Много от нас са забелязали, че две или четири изпускателни тръби правят колата визуално по-привлекателна. Хората наоколо гледат такъв наточен автомобил, виждайки спортен стил. Това решение обаче има своите нюанси, за които ви разказваме сега.
На пръв поглед подобен ход на инженерите в епохата на ДВГ изглежда странен. По-лесно и по-евтино е да направите фалшиви тръби в задната броня (те могат да бъдат колкото искате на брой), така че колата да изглежда модерна и спортна. Купувачите обаче искат нещо истинско. Особено когато става въпрос за премиум автомобили.
Обръщайки се към историята, виждаме, че "многоцевната" изпускателна система се появява заедно с мощните V-образни двигатели. Те имат два реда с по четири цилиндра, две цилиндрови глави и два изпускателни колектора. Съответно всеки има своя собствена „писта“ към задницата на колата.
Има опити да се направи обща изпускателна тръба, очевидно с цел икономия. Спомнете си кросоувърът Nissan Murano. Но резултатът беше масивна тръба, която стоеше неестествено. И беше толкова нефункционална, че при щурмуване на висок бордюр, често опираше и се късаше. За собствениците на употребявани такива автомобили това все още е проблем. Получава се парадоксална ситуация: пътният просвет е висок, а офроуд способностите са като на лек автомобил. Излишно е да казваме, че замяната е скъпа.
Обратната страна на монетата е тунингът. Вместо обикновена тръба са монтирани две. Изглежда готино, а и двукът се променя и ободрява тъпанчетата на водача. Ефектът обаче често е обратен. Поради намаляването на напречното сечение се появяват така наречените помпени загуби. Те са доста значителни, което води до намаляване на ефективността на двигателя. По този начин разходът на гориво се увеличава, а мощността намалява.
Самите производители на автомобили помагат на купувачите, като инсталират двойни тръби дори на скромни двигатели, и то директнто от завода. Дори и да са истински, няма практически смисъл от такова решение. Както писахме по-горе, това прави колата само визуално привлекателна.
Единстнеият плюс е, че когато това решение е направено красиво, колата се продава по-добре. Така, че ако искате да монтирате допълнителни двойни ауспухни накрайници, по-добре е да не го правите. Ако колата е излязла от завода така, то това е друг въпрос. Там инженерите са сметнали всичко.