IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-мощният SUV в света изгоря на пътя за минути

Dodge Durango Hellcat на играч от НФЛ се превърна в купчина желязо (ВИДЕО)

В медиите често се появяват истории за електрически автомобили, които се запалват по време на движение. Подобен проблем обаче има и при съвременните модерни и скъпи автомобили с ДВГ, като доказателство за това е инцидентът с Dodge Durango Hellcat на играча от НФЛ – Леонардо Фърнет.


Dodge Durango SRT Hellcat


Рънингбекът, който е свободен агент в момента, пътувал с мощния си всъдеход по магистрала в Тампа, когато колата се запалила. Фърнет успял да отбие и да спре в аварийната лента, където автомобилът изгорял напълно само за няколко минути. По-късно спортистът публикува видео в Instagram, в което благодари на Бог, че е останал невредим при инцидента.

Според пристигналите на мястото на инцидента патрули, пожарът е възникнал заради механичен проблем в Dodge Duranf, а не е резултат от инцидент. Фърнет твърди, че всъдеходът се е държал нормално на пътя, но внезапно под капака се е появил дим.



През тази година Dodge възобнови производството на Durango SRT Hellcat, след като през 2021 г. пусна ограничена серия от най-мощния бензинов SUV в света. Първоначално се предвиждаше от модела да бъдат направени само 3000 бройки, но огромният интерес към модела промени плановете на марката.

Под капака на всъдехода е поставен 6,2-литров V8 Hellcat, който развива 720 к.с. и 875 Нм въртящ момент. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Двигателят на автомобила разполага с чугунен блок с водна риза, топлоустойчива глава на блока на цилиндрите, направена от алуминиева сплав, колянов вал от кована стомана с индукционно закалени работни повърхности и ковани бутала.


Dodge Durango SRT Hellcat


Изпускателните клапани са с натриево охлаждане, а в корпуса е интегрирана система с топлообменници „ въздух-течност”, която позволява да се поддържа температурата на въздуха, влизащ в двигателя, от под 60 градуса по Целзий.

Интересното е, че наскоро Stellantis обяви сервизни акции на Ram и Jeep Cherokee с дизелови двигатели, както и на Chrysler Pacifica PHEV, като причината беше риск от пожар. Досега обаче Durango не е бил изтеглян заради подобен проблем.


0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 10 rate down comment
    До 6 ( преди 10 месеца )
    Не знам дали ти си писал статията, но и тя е в същия стил като твоето мнение. Споделя твоето закостеняло мислене. А фактите са че, някои българи заменят бавното и морално остаряло porsche 911 gt3, което е по-бързо от този SUV с значително по-бърз и мощен електромобил 1000 коня, който ускорява до 100 за около две секунди и очевидно този hellcat няма как да е най-мощния SUV в света със своите 300 коня по-малко. Ама не е лошо, поддържайте се сектантите и ВЯРВАЙТЕ. За вярата не са необходими факти
  • #6
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Състезател ( преди 10 месеца )
    В дясно на снимката вероятно е шофьорът. Той е почернял от пожара сигурно. Ако не е от пожара, как един току-що слязъл от клона африканец може да си позволи най-мощната кола в света ? Един обикновен българин не може дори "Ладичка" да си позволи или къща да си купи, камо ли мощна кола ! Еееех, кога ще ги стигнем африканските маймуни ?
  • #5
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Striker ( преди 10 месеца )
    Мда. И НЕ е най-мощният СУВ. Тесла Х има 1002 к.с. Предполагам вече и други.
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    ти гледай задкулието как с твоите данъци си купува сопи и те чака зад колоните за среща така че по добре да минеш от другия бряг
  • #3
    11 rate up comment 12 rate down comment
    до първия ( преди 10 месеца )
    В България с територия 110к кв км не ти трябва мощна кола бе селинджър
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    смех ( преди 10 месеца )
    Кой е писал тая статия си нямам на идея но е пълна с откровени тъпизъми в корпуса каква е тази дума корпус няма такава пълна безсмислица.Всичко е топлообменик и радиатора отпред е топлообменик въздух течност.Топлоустойчива глава на блока удф ис дат и коя за бога не е топлоустойчива в двг
  • #1
    17 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Хората какви коли карат, а ние тук малолитражки с по 3 цилиндъра и ни налагат да преминаваме на електрокари. Просто няма такова двуличие от тези, които задкулисно управляват света. Усещам, че скоро на хората ще им писне и ще излязат със сопите да потърсят правата си.