IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да удължите живота на горивната система на вашия автомобил

Спазването на тези препоръки ще предотврати повреди, последвани от скъпи ремонти

Профилактиката винаги е по-евтина от ремонта. Особено когато става дума за една от най-сложните и скъпи системи на съвременния автомобил – горивната. Как трябва да се отнася шофьора към нея, за да може тя да работи безпроблемно възможно най-дълго?


горивната система


Много собственици на автомобили отдавна са свикнали да обясняват всички проблеми на горивната система с лош бензин и дизел. В този аргумент има известна доза истината, като неговото решение е добре известно. Може обаче да се направят няколко неща, за да се спестят дюзи, помпи и филтри. Всички тези действия са прости и не изискват специални умения.

Защо трябва да защитите горивната система

В горивната система на автомобила има група елементи, които са много скъпи, а ремонтът също струва доста пари. И при бензиновите, и при дизеловите автомобили проблемните инжектори (дюзи) и горивна помпа удрят най-силно по джоба на собственика. Дефектните дюзи не могат да впръскват гориво правилно, а износената помпа не може да го достави при правилното налягане и в точното количество.


горивната система


Филтрите близо до помпата и в горивопровода също могат да причинят проблеми. Но по един или друг начин това са консумативи и подмяната им не е твърде скъпа. Уместно е да се припомни, че неизправната горивна система започва да създава проблеми дори когато като цяло остава работеща. Трудности при стартиране в студена сутрин, прекомерен шум, загуба на мощност и повишен разход на гориво са първите прояви на определени проблеми в горивната система. И те в крайна сметка водят до факта, че колата отказва да работи.

Редовна поддръжка

Ключът към нормалната работа на двигателя и всички обслужващи го системи е преди всичко спазването на правилата за посещение в сервиза за обслужване. Освен това трябва да имате предвид условията на страната, в която се експлоатира автомобилът - обикновено автомобилният производител взема предвид този фактор в своите инструкции.


горивната система


Подмяната на филтрите, проверката на основните параметри на инжекционните и изгорелите газове също се извършва в съответствие с инструкциите на фабричното ръководство. Обръщайте се само към доверени сервизи, където квалифицирани специалисти няма да допуснат грешки и няма да пропуснат някои операции, докато обслужват колата ви.

Правилно гориво

Всъщност в наше време този фактор трябва да бъде поставен на първо място, тъй като вероятността от зареждане с нискокачествено гориво все още съществува. Междувременно примесите и замърсителите, присъстващи в бензина на някои бензиностанции, запушват филтрите, което води до коксуване на клапани и увреждане на дюзите. Влагата в бензина и дизеловото гориво причинява корозия на частите.


горивната система


При съвременните дизелови двигатели последствията от работата с нискокачествено дизелово гориво са по-сериозни. Поради високото налягане в системата до 2000 бара, частиците от замърсители, присъстващи в горивото, удрят със сила вътрешните повърхности на дюзите и ги увреждат така, че понякога те не подлежат на ремонт. Същите тези замърсители допринасят за интензивното износване на фрикционните двойки в горивната помпа за високо налягане.

Дизеловото гориво с високо съдържание на катран и други примеси провокира ускорено запушване на филтъра за твърди частици. Съответно, режимът на почистване се включва по-често, а това от своя страна води до прегряване на дюзите и понякога завършва с разтапяне на дюзите. Същите смоли образуват сажди и котлен камък в цилиндрите, които запушват микроскопични отвори на дюзите с диаметър 0,1 – 0,2 мм. Затова и най-добрият вариант е винаги да се зарежда само от големи вериги бензиностанции, където няма риск да се попадне на нискокачествено или замърсено гориво.

Качествени филтри

От основно значение е използването на висококачествени консумативи и по-специално горивни филтри. Евтин филтър с лошо качество вероятно ще свърши работа, поне на първо време, но след това той ще се запуши и ще загуби ефективност. Това ще попречи на лесното преминаване на гориво и ще претовари помпата. Това важи както за бензиновите, така и за дизеловите двигатели.


горивната система


Добавки

Ако не е възможно да се зарежда през цялото време на бензиностанции от големи вериги, шофьорът трябва да слага добавки, които предпазват горивната система. На първо място, това са препарати с мек почистващ ефект, който няма да позволи на мръсотията да се утаи върху дюзите и вентилите. Дизеловата горивна система също се възползва от добавки, които почистват филтъра за твърди частици и повишават цетановото число.

Друг вариант е използване на гориво с по-високо октаново число, тъй като то има подобни почистващи свойства, които са достатъчни за запазване на горивната система.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Вальо76 ( преди 9 месеца )
    Явно е, че не сте карали коли на които някой *** е сипал вода в системата по някаква причина. Тръгва ръждата и няма спиране. Оттам се задръства радиатора на парното. Слагал съм филтър, който събира ръждата и периодично се почиства. Проблеми никакви.
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Сипваш свястно гориво и внимавайте с добавките, че да не ревете после
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Но по-важното е, какъв въртящ момент на двигателя ще изчислят двата стенда, ако си дръпнал ръчната на автомобил със задно предаване и се опиташ да потеглиш на пета предавка с 5000 оборота на двигателя? Независимо какъв е стенда, показанията му ще са 0 оборота на колелата, 0 нютон метра и 0 kWh. Ти какво мислиш че ще покажат различните Дино стендове за измерване на въртящия момент на КОЛЕЛАТА, а не такива за двигатели, които не са монтирани на автомобил?
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Аз правя разлика от обща култура, но ти ще ми кажеш ли какво значение има на какъв стенд ще се измери въртящият момент на колелата при ускорение или мощността?
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    правиш ли разлика между ролков стенд и стенд на маховик
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 10 месеца )
    Да не твърдиш, че е невъзможно да се качи електромобил на дино стенд? Ако е така, защо тесла има възможност да влезе в режим Dyno mode? Разбира се, не всеки ден може да издържи въртящия момент на електромобилите и има доста видеа в които дино стенда се чупи, когато не внимават. Но също така има видеа за успешно направени дино тестове и спокойно можеш да ги гледаш. Разбира се са малко "изкривени" за да не чупят диностенда от рязкото "тръгване", а го развъртат плавно.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 10 месеца )
    Последното изречение кърти! Авторчетата, очевидно, понятие нямат от степен на сгъстяване, детонация, антидетонационни свойства.....
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    като качиш и измериш въртящ момент и мощност на електрически автомобил на ролков диностенд пиши пак тук какво е отчел компа
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 10 месеца )
    Че не си виждал дори на картинка е ясно, но поне чувал ли си за понятието дино стенд? Знаеш ли принципа на измерване на въртящия момент? Какво би измерил един дино стенд на колелата, докато си дръпнал ръчната и тормозиш двигателя за да се опиташ да тръгнеш, а колелата не помръдват? Дали двигателя в този случай осигурява въртящ момент върху коляновия вал и полуоската, след като дино стенда отчита нула оборота, 0 въртящ момент и съответно 0 мощност, докато двигателят се върти с 5000 об/мин
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    някои хора все още живеят във времената на соца когато събота и неделя висяха под колите а сега висят в нета и си мислят че автомобила е само хардер