Като цяло собствениците на автомобили трябва стриктно да спазват инструкциите за експлоатация на автомобила, които са предоставени от производители. А ако в тях се натъкнат на нещо, което им звучи невероятно или направо абсурдно, тогава могат да влязат в някои от специализираните форуми на съответна марка. Или пък да се консултират с търговеца, без да посещават сервиза и след това да вземат решение.
В същите тези инструкции за употреба на автомобила обаче има неща, на които спокойно може да не се вярва. Съответно, те не бива да се изпълняват задължително от собственика. Експертите на „За Рульом“ събраха на едно място 9 такива „препоръки“ и посочиха защо те може да не бъдат изпълнени.
9 инструкции за употреба на автомобила, които може да не се изпълняват (ГАЛЕРИЯ):
В инструкциите за използване на някои автомобили, издадени преди десет години, може да се прочетат препоръки за смяна на маслото на всеки 30 000 км. Пример за това е предишното поколение на Chevrolet Aveo. В него за 1,4-литровия двигател е посочено – „Смяна на масло на 30 000 км, но не по-късно от 1 година. Ако автомобилът се експлоатира при неблагоприятни условия - шофиране на къси разстояния, продължителна работа на празен ход, преминаване по неасфалтирани пътища, сменяйте двигателното масло и филтъра на всеки 15 000 км или на 6 месеца, в зависимост от това кое от двете настъпи първо“.
Кое е правилно? Ако следвате тези препоръки, двигателят няма да може да изкара дори 100 000 км. В инструкциите за съвременните автомобили най-накрая започнаха да посочват правилните дати за смяна на маслото, а не увеличените, наложени от търговците. При нормална работа се препоръчва смяна след 15 000 км или веднъж годишно. В условия на повишено натоварване смяната на маслото трябва да се извършва след 7500 км или на всеки 6 месеца.