IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

9 точки в инструкциите за колата, на които може да не се вярва

Някои от тях звучат наистина странно, така че по-добре ги игнорирайте

Като цяло собствениците на автомобили трябва стриктно да спазват инструкциите за експлоатация на автомобила, които са предоставени от производители. А ако в тях се натъкнат на нещо, което им звучи невероятно или направо абсурдно, тогава могат да влязат в някои от специализираните форуми на съответна марка. Или пък да се консултират с търговеца, без да посещават сервиза и след това да вземат решение.

В същите тези инструкции за употреба на автомобила обаче има неща, на които спокойно може да не се вярва. Съответно, те не бива да се изпълняват задължително от собственика. Експертите на „За Рульом“ събраха на едно място 9 такива „препоръки“ и посочиха защо те може да не бъдат изпълнени.

9 инструкции за употреба на автомобила, които може да не се изпълняват (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Все глу ( преди 2 години )
    Пости, ама тук бият и стани богат...преди 50 години имаше схема за въртене на гумите пролет и есен, ама то нямаше зимни, в схемата участваше и резервната гума, сега какво да правиш, като има и посока на въртене и няма резервна...
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 2 години )
    30хил.км е абсурдно дълъг интервал за смяна на маслото.Най-много 15хил и то при качествено масло. Освен това маслото трябва да съответства точно на конкретния двигател, това че е скъпо не помага само по себе си. В ръчните скоростни кутии маслото изкарва доживотно, освен ако не са по-специални или проблемни по принцип.
  • #14
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахаха къф е тоя ФВ на който не му доливаш масло? Такъв няма. А пък тая глупост, че на 30 х.км не доливаш и самия производител няма да ти повярва. Така, че другия път, като лъжеш го прави малко по-рафинирано, а не така грубо!
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако искате да се пребиете, един от най-лесните начини е да смажете болтовете и конусите на колелетата. Ако не ми вярвате, питайте някой гумаджия с много опит да ви обясни. Няма книжка на автомобил в света в която да пише да се смазват. Ако някой има такава да я покаже и ще му дам 1000 лв награда. Подгряване не е нужно. паля и ако трябва да изчистя прозорци за 1 мин работи мотора и толкова. После съвсем лекичко потеглям без много газ се движа няколко км. Смяна на масло на 10 000 км не повече.
  • #12
    1 rate up comment 16 rate down comment
    Аз ( преди 2 години )
    По-хубавите гуми винаги отзад. По-важно е как спираш, а не как тръгваш.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Мхм ( преди 2 години )
    И не само три-енето, ами другите глокщини?
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За подгряването. Първо много зависи какво ви е маслото! Ако е примерно 5W20, то си е рядко и при -10 и веднага започва да си върши работата. Ако подгрявате на място, двигателят загрява по-бавно, защото загрява от триeне и много малко от гориво. Пълно загряване на място и без това не може да постигнете, освен ако не го правите половин час. На пътя, то ще стане за 10-15 минути заради многото повече гориво, което ще изгорите. Така че палете и карайте внимателно. Не слушайте Петърчо!
  • #9
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз имам Фокус 3 и нищо подобно не пише в инструкциите за гумите! Маслото пък се сменя на 20 000 км, но има и система за предупреждение, която анализира работата на двигателя и когато прецени, че е време за смяна, сигнализира. Веднъж забравих да я нулирам и тъй като карам повече извънградско, ми сигнализира чак на 30 000 км. Разбира се, един таксиметров шофьор трябва да си го сменя на 10 000 заради много студени стартове, каране на ниска предавка, работа на двигателя на място.
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Петърчо, ти си безнадежден случай! Ясно, че руснаците са написали пълни дивотии, но защо е нужно да ги публикуваш? Повечето от тези неща са валидни за коли от миналия век! Сменях маслото на предишната ми кола на 20 000 км (колкото пишеше) и я продадох на 350 000 с перфектен двигател. Никога не съм подгрявал! С подгряване се съкращава живота на двигателя и се тровим. Студеният двигател не трябва да се натоварва сериозно, но автомобилът се кара и така загрява с по-малко щети!
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лично мнение ( преди 2 години )
    Гумите се разменят преден заден мост за да се поддържа приблизително едно и също ниво на износване. Както казах при джиповете с part time трансмисия при които няма централен диференциал или когато се ползва заключване е много важно предните и задните гуми да имат един и същ диаметър. Ако има значителна разлика в диаметъра по голяма от няколко милиметра както може да стане поради износване на гумите това започва да натоварва трансмисията в режим 4х4 защото гумите не се въртят с еднаква скорост.