IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо някои автомобили имат двойни изпускателни тръби?

Ако колата не е проектирана така от завода, по-добре не го правете

Много от нас са забелязали, че две или четири изпускателни тръби правят колата визуално по-привлекателна. Хората наоколо гледат такъв наточен автомобил, виждайки спортен стил. Това решение обаче има своите нюанси, за които ви разказваме сега.


ауспух


На пръв поглед подобен ход на инженерите в епохата на ДВГ изглежда странен. По-лесно и по-евтино е да направите фалшиви тръби в задната броня (те могат да бъдат  колкото искате на брой), така че колата да изглежда модерна и спортна. Купувачите обаче искат нещо истинско. Особено когато става въпрос за премиум автомобили.

Обръщайки се към историята, виждаме, че "многоцевната" изпускателна система се появява заедно с мощните V-образни двигатели. Те имат два реда с по четири цилиндра, две цилиндрови глави и два изпускателни колектора. Съответно всеки има своя собствена „писта“ към задницата на колата.

Има опити да се направи обща изпускателна тръба, очевидно с цел икономия. Спомнете си кросоувърът Nissan Murano. Но резултатът беше масивна тръба, която стоеше неестествено. И беше толкова нефункционална, че при щурмуване на висок бордюр, често опираше и се късаше. За собствениците на употребявани такива автомобили това все още е проблем. Получава се парадоксална ситуация: пътният просвет е висок, а офроуд способностите са като на лек автомобил. Излишно е да казваме, че замяната е скъпа.


ауспух


Обратната страна на монетата е тунингът. Вместо обикновена тръба са монтирани две. Изглежда готино, а и двукът се променя и ободрява тъпанчетата на водача. Ефектът обаче често е обратен. Поради намаляването на напречното сечение се появяват така наречените помпени загуби. Те са доста значителни, което води до намаляване на ефективността на двигателя. По този начин разходът на гориво се увеличава, а мощността намалява. 

Самите производители на автомобили помагат на купувачите, като инсталират двойни тръби дори на скромни двигатели, и то директнто от завода. Дори и да са истински, няма практически смисъл от такова решение. Както писахме по-горе, това прави колата само визуално привлекателна.

Единстнеият плюс е, че когато това решение е направено красиво, колата се продава по-добре. Така, че ако искате да монтирате допълнителни двойни ауспухни накрайници, по-добре е да не го правите. Ако колата е излязла от завода така, то това е друг въпрос. Там инженерите са сметнали всичко.


0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не баш. Стоковите атмосферки без гърнета умиpат тотално в ниските и стават некараеми в града. Без обратно налягане няма въртящ момент в ниските.
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Надпис REMUS на задното стъкло залепен вдига мощността на двигателя с 5 к.с.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 14,в тунинг ателиетата работят инженери и добре обучени специалисти,които знаят къде да пипнат и до къде може да се пипа и къде не.Слаганите тунинг части са изчислени също и не са напрравнеи 1 към кесим и ботурешката.За това тунингована кола от качествено тунинг ателие е в пъти по-скъпа от излязлата от завода,защото са вложени често много скъпи материали и се сещам за едно ателие на Порше,което ти предлага да ти тунингова колата която току що си купил ,кото тунига е на половината от цената но
  • #14
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    няма нищо изчислено при проектирането на автомобил затова има и множество тунинг ателиета които доработват недомислиците на производителите
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    мат уотсън от каруау има пръчка на истината
  • #12
    11 rate up comment 4 rate down comment
    до #8 ( преди 1 година )
    Така е Пропов, но да не забравяме кой започна масово да слага фалшиви ауспуси по колите, а именно немците. Особено смешно ми е на разни премиум модели как нагло го правят. Уж премиум, а с фалшива изпускателна система. Всичко им е фалшименто на швабетата и те самите са фалшиви.
  • #11
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Липсата на сантиметри водят до това колата да е много забележима - гърми, трещи, свети, мига, ръмжи, свисти, свири, може и всичко заедно.
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Необразован ( преди 1 година )
    Бти тъпата статия,нищо което да ориентира.То реално се прави двойно изпускане само за да се намали височината на изпускателната система. И излиза малко по скъпо де...
  • #9
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Ускореното извеждане на изгорелите газове НЕ прецаква двигателя - помага му да диша. Ако нямаше норми за шум колите щяха да имат прави генерации. На легендарни коли на стойност милиони им слагат автър маркет прави генерации за да станат мотора и звукът по резливи. Ако беше вредно - нямаше да го правят. Ауспуха може да прецака само 2 тактов двигател заради мазането. Това относно Професор #4.
  • #8
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Има естети и сухари. Има хора, който искат да се открият и такива дето искат да са незабележими. Скромността краси човека, ама това беше в комунизЪма. Имаш стил и вкус - искаш да го изразиш. И съвсем не е необходимо всички да го одобряват. В момента заводски излизат много модели с фалшиви накрайници. Начии си има немалко мераклии.