При покупка на употребяван е важно да знаете какви проблеми с бъдещи ремонти можете да срещнете. Дори добре изглеждаща кола на известна с надеждността си марка може да крие много неприятни изненади. Още на 100 000 км пробег започват да се появяват проблеми по шасито, които бързо водят до скъпи ремонти.
Експертите от изданието Auto.Mail посочиха някои модели, с които особено трябва да се внимава, когато става въпрос за окачването, както и такива, при които надеждността е висока и шансовете за повреда са минимални.
Най-проблемните по отношение на надеждността са въздушните окачвания на тежките премиум-автомобили. Според експерти, към тях могат да се отнесат десетгодишните BMW 7-Series, Mercedes-Benz S-Class и Audi A8. Често се чупят основни детайли от него - като активни стабилизатори, например, както и активната кормилна уредба. Тези автомобили са произведени в по-малки тиражи, а това означава, че ремонтът им в обикновени сервизи е почти невъзможен. Трябва да се търси дилър, който да смени повредените детайли.
Подобни проблеми се срещат и при всъдеходите на Land Rover и Mercedes-Benz, особено ако те са използвани за офроуд. Окачванията с леки алуминиеви рамена и части също се считат за проблемни. Те се поставят на кросоувъри и седани BMW, на модели на Jaguar и на модели като Infiniti EX и Infiniti QX50. Инженерите се опитват да олекотят предната част на автомобила, поради което много части на окачването са от лекия метал. И след 80 000 км започват проблемите.
Ако техните гумено-метални лагери и панти се повредят, тогава трябва да се смени цялата част, тъй като е невъзможно просто да смените само един елемент. А това излиза доста скъпо. Корейските кросоувъри Hyundai и Kia имат слаби стабилизиращи подпори, които могат да се повредят дори при пробег от 30 000 км. В този случай при движение през неравности се чуват удари. Вярно е, че ремонтът им е по-евтин на премиум-моделите, но също ще изисква немалко средства.
Кои са автомобилите на другия полюс? Шасито на Mitsubishi ASX, например, показва добра устойчивост. При него основните елементи изкарват до 150 000 км, а като цяло смяната на елементите – най-често втулки на стабилизаторите, не е толкова трудно. Добре се справя в отношение и първото поколение на Volkswagen Tiguan, чието окачване има същия ресурс.
Dacia Duster също е сред лидерите по отношение на надеждността на шасито. Колата се справя добре с големи асфалтови ями и неравности. И при него слабите звена са втулките и стабилизаторите, като ремонтът им става на 80 000-100 000 км. Suzuki Grand Vitara (2012-2014 година) също се слави със здравината на окачването, като с него по надеждност може да спори единствено Toyota RAV4. При правилна поддръжка и по-внимателна експлоатация окачването на този SUV изкарва 200 000 км.