По време на фабричната гаранция много автомобилисти предпочитат да преминават технически преглед при дилъра, от който са закупили колата, като тя се проверява внимателно всеки път. С изтичане на гаранцията поддръжката на машината става изцяло грижа на нейния собственик. Затова и експертите от TarantasNews посочиха 5 основни компонента на автомобила, за чието състояние трябва да се следи с особено внимание.
Първо – не бива да се пренебрегва поддръжката на скоростната кутия и трансмисията. В зависимост от модела на автомобила и стила на шофиране е по-добре да сменяте маслото във вариатора на всеки 40-50 хиляди километра, а в автоматика - на всеки 60-80 хиляди.
По същия начин е необходимо да се следи нивото на охлаждащата течност. Интервалът на смяна е 50-60 хиляди километра. Основните признаци, че е време за смяна на антифриза, са появата на отлагания или утайки, както и прегряването на двигателя дори при ниски натоварвания.
Третият важен момент е окачването. Проблемите могат да се появят още при пробег до 50 хиляди километра. Най-често се развалят подпорите на стабилизаторите, „сайлент-блоковете“, лагерите и амортисьорите.
Освен това внимателно трябва да се следи състоянието на спирачната система. Дисковете се препоръчва да се сменят на всеки 80-100 хиляди километра, а накладките може да се наложи да се сменят на всеки 20-30 хиляди километра, в зависимост от стила на шофиране.
Следващата точка е ангренажният ремък и ролката. Ремъкът обикновено се сменя на всеки 80-100 хиляди километра, а веригата - на всеки 100-130 хиляди километра. Не трябва да се забравя и обслужването на климатика – проверява се херметичността на системата, при нужда се долива хладилен агент и се почистват филтрите.