IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пет непобедими мита за газовите уредби

Една от всеки осем коли в България е на газ, но въпреки това погрешните схващания за АГУ си остават

Един от всеки осем автомобила по българските пътища се задвижва не с бензин или дизел, а с пропан-бутан. Монтирането на газова уредба не само намалява разходите на собственика за зареждане, но и понижава някои от вредните емисии (за сметка на други, уви). Но въпреки голямата популярност на АГУ, немалко хора все още имат твърде погрешни представи за някои страни на технологията. Нека споменем пет мита за газовите уредби, които можете да чуете често, но в които няма почти нищо вярно.
    
       
Пет мита за газовите уредби (ГАЛЕРИЯ):

   
    

 

 

0 от 500
  • #28
    32 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Сега ли разбирате че само тъпацитекарат дизел
  • #27
    34 rate up comment 4 rate down comment
    Тодор ( преди 10 месеца )
    Да се включа и аз. Относно реглажа на клапаните, зависи кой го прави. Хонда Джаз 2002, 1339сс, колата е на 320 000км, от тях за 6 години съм минал 180 000км на газ. Един път съм правил реглаж на клапаните. 25лв гарнитура и 100лв за работа на майстора. На газ средно излиза 7лв/100км, а на бензин около 15лв/100км. АГУ Томасето 800лв с труда, преди 6 години. 2 филтъра на всеки 15000км или 6 месеца общо 8-10лв, зависи от къде ги купувам. Спестил съм около 180 000/100=1800 1800*8лв разлика=14 400лв
  • #26
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 10 месеца )
    ... защото веднъж ми се случи да изпусне цялото количество газ в подземен паркинг поради скъсан маркуч. Колата ми беше с по-стара бутилка, без защитни клапани на нея самата и това можеше да предизвика пожар, ако мине някой със запалена цигара. Не се случи нищо, но все пак е рисковано. Така че си паркирам извън такива паркинги и на следващата кола монтирах съвремена бутилка. Доколкото митовете за поддръжка - според мен това са приказки пред блока на по бира. Няма как да имаш нещо без поддръжка.
  • #25
    27 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 10 месеца )
    На всичките притежавани от мен автомобили съм имал газова уредба. Струва ми се добро решение за моята употреба на колите. Минавам с автомобил по 150 000 - 200 000 км. докато го притежавам и всичките разходи по първоначалното инсталиране и последващи разходи се "покриват" от цената на LPG. Имал съм проблем с мястото в багажника заради сложената бутилка за LPG, но се намира решение и за това. Единствения проблем е збраната за паркирането в подземни паркинги, но съм съсласен с нея...
  • #24
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Фен на БМВ ( преди 10 месеца )
    Гледам сравнявате с дизел, в градски условия дизела гори, а газта е по-евтина. Това е факт. 12 литра газ по 0.84 ст, не е като 6-7 литра дизел по 2.30-2.40лв. Естествено, говоря за стари автомобили, над 15-годишни, които са масови по моят край. Отделно, в статията се споменават малолитражни коли. Еми 5 бензин на 100км, пак е по-скъпо от 6-7 на газ.
  • #23
    7 rate up comment 31 rate down comment
    ДДТ ( преди 10 месеца )
    Сухото мляко не е забрането, а вноса на пшеница го забраниха преди седмица - за гондолите с пшеница, които влизат от пристанище Балчик няма да говорим, нищо, че пшеницата беше със сив цвят и се консумира от хора от цяла България. Съгласен съм, трябва да забранят старите автомобили, но не само дизелите, а всичко под ЕВРО 5 трябва да бъде забранено, а тези, които махат ДПФ и т.н. да им бъдат свалени номера и взети книжките! Колкото до новите дизели - покриват по-добре изискванията от бензините!
  • #22
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Kr ( преди 10 месеца )
    Преднамерано писана статия. Който има грам мозък чете и се ориентира дали талигата му може да се газифицира.Глупаците дето не са ориентирани после ронят крокодилски сълзи след монтаж.
  • #21
    12 rate up comment 8 rate down comment
    До 21 ( преди 10 месеца )
    Ей ти си бил голям откривател значи казваш изкуствените добавки към храните, украинската пшеница и мляко и 20 годишно месо от Австралия били по-смъртоносни. Случайно да знаеш, че ние сме от 5-6 страни които забраниха вноса на украинска пшеница и сухо мляко сега сигурно ще станем по-здрави от богатите държави които ги внасят но пък си нямат толкова "по-малко вредни" стари дизели
  • #20
    8 rate up comment 17 rate down comment
    ДДТ ( преди 10 месеца )
    Хайде да махнем консервантите, изкуствените оцветители и овкусители от храната, канцерогенната украинска пщеница и сухо мляко, както и 20 годишното месо от военните резерви на Австралия, които консумират всички българи, и тогава да чистим дизела, който със сигурност не е в топ 10 на причинителите на болести в България! За автомобилите без ДПФ-и естествено спиране от движение и солени глоби за собствениците им, ама един нов дизел с Ad Blue замърсява в пъти по-малко от новите бензини!
  • #19
    10 rate up comment 0 rate down comment
    до 16 ( преди 10 месеца )
    бай спасе, тука става дума за пропан-бутан, не за метан