Излишният кислород в различни автомобилни системи може да доведе до тъжни последици. Това важи особено за двигателя. Започва да работи нестабилно или да консумира твърде много гориво, което впоследствие води до скъпи ремонти. Разказваме ви как да избегнете тези проблеми, както и сериозни финансови разходи.
Основната трудност е, че мястото, където се е образувал пробив и засмукване на въздух, не е толкова лесно да се намери. Първото нещо, на което трябва да обърнете внимание, е въздуховодът, който преминава от корпуса на въздушния филтър към дросела.
Въпреки че тръбата там е гофрирана и доста дебела, с течение на времето по нея се появяват пукнатини заради вибрациите. Визуално обаче те не винаги се виждат. В резултат на това сензорът за масов въздушен поток (MAF) се обърква в показанията и "мозъците" на автомобила прекомерно обогатяват горивната смес.
Резултатът е повишен разход на гориво и в същото време мръсни дюзи. Примесите също проникват в двигателя, оставяйки следи от надраскване по стените на цилиндъра. Тоест след време основният ремонт е гарантиран. За да го избегнете, трябва бързо да демонтирате и смените тръбата. За щастие, на повечето коли, този ремонт е доста лесен.
Също така отбелязваме, че на много премиум автомобили ролята на MAF се изпълнява от така наречения MAF сензор. Ако е запушен с мръсотия, тогава е невъзможно да почистите устройството. Трябва да се смени, но тези сензори на премиум колите са доста скъпи. Неправилната смес въздух-гориво води до факта, че двигателят започва да вибрира повече, а вибрациите са вредни, тъй като намаляват ресурса на силовия агрегат и различните му компоненти.
Уплътнителните пръстени на инжекторите са едно от най-често срещаните места за засмукване на въздух. След гофрирания въздуховот, проверката трябва да започне от там. След това препоръчваме да проверите различните вакуумни маркучи. Но най-неприятното е, ако забележите засмукване на въздух от изпускателната тръба на изпускателния колектор. Проблемите в тази система могат бързо да доведат до сериозни ремонти.
В крайна сметка движението на отработените газове върви на вълни както от двигателя, така и към него. Уплътнение или пукнатина в самия изпускателен колектор може лесно да се пропусне. В тези случаи не можете минете без подмяна на части, което във всеки случай ще бъде доста скъпо.