IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-караните коли в България?

Тoyota и Mercedes са се увеличили най-много за три години, електромобилите са скочили с 535%

Всяка втора кола в България е на повече от 20 години; два от всеки пет автомобила по пътищата ни са германско производство; най-популярното задвижване си остава дизеловото. Това са част от заключенията от традиционния преглед на автопарка у нас, който Automedia.bg прави всяка пролет на база регистрите на МВР.
  
    
Dacia Sandero 2016
38% от колите у нас са на германски марки. Но тази доминация се проявява основно при най-старите автомобили. Ако разгледаме тези на възраст до 5 години, най-популярните марки стават Dacia, Renault, Toyota, Volkswagen, Skoda и Mercedes
  
    
Неудържимият доскоро внос "втора ръка" видимо забавя темпо в последните години, резултат най-вече на недостига на употребявани автомобили и на осезаемото им поскъпване. За три години броят на автомобилите с активна регистрация у нас се е увеличил с едва 137,000 - най-малкото нарастване от почти две десетилетия насам, и сега е 3.43 милиона.

Доминиращи по българските пътища си остават германските марки, които държат първите три места по популярност (Volkswagen - 12.2%, Mercedes - 8.2%, Opel - 8.0%),  и още две позиции в Топ 10 (Audi и BMW). За последните три години обаче най-голямо увеличение в броя на регистрациите има при Honda и Toyota.

Забележимо се увеличава и броят на луксозните марки, регистрирани у нас. По пътищата се движат 356 Maserati, 267 Bentley, 130 Ferrari, 97 Lamborghini, 69 Rolls-Royce, 32 Aston Martin, 23 McLaren. В същото време не са напълно изчезнали и реликвите от соца: с активни регистрации остават към 1370 трабанта, 894 вартбурга, 846 волги, 221 запорожеца. Все още се движат и 65 автомобила от произвежданото у нас "Булгаррено".
   
    
Ferrari 488 GTB
Само за последните три години броят на регистрираните Ferrari у нас се е увеличил с 32
  
   
Броят на електромобилите в България е скочил с внушителните 535% за три години, но делът им от общия автопарк си остава твърде скромен - 0.3%. Най-популярното задвижване в България си остава дизелът (48.3%), пред бензина (36.5%), и пропан-бутана (12.6%). Около 1% от автомобилите са бензинови хибриди, 0.8% са а природен газ, а 0.2% са дизелови хибриди.

Само 5% от леките автомобили по пътищата са на възраст до 5 години, а още 7.5% са между 5- и 10-годишни. На практика над половината (50.2%) от всички коли у нас са над 20-годишни.
   
   
Най-популярните автомобилни марки в България (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

0 от 500
  • #46
    0 rate up comment 2 rate down comment
    е как коя ве? ( преди 1 година )
    най-караната кола в българия е голф
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хитпоинт ( преди 1 година )
    Хит е статийката..... а съм пешеходец
  • #44
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #36 най-добре да вземеш преди 1990 - те са най-здравите! Пък ако е мерцедес - уникално! Хем гъзария, хем евтино, хем без проблеми - всичко ще му работи и само кеф! Всички к**ви ще са твои. ХАХАХАХА
  • #43
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Новото си е ново , но колко могат да си го позволят. Затова болшинството кара каляски и при сегашните цени това положение ще си остане. За здравина и надеждност японските все още няма кой да ги бие !
  • #42
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гош ( преди 1 година )
    До # 33Горе-долу и аз съм на същото положение... Търся семейна кола с бюджет около 50к лв, да е 2 до 4 год и да бензинова. Гледам да има някаква остатъчна гаранция поне 1 година. Да не е SUV. Да може да пътуват спокойно 4ма възрастни вътре. И няма кой знае какъв избор....
  • #41
    0 rate up comment 10 rate down comment
    до 40 ( преди 1 година )
    За това си прав: Отне към 3 месеца в разговори да го върна, като стана с обратно изкупуване на цена, която не беше никак изгодна за мен. Но беше по-добрият вариант, защото иначе щеше да отнеме много по-дълго да му търся купувач сам и цената щеше да падне още повече. Запомни: най-добрият жълтомобил е продаденият.
  • #40
    10 rate up comment 3 rate down comment
    до #36 ( преди 1 година )
    Много интересно как си купуваш чисто нов автомобил, който за нищо не става и нищо не му работи? Пиян ли си бил, дрогиран ли, че 2 седмици след това си установил какво си купил. А да върнеш автомобил и да ти върнат парите е почти невъзможно. Процедурата, минава през съд и трае доста дълго време и не е никак сигурно какво ще отсъдят. По принцип се стига до споразумение в най-добрия случай да ти заменят автомбила със същия. Ама тези неща не ги знаеш, защото не си имал нов автомобил никога.
  • #39
    3 rate up comment 3 rate down comment
    е? ( преди 1 година )
    ако караш мерцедес, значи си успял. ако караш стар мерцедес, значи отдавна си успял.
  • #38
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Абе ( преди 1 година )
    Извода от статията e:Хвали жълтo - карай немско!
  • #37
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до 33 ( преди 1 година )
    Брат, радвай се! Голям шиш си избегнал, като не си си взел Мазда. Курбан да правиш на този ден!