IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Главен механик на Toyota посочи грешка при смяна на маслото

Сляпото спазване на препоръките на производителя понякога води до сериозни проблеми (ВИДЕО)

Репутацията на Toyota за надеждност е пословична и тя също е една от основните причини за успехите на японската марка. Това обаче създава и чувство за сигурност, което може да изиграе лоша шега на клиентите на марката.


масло двигател повреда


В свое видео в YouTube-канала The Car Care Nut един от главните диагностични техници на японската марка, представящ се като AMD, посочи какво може да се случи със стар двигател на Toyota, ако се спазват препоръките за смяна на маслото на такъв интервал, че да се покриват гаранционните изисквания. От компанията посочват, че тази процедура трябва да се извършва на 10 000 мили (16 093 км).

Механикът взима Toyota Camry от 2015 г., чийто пробег е 180 000 мили (290 000 км). Колата а е клиент, който изпълнява препоръките на производителя и сменя маслото на 10 000 мили. При пробег от 120 000 мили (193 121 км) двигателят започва да гори масло. Първоначално около литър на 1000 мили (1609 км), което е напълно приемливо. Постепенно обаче разходът се увеличава и при 150 000 мили (241 400 км) пробег той вече е 3 литра на 1000 мили.


масло двигател повреда


В крайна сметка собственикът закарва колата в сервиза на AMD, който сваля двигателя, а във видеото посочва и какво точно е повишило изгарянето на маслото. Следите от износване в две от стените на цилиндъра показват къде маслото може да проникне през буталните пръстени и в горивната камера. Механикът приписва повредата на блокирани пръстени за контрол на маслото на буталата, а причината за тях е именно рядката смяна на маслото.

Крайният резултат е пълна подмята на блока на двигателя, което не е никак евтино решение. А да да бъде избегнато, AMD препоръчва маслото да се сменя на всеки 5000 мили (8000 км) или веднъж на 6 месеца.



0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Хейтър ( преди 1 месец )
    Искате или не харчат масло или не Тойота е най здравата кола и всичко е въпрос на личен избор дали да се грижите за нея както препоръчва производителя или по нашенски с евтиното филтърче дето няма раздвижване заради самоукия майстор и масалце от нета че е по евтино. А на тоя с кражбите на части от Тойота да му кажа само че не е много наред главата.
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Изпатил ( преди 1 месец )
    Заради кражбите на части от коли в официалния сервиз на Тойота, *** ауто се отказах от тази марка.
  • #23
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Теодор ( преди 1 месец )
    Аз предлагам да сменяме маслото на всеки пълен резервоар. Голям майтап. Големите камиони сигурно го сменят на 15000 км. И двигателите им са пълен леш. Това си е пълна измама. Маслото няма нищо общо с износването на двигателя. Поне не и на подобни интервали 8000 или 15000 км. Сякаш заводите произвеждащи двигателите на камион Волво не могат да произвеждат двигател със същото качество и за Волво SUV примерно.
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Bobi ( преди 1 месец )
    Ситроен Берлинго 1.6 хди дизел турбо 72 коня, на 15000 км. смяна Репсол 5В40 и шампион, 567000 км. по двигателя нищо не е пипано!
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Хи хи да #16 ( преди 1 месец )
    Стига ва aма за бидончето с масло в багажника си траеш май...тъпият Ханс колко вурстчета има да излата докато доближи японското качество идея си нямаш
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Cobra ( преди 1 месец )
    Дж #18 Чичо - не знаех, че двигателите загряват от триенето на сегментите. По тая логика колкото по-голяма е дебелината на маслените сегменти, толкова повече загрява двигателя. ДВГ е топлинна машина. Загрява от изгаряне на горивото.
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Чичо ( преди 1 месец )
    Но проблемът е не само маслото, което трябва да се сменя често. В някои случай, особено при обслужване от самодейци се късат резби от пренатягане на главата, докато в други случай около тънкостенните прегради между резби и корпус възникват пукнатини, през които в маслената система навлиза антифриз, а нерядко и през гарнитурата на главата.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Чичо ( преди 1 месец )
    Технологията на "открита водна риза" при тойота и копиращите я корейци дава дефект в неравномерното охлаждане на цилиндрите , което особено за материал като алуминий, от който са направени , е критично. В старанието си да замаже проблема като намали фрикционната повърхност в тойота са минимизирали дебелината на буталните сегменти до степен, при която все още да удържат работоспособност при определен брой моточасове, но в даден момент така или иначе, те блокират. Блокът отива на капитален ремонт.
  • #17
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Този пич го следя отдавна. Беше механик в Тойота и се отдели, направи си свой сервиз. Винаги е обяснявал, че мслото трябва да се сменя на 5-6000мили, сиреч около 10000км. Така моторът няма умиране. Ако го сменяш на 15000км, тогава междъ 200000-300000 рискуваш да имаш проблеми. Също обяснява, че официалните сервизи на Тойота в Щатите не ти слагат оригинално масло, а някви евтини марки, което допълнително прецаква колата
  • #16
    8 rate up comment 33 rate down comment
    Бай Иван ( преди 1 месец )
    Всички японски *** са масларки,трети Фолксваген сменям от смяна до смяна 12 - 13 хиляди нито капка не доливам на крив глок ......