Един от всеки осем автомобила по българските пътища се задвижва не с бензин или дизел, а с пропан-бутан. Монтирането на газова уредба не само намалява разходите на собственика за зареждане, но и понижава някои от вредните емисии (за сметка на други, уви). Но въпреки голямата популярност на АГУ, немалко хора все още имат твърде погрешни представи за някои страни на технологията. Нека споменем пет мита за газовите уредби, които можете да чуете често, но в които няма почти нищо вярно.
Пет мита за газовите уредби (ГАЛЕРИЯ):
Мит 1: АГУ увеличава живота на двигателя
В някои отношения това не е мит, разбира се. Заради по-чистото изгаряне петролният газ е благоприятен за цилиндрово-буталната група в двигателя. Но за сметка на това е по-вреден за изпускателните клапани. За да има двигателят дълъг живот, газовото оборудване се нуждае от прецизна настройка и от редовно обслужване - нещо, което много български собственици на автомобили с АГУ не подозират, или от което не се интересуват.
Газовата уредба е най-подходяща за коли, чиито двигатели разполагат с хидроповдигачи на клапаните. Когато те липсват, се налага редовно да се прави реглаж на клапаните - всъщност дори по-често, отколкото пише в упътването на автомобила.
В някои отношения това не е мит, разбира се. Заради по-чистото изгаряне петролният газ е благоприятен за цилиндрово-буталната група в двигателя. Но за сметка на това е по-вреден за изпускателните клапани. За да има двигателят дълъг живот, газовото оборудване се нуждае от прецизна настройка и от редовно обслужване - нещо, което много български собственици на автомобили с АГУ не подозират, или от което не се интересуват.
Газовата уредба е най-подходяща за коли, чиито двигатели разполагат с хидроповдигачи на клапаните. Когато те липсват, се налага редовно да се прави реглаж на клапаните - всъщност дори по-често, отколкото пише в упътването на автомобила.