IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Главен механик на Toyota посочи грешка при смяна на маслото

Сляпото спазване на препоръките на производителя понякога води до сериозни проблеми (ВИДЕО)

Репутацията на Toyota за надеждност е пословична и тя също е една от основните причини за успехите на японската марка. Това обаче създава и чувство за сигурност, което може да изиграе лоша шега на клиентите на марката.


масло двигател повреда


В свое видео в YouTube-канала The Car Care Nut един от главните диагностични техници на японската марка, представящ се като AMD, посочи какво може да се случи със стар двигател на Toyota, ако се спазват препоръките за смяна на маслото на такъв интервал, че да се покриват гаранционните изисквания. От компанията посочват, че тази процедура трябва да се извършва на 10 000 мили (16 093 км).

Механикът взима Toyota Camry от 2015 г., чийто пробег е 180 000 мили (290 000 км). Колата а е клиент, който изпълнява препоръките на производителя и сменя маслото на 10 000 мили. При пробег от 120 000 мили (193 121 км) двигателят започва да гори масло. Първоначално около литър на 1000 мили (1609 км), което е напълно приемливо. Постепенно обаче разходът се увеличава и при 150 000 мили (241 400 км) пробег той вече е 3 литра на 1000 мили.


масло двигател повреда


В крайна сметка собственикът закарва колата в сервиза на AMD, който сваля двигателя, а във видеото посочва и какво точно е повишило изгарянето на маслото. Следите от износване в две от стените на цилиндъра показват къде маслото може да проникне през буталните пръстени и в горивната камера. Механикът приписва повредата на блокирани пръстени за контрол на маслото на буталата, а причината за тях е именно рядката смяна на маслото.

Крайният резултат е пълна подмята на блока на двигателя, което не е никак евтино решение. А да да бъде избегнато, AMD препоръчва маслото да се сменя на всеки 5000 мили (8000 км) или веднъж на 6 месеца.



0 от 500
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо ( преди 2 години )
    Технологията на "открита водна риза" при тойота и копиращите я корейци дава дефект в неравномерното охлаждане на цилиндрите , което особено за материал като алуминий, от който са направени , е критично. В старанието си да замаже проблема като намали фрикционната повърхност в тойота са минимизирали дебелината на буталните сегменти до степен, при която все още да удържат работоспособност при определен брой моточасове, но в даден момент така или иначе, те блокират. Блокът отива на капитален ремонт.
  • #17
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Този пич го следя отдавна. Беше механик в Тойота и се отдели, направи си свой сервиз. Винаги е обяснявал, че мслото трябва да се сменя на 5-6000мили, сиреч около 10000км. Така моторът няма умиране. Ако го сменяш на 15000км, тогава междъ 200000-300000 рискуваш да имаш проблеми. Също обяснява, че официалните сервизи на Тойота в Щатите не ти слагат оригинално масло, а някви евтини марки, което допълнително прецаква колата
  • #16
    8 rate up comment 39 rate down comment
    Бай Иван ( преди 2 години )
    Всички японски *** са масларки,трети Фолксваген сменям от смяна до смяна 12 - 13 хиляди нито капка не доливам на крив глок ......
  • #15
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Hopy ( преди 2 години )
    В книжката пише 7500км или една година, при смесено или градско каране с къси периоди или големи натоварвания, това включва да се редят предавките с гас до 4та на всяко кръстовище. Аз сменям на толкова и разхода 5.5/100 смесено. Масло Скоростна кутия на 30 000, хидравлика на управление и спирачна течност на две години, без значение километрите. Другото е псевдо поддръжка.
  • #14
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Грета ( преди 2 години )
    Ще остане безработен тоя механик.
  • #13
    8 rate up comment 20 rate down comment
    Слуга ли съм на тая ( преди 2 години )
    Че аз да не съм луд да й слугувам на тая кола толкова? На някви мижави 8хил км, да сменям масло и филтри, да губя 2-3 часа да се занимавам с нея и да изсипвам една камара пари? Тия 8хил км са ми половината лято, аз на плажа ли ще лежа или под колата да свалям кори и пробки да точа маслото..
  • #12
    21 rate up comment 3 rate down comment
    До #7 ( преди 2 години )
    Сериозно? Значи по добре да се сипва наливно масло от Метро? Гледам ги разбираш нещата. Да те светна, на дизел след смяна на маслото и първото запалване вече е почти черно!
  • #11
    4 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Мухаха, вече ще го сменявам на 2 седмици или 1000 км. Евала на таквиз майстори!
  • #10
    4 rate up comment 22 rate down comment
    Propov ( преди 2 години )
    Начиии аз ако можех сам, щях да го сменям на всеки 3 месеца. Обичам си колата , не е евтина и искам да и удължа живота колкото мога. Освен това и доста газ и давам. В крайна сметка по добре 100 до 200 евро на година за масло , отколкото няколко хил. за смяна на мотора. Но Тойотаджиите имат други принципи. Те карат кротко и приоритет им е евтинкото. При каране яваш, като болен кон, може и на 15 и на 30 хил. да се сменя маслото. Всичко е до баланс. Натоварване > разходи.
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до 6 ( преди 2 години )
    Филтъра е 10лв.-12лв., а от тойота е 24лв. с ДДС та точно от него да се пести и да се сменя на няколко смени...