Само зареждането до 80% през лятото може да спре разграждането на клетките. В противен случай батерията губи капацитет, когато достигне до пълно зареждане.

Експертите допълват, че много от шофьорите искат да включат своите превозни средства в електрическата мрежа, след като са паркирали, но в горещото време е препоръчително да оставите електромобилите да се охладят за няколко часа преди зареждане.

Друг потенциален проблем е използването на климатичната система в автомобила. Изследване показва, че тя намалява пробега с около 15%. А това е сериозна пречка за по-дълго лятно пътуване. Съветът на LeaseElectricCar е минимално използване на климатик и шофиране на отворени прозорци.

„Ако автомобилът е взет под наем и върнат с повреди по батерията заради споменатите ситуации, това може да ви струва хиляди за щети, които реално не сте предизвикали“, предупреждават от компанията..


0 от 500
  • #29
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    С пуснат климатик ще стоиш половин час повече на зарядната.
  • #28
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Я покажи на коя Тесла не може да и се пусне климатика докато зареждаш или когато и да било? Трети опит да се направиш на умен, пак неуспешен!
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    На дълъг път тръгвам с пълен резервоар,по пътя допълвам, бензиностанции колкото искаш по пътя.В задръстване ще изгася двигателя и ще отворя прозорците,дънна рибо,плоска.
  • #26
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Я покажи на коя Тесла не може да
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Тревопаснико,на зарядната станция без климатик ли ще стоиш като в сауна?
  • #24
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Но вече доказа че си най-глупавият човек на земята още в предишното мнение и нямаше нужда да се престараваш. Доказал си го многократно и всички знаем че пишеш абсолютно глупости за да се заяждаш! Но да те питам ако попаднеш в 10-часово задръстване с четвърт резервоар, ще ти стигне ли да ползваш климатика? Ако една Тесла попадне с 25% батерия, след 10 часа ще има останали 15% пробегът му ще е паднал от 150 на 100км. Тоест с 30%. Твоят ще падне от 200 на 50км, тоест със 75%
  • #23
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    При тебе е така, защото ще ти изхарчи горивото, пък и няма да си оставиш автомобила да работи на място заради климатика. Но при електромобилите си пускаш климатика от приложението на телефона и автомобила те чака винаги охладен или затоплен, като за час харчи едно и също, независимо дали се движиш или не. На отопление може и да ти падне разхода ако се движиш с висока скорост или дърпаш каравана, за да ползваш отпадната топлина.
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 15.Дънна рибо плоска.Кой си остава автомобила с работещ двигател? Климатика се пуска когато е горещо и колата е в движение.
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Голяма работа колко му пада пробегът. Ако пробегът ти падне с 15%, това просто означава че трябва да зареждаш 15% по-често. Ако без да ползваш климатик го зареждаш веднъж на две седмици, ако го ползваш ще трябва да го зареждаш два дена по-рано. И така в 15% от енергията отива за климатизация. Тоест като го заредиш за 10 лв, две седмици ползване на климатик ще ти струва колосалните 1,50. Разбира се може да не го ползваш и да пестиш по 20 стотинки на ден. Това казва статията, а вие се радвате!
  • #20
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Мъск ( преди 1 година )
    16# Таратанци. Виж Model Y в коя пустиня са му последно тестовете и в какъв цвят бяха колите: умишлено черен. Караха се на пълна газ и климатик на макс! Грижи никс